It Takes Two, Electronic Arts, Take-Two tvrdí, že It Takes Two parazituje na jejich jméně

It Takes Two má na kontě 16 milionů kopií

Na neuvěřitelný milník dosáhla hra tři roky po svém vydání. Má tak přes 30 milionů hráčů

Zdroj: Hazelight Studios
27. 3. 2024
Název: It Takes Two Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr: Datum vydání: 26. 3. 2021

Takřka na den přesně před třemi lety jsme recenzovali hru It Takes Two od vývojářů ze studia Hazelight. Výsledkem byla známka 10/10 a naprostá fascinace nad designem, pod který se opět podepsal výrazný Josef Fares. Že jde o jednu z nejlepších kooperačních her za dlouhou dobu, pak dokazuje i aktuální milník v podobě překonání 16milionové hranice prodaných kopií, s nímž se vývojáři pochlubili právě u příležitostí tří let od vydání. Je to stěží uvěřitelné číslo, vezmeme-li v potaz, že hra vznikala jako „další nezávislý projekt“ studia, které spíše experimentuje, nežli by se snažilo oslovovat masy, a snad i proto je takový úspěch odzbrojující.

„Dnes není jen třetí výročí hry It Takes Two. Hry se totiž prodalo přes 16 MILIONŮ kusů,“ napsali vývojáři na sociálních sítích a doplnili ještě jednu velmi důležitou věc. Protože It Takes Two nelze hrát sólo a k ruce bezpodmínečně potřebujete i druhého hráče, počet lidí, kteří si titul zahráli, tak nepochybně přesahuje metu 32 milionů. Vývojáři jsou za to pochopitelně rádi, všem moc děkují a pochvalují si, jak skvělý začátek roku to pro ně je. A nutno uznat, že tahle hra uzrála jako víno a i tři roky po svém vydání je alespoň v mém žebříčku jednou z těch, kterou bych dvojici hráčů pro kooperační dýchánky doporučil mezi prvními.

Bohužel, vývojáři nepřidali bližší informace o tom, jak jsou prodeje rozvrstveny mezi jednotlivými platformami, jak ovšem poznamenal magazín Game World Observer, lze alespoň vysledovat postupný nárůst prodaných kusů. A tady je opravdu co sledovat. Zatímco v dubnu 2021 – tedy měsíc po vydání – měla hra na kontě milion prodaných kusů a už tehdy by se dalo mluvit o velkém úspěchu, v červnu téhož roku to byly dva miliony a v říjnu 3 miliony. K únoru 2022 pak počet prodaných kusů narostl na 5 milionů a v průběhu dalších dvanácti měsíců se číslo zdvojnásobilo na kulatých 10 milionů.

Pokud byste si však mysleli, že prodeje musí zákonitě klesat, opak je pravdou, protože – jak si už umíte spočítat – od února loňského roku do konce března roku aktuálního, dokázala hra zaujmout dalších 6 milionů hráčů ke koupi, což je nebývalé i pro velké AAA tituly, které vstupují na trh s jasně stanovenými ambicemi v podobě mnoha prodaných milionů. Studiu Hazelight to tak nepochybně pomáhá v rozletu a já sám se už nemohu dočkat, jakou hrou nás Josef Fares uctí příště. Remake Brothers: A Tale of Two Sons, který vyšel teprve nedávno, do toho počítat nelze – už jen proto, že hra sice vznikala pod dohledem Farese, ale ve studiu Starbreeze a její remake mělo na starosti studio Avantgarden, na tu „skutečnou“ další hru proto musíme počkat.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru