Isaac Clarke bude v remaku Dead Space mluvit

Vývojáři také představili propracovaný systém postupného oddělování částí těl nekromorfů

Zdroj: Electronic Arts
1. 9. 2021
Název: Dead Space (remake) Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 27. 1. 2023 Platformy: , , Žánr: ,

Vývojáři ze studia Motive si na včerejší večer přichystali prezentaci připravovaného remaku 13 let starého sci-fi hororu Dead Space. Přenos jste mohli sledovat společně s námi a dozvědět se informace z první ruky. Pro přehlednost vám ale ty nejdůležitější body přinášíme ještě v textové podobě s detaily, které mohly zapadnout. Asi nejzásadnější zprávou je, že hlavní hrdina Isaac Clarke bude na rozdíl od původní hry mluvit. Vývojáři z Motive se ale spolu se zástupci komunitní rady, která slouží jako svého druhu kontrolní orgán, pustili také do podrobného rozebírání inovovaného systému oddělování končetin nekromorfů a nutno přiznat, že se z obligátního krájení nepřátel stává poměrně propracovaná a náležitě krvavá záležitost. Viděli jsme například rozdíly zásahu různých zbraní i jednotlivé vrstvy masa, jejichž rozpad přesně odpovídá tomu, kam právě s Isaacem míříte.

Začněme v úvodu zmiňovaným dabingem. Šlo o záležitost, nad kterou fanoušci po oznámení remaku často diskutovali a nedokázali se shodnout, co by bylo ve výsledku lepší. Díky tomu, že Isaac v původní hře nemluvil, můžeme vzpomínat na skvělou atmosféru, která uměla část osamělosti a nevědomí přesunout i na samotného hráče. Na druhou stranu, Isaacův hlas posloužil ve druhém i třetím díle k lepší interakci se světem a možná i rychlejšímu sblížení s hlavním hrdinou. Vývojáři se to po diskuzi s komunitní radou rozhodli vyřešit značně šalamounsky a po oznámení, že Isaac v remaku promluví hlasem jeho herce Gunnera Wrighta rychle dodali, že se tak nebude dít příliš často. Stanovili si podmínky, při jejichž splnění může hlavní hrdina promluvit – zaprvé to bude v okamžicích, když na něj někdo promluví; zadruhé pak ve chvílích, kdy by jeho mlčení působilo divně. Díky tomu by snad nemělo dojít na rozpad popisované atmosféry a dabing poslouží jen jako doplněk, nikoliv primární prostředek komunikace a vyjádření Isaacovy osobnosti.

Vývojáři se rozhodli, že v remaku umožní hráčům let v prostoru s nulovou gravitací ovládat za pomoci trysek, které jsou součástí inovovaného obleku.

Další změnou oproti původní hře je možnost svobodně se pohybovat v prostoru s nulovou gravitací. Dáme-li stranou sci-fi okolnosti, díky kterým je na lodi Ishimura gravitace a mezi některými jejími částmi ne, v originále z roku 2008 se v nich hráč mohl pohybovat jen prostřednictvím skoků. Vývojáři se ale rozhodli, že v remaku umožní hráčům let ovládat za pomoci trysek, které jsou součástí inovovaného obleku, čímž nechají vzpomenout na druhý díl a potvrzují předchozí náznaky, že remake bude mechanismy dalších dílů ovlivněn. Kreativní ředitel hry Roman Campos-Oriola doplnil, že díky tomu se ve hře, která se snaží zachovat strukturu a celkový ráz originálu, otevírají nové lokace a hlavně cesty, kterými lze postupovat vpřed, ale i vzad. Celá Ishimura by totiž měla být zpracována jako otevřený prostor bez nutnosti přecházet mezi jednotlivými sekcemi za pomoci loadingu a právě místa s nulovou gravitací – převážně tedy exteriéry – by mohla sloužit jako prostředek k tomu, abychom se mohli s Isaacem vydat zpět, případně něco obejít.

Zdroj: Electronic Arts

Přesto ale nechtějí lidé z Motive měnit příběh nebo jeho celkové vyznění, protože jej považují za ikonický a zřejmě by ani nezískali formální souhlas od komunitní rady. Rozhodli se proto pouze přidat některé nové detaily o příběhu i jeho pozadí, aby lépe navazoval na další hry a další části loru, které byly odvyprávěny například v knihách, machinimách či anime. Ani na tomto místě by proto neměli být hráči příliš nervózní a spíš než zásahy a změny do hry by měli očekávat prohloubení dosavadních znalostí a lepší propojení ve funkční celek bez scenáristických děr. Pojí se s tím pochopitelně i častější zapojení vedlejších postav, případně podrobnější vysvětlení, co se na lodi dělo před tím, než se z ní stalo vesmírem plující semeniště nekromorfů. A tím se samozřejmě dostáváme k tomu, čemu vývojáři věnovali asi největší část své prezentace – úpravě systému boje proti krvelačným nestvůrám, díky kterým se Dead Space proslavil.

Už před třinácti lety jsme si mohli užít poměrně přesné odkrajování končetin nekromorfů, které vstoupilo i do taktiky a nutilo hráče upřednostňovat například zásahy do nohou pro zpomalení či dokonce znehybnění monster, zvlášť když se jich kolem Isaaca najednou vyskytovalo víc. Šlo o mechanismus, který byl chválen v mnoha recenzích a z plazmového kráječe – který ve skutečnosti nemá být zbraní – se stala ikonická část výbavy inženýra Isaaca Clarka. Díky novým technologiím, a také přiznané inspiraci z celé řady jiných titulů, však mohli zajít vývojáři ještě dál a připravit systém, který jde doslova až na kost. Při zásahu do jakékoliv části těla je jasně vidět, že jako první odpadává maso, až následně dochází k tříštění kostí, případně finálnímu oddělení končetiny od těla nekromorfa. Vývojáři nicméně vysvětlili, že zásahové body nejsou jen na dlouhých kostech, ale úplně všude po celém těle, což následně demonstrovali ukázkou z editoru a průletem oddělovací vrstvy. Týká se tedy i těla či hlavy, což působí nejen na efekt, ale díky přesně vykresleným zásahům se může také hráč lépe orientovat v tom, kolik dalších ran je ještě třeba, případně kam vlastně dopadly. Protože zatímco Plasma Cutter je velmi přesný, taková brokovnice už může mít větší rozptyl a ne vždy zasáhne to místo, které právě zasáhnout chcete.

Zdroj: Electronic Arts

Jistě, leckdo by mohl namítnout, že se pitváme v maličkostech nebo že adorujeme věc, která nepůsobí zrovna vábně. Připomínáme ale, že Dead Space spadá svou estetikou do gore žánru a přemíra násilí – páchaného na nekromorfech – zde nepůsobí křečovitě. Série Dead Space za to může děkovat i skutečnosti, že nejde o vyvražďovačku vetřelců, nýbrž o sci-fi horor, ve kterém se tak trochu náhodou musí také bojovat o holý život.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru