Intel chce hráče získat vlastní řadou grafických karet

Nechybí podpora ray tracingu a škálovatelnost výkonu. Novinka by měla dorazit příští rok

Zdroj: Intel
14. 8. 2020

Když jsme začátkem tohoto roku informovali o plánech Intelu týkající se vývoje vlastních grafik, zmiňovali jsme konkrétně tři řady. Intel Xe LP zacílí na méně náročné aplikace a na nižší spotřebu, má se tedy jednat o řešení ideální pro mobilní zařízení. Intel Xe HP je novinkou pro pracovní stanice a vrcholem měla být řada označená Xe HPC, jež má splňovat nejnáročnější požadavky datacenter. Z rodiny karet souhrnně označovaných Xe nám ale vypadla řada HPG, která má potenciál potěšit především nás hráče a která se nyní objevila v prezentaci výrobce.

Ray tracing? Samozřejmě

Novinka HPG je sice ještě vzdálená a určitě ji v příchodu na trh předhoní jak Nvidia se svou další generací produktů označovaných Ampere, tak i AMD. Nicméně na zajímavosti jí to nijak neubírá. Intel plánuje dodat grafické karty řady HPG na trh v průběhu příštího roku a za zmínku stojí, že chybět nebude například ani hardwarová podpora ray tracingu. Tedy výpočetně velmi náročná technologie, která je devizou her s nejvyššími hardwarovými požadavky. A už to by samo o sobě mohlo vypovídat něco o ambicích chystané novinky.

Existenci produktu potvrdil sám Intel na své akci Architecture Day, kde společnost slíbila skloubit celkovou efektivnost vycházející z nejnižší řady LP spolu se škálovatelností produktů Intel HP a s optimalizací výpočetních operací nejvýkonnějších karet architektury HPC. V otázce škálovatelnosti se navíc nabízí varianta, že bychom se mohli dočkat grafických karet s různým množstvím jader. V souvislosti s tím se spekuluje až o čtyřech čipech na jedné kartě.

V rámci spekulací se také dostáváme k dalším detailům. Intel totiž bohužel nic konkrétního dále nedodal, hovoří se ale o tom, že novinka by měla podporovat paměti typu GDDR6. Naopak známé je to, že čipy bude dodávat externí výrobce. Kdo to bude, se prozatím neví, řada zahraničních zdrojů ale jako nejpravděpodobnější adepty skloňuje TSMC či Samsung. TSMC přitom už spolupracuje s Nvidií i s AMD.

Nejdůležitější otázka se tedy ve finále týká toho, na jaký segment trhu Intel s chystanou grafickou kartou zamíří a zda bude moci skutečně soutěžit s novinkami konkurence v podobě Nvidia Ampere a AMD RNDA2. Jak již ale bylo zmíněno, podpora ray tracingu může leccos napovědět a slibná je i informace o tom, že Intel na této řadě grafických karet pracuje už od roku 2018. Zda to ale bude na ostatní stačit, to budeme moci zjistit nejprve až příští rok.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru