branding
Gran Turismo Sport, Sony Interactive Entertainment, „Hrát Gran Turismo na DualShocku 5 je úplně jiný zážitek“

„Hrát Gran Turismo na DualShocku 5 je úplně jiný zážitek“

Jim Ryan říká, že jakmile jednou nový gamepad vyzkoušíte, už pro vás není cesty zpět

9. 1. 2020
Název: Gran Turismo Sport Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 17. 10. 2017

Hrát závodní hru jako Gran Turismo Sport s ovladačem k PlayStationu 5 je úplně jiný zážitek, slibuje prezident a CEO Sony Interactive Entertainment Jim Ryan v rozhovoru pro japonský Business Insider, jehož překlad přinesl web Gematsu. “I když se hraje dobře i na předchozím gamepadu, už není cesty zpátky, jakmile jednou okusíte detailní povrch silnice prostřednictvím haptického ovládání (myšlena haptická zpětná vazba) a hraní za použití adaptivních triggerů,” tvrdí Ryan.

O DualShocku 5 samozřejmě neslyšíme poprvé a koneckonců i závody od studia Polyphony Digital se v této souvislosti zmiňují opakovaně. Už dříve jsme psali, že úplně nový ovladač s haptickou technologií a adaptivními triggery má být podle Sony jednou z důležitých zbraní PS5. Magazín Wired loni na podzim ve svém exkluzivním tématu uvedl, že díky DualShocku 5 je možné cítit rozdíly mezi povrchy, po kterých v Gran Turismu Sport jedete. Nic z toho na PS4 není možné vnímat. A nejde prý jen o tradiční zpětnou vazbu.

Haptická zpětná vazba nahradí klasické vibrace a ucítíme díky ní údajně mnohem širší spektrum vjemů.

I proto se spekuluje, zda se Gran Turismo Sport objeví na PS5 mezi launchovými tituly v nějaké vylepšené verzi, bude fungovat v rámci zpětné kompatibilita, anebo jde jen o technologické demo pro interní potřeby Sony. Otec série Kazunori Jamauči už loni v létě naznačil, že na dalším díle Gran Turisma se již pracuje. Plnohodnotné pokračování může ale klidně vyjít až po nějakém technologickém debutu, který představí možnosti GT na nové konzoli.

Pokud jde o DualShock 5, už dříve jsme psali, že Sony chce prohloubit pocity z ponoření do hry a jedním z prostředků má být právě nový gamepad. Haptická zpětná vazba nahradí klasické vibrace a ucítíme díky ní údajně mnohem širší spektrum vjemů. Adaptivními triggery pak Sony nazývá vylepšení pro tlačítka L2 a R2. Vývojáři mohou naprogramovat, jaký odpor budou tlačítka klást. Hodit se to bude v akčních hrách i závodech a může se jednat o něco podobného, jako používá Microsoft u svých gamepadů pro Xbox One. V kombinaci s haptikou má však novinka mnohem lépe simulovat všemožné akce a úkony.

Jim Ryan v rozhovoru pro Business Insider slibuje, že další velké novinky má výrobce teprve představit.

Autoři her mají podle Jima Ryana k dispozici nedokončenou verzi nového ovladače a Sony už se prý těší, s čím vývojáři přijdou. Na haptické zpětné vazbě výrobce pracuje několik let a její výhody si mohou vývojáři doslova osahat a vyzkoušet i díky tech demům, které jsou součástí devkitu PS5. Patří mezi ně jednak port závodů Gran Turismo Sport, který umí simulovat nejrůznější povrchy, po nichž člověk jede. Tým Japan Studio zodpovědný za Astro Bot Rescue Mission pro PlayStation VR pak připravil nějaké krátké demoverze plošinovek, v nichž také hráč „pocítí“ rukou na gamepadu povrchy a jednotlivé materiály.

Navzdory těmto střípkům, které Sony a její zástupci vypouští do světa, Jim Ryan v rozhovoru pro Business Insider slibuje, že jsou tu další unikátní funkce, které PlayStation 5 nabídne a odliší od předchozích konzolí. Další velké novinky má výrobce prý teprve představit. Tak uvidíme, co si ještě zástupci Sony schovávají v rukávu.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru