InGame Studios nedělají Vietcong, ale na Vietnam pomýšlí

Nové brněnské studio vzniklo přerodem z BadFly. Figuruje v něm bývalý šéf Starbreeze

Zdroj: koláž/Vortex
7. 4. 2021

Minulý týden jsme si představili nový brněnský tým InGame Studios, který vede český herní veterán Jarek Kolář. Dozvěděli jsme se, že plánuje dělat atmosférické kooperativní first person akce pro PC i konzole. Bylo nám naznačeno, že se vývojáři chtějí inspirovat třeba oblíbeným Vietcongem, o jehož duchovním nástupci se už nějakou dobu spekulovalo. Mnoho toho nebylo. Nám se nyní povedlo zjistit několik dalších podrobností, které mohou naznačit víc o tom, o co autoři usilují.

Jarek Kolář ovšem věří, že nemusí vybudovat jen úspěšné studio, ale přispět k tomu, aby se z Brna jednou stalo hlavní město herního vývoje v Česku na způsob kanadského Montréalu.

I když InGame Studios vystupují jako nový tým, nevyrostla firma tak docela na zelené louce. Jádro týmu tvoří bývalí BadFly Interactive, kteří se přejmenovali a dostali novou identitu. Firmu nicméně opustili původní zakladatelé. Jarek Kolář, který pracoval na hrách jako Tajemství Oslího ostrova, 7 dní a 7 nocí, Flying Heroes, Vietcong nebo Mafia II a III, se netají ambicí vybudovat z InGame Studios velmi úspěšné herní studio. Chce přicházet s kvalitními tituly, inovacemi i profesionálním zázemím pro samotné vývojáře. Rád by zúročil své dřívější zkušenosti a zopakoval, respektive překonal úspěch staršího studia Pterodon.

Jarek Kolář ovšem věří, že nemusí vybudovat jen úspěšné studio, ale přispět k tomu, aby se z Brna jednou stalo hlavní město herního vývoje v Česku na způsob kanadského Montréalu. Součástí tohoto snažení nejsou jen InGame Studios, ale také další studia. K zavedeným firmám v posledních letech přibyla brněnská pobočka švýcarských Giants Software (Farming Simulator) nebo jen docela nedávno nové studio Ashborne Games, které vzniklo pod hlavičkou THQ Nordic. V Brně se pořádá akce Game Access a vznikají tu nové příslušné studijní obory. Jde o komplexní podporu herního průmyslu, k níž chce zjevně Kolář i jeho tým přidat svůj díl.

Hráče přirozeně nejvíc zajímá, na čem vlastně nové studio pracuje. Kromě náznaků na sociálních sítích jsme se něco málo dozvěděli i přímo od Jarka Koláře. Znovu mluvil nikoli o jedné hře, ale výslovně o střílečkách v množném čísle. Chtějí prý dělat více her a chtějí se držet tohoto žánru, s nímž mají zkušenosti a věří, že mu rozumí. Kolář v zásadě vyloučil, že by jednou z těchto her byl remake Vietcongu nebo nějaký hypotetický Vietcong 3. InGame Studios podle jeho slov určitě nebudou dělat žádná pokračování ani remake, protože to znemožňuje dostatečně inovovat. Staré značky také nesou zbytečnou zátěž minulosti.

Tým pracuje na nových projektech, ale přirozeně se opírá o to, co jeho vývojáři dělali dříve a fungovalo to. Je ale třeba připomenout, že ve studiu nepracují jen bývalí autoři Vietcongu, ale také mnoha dalších her, které vznikly v různých brněných týmech za uplynulých víc než 20 let. Znamená to tedy konec nadějí na návrat do Vietnamu? Nikoli, naděje umírá poslední. Určitě nebude náhodou, že se Jarek Kolář na Vietcong opakovaně ptal v posledních měsících na svém Twitteru a připomínal ho. Prozradil nám navíc, že by si rád zopakoval válku ve Vietnamu z pohledu videohry. Přiznává, že tuto oblast nezmiňoval jen tak pro nic za nic. Co to ale přesně znamená, zatím tají.

Autoři pracují s Unreal Enginem od Epicu a byli by prý rádi, pokud by si dokázali porty pro konzole vyvinout sami a nemuseli se spoléhat na externí výpomoc. InGame Studios v tuto chvíli ukončují předprodukci a pouští do ostrého vývoje. Jarek Kolář chápe tento moment jako chvíli, kdy je rozhodnuto vše podstatné a vizi je možné začít realizovat podle stanoveného plánu. I když samozřejmě připomíná, že žádný vývoj se neobejde beze změn, protože jde o organický proces, v němž nejde každý krok přesně naplánovat.

Jak už jsme psali dříve, InGame Studios tvoří 40 interních vývojářů a 40 externích spolupracovníků z celého světa. Tým má obsazené všechny klíčové pozice, ale má stále otevřená místa pro programátory a level designéry. Zajímavé rozhodně je i to, že majitelem firmy je švédská společnost Varvtre AB, kterou založil Bo Bertil Andersson-Klint. To je zakladatel studia Overkill Software a někdejší dlouholetý šéf Starbreeze Studios. I v tomto případě jako u Ashborne Games a THQ Nordic, respektive Embracer Group vane vítr ze severu. Ještě přesněji také ze Švédska.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím