Hra se začala prodávat až po vydání pirátské verze

Titul Danger Gazers nebyl na Steamu úspěšný. Autor ho nabídl pirátům a prodeje vzrostly

14. 1. 2020

Hned zkraje nového roku se objevila na Steamu nová střílečka Danger Gazers od jednočlenného týmu ShotX Studio. Postapokalyptická top down akce za 8 eur ale žádnou velkou díru do světa neudělala. A tak se její autor rozhodl k neobvyklému kroku. Šota Bobokhidze z gruzínského Tbilisi  svou hru dobrovolně po týdnu od vydání vystavil na The Pirate Bay. Na jeho příběh upozornil magazín Polygon.

Nejednalo se přitom o žádný chyták, nabídka neměla žádný háček. Jedná se o plnou verzi bez DRM. “Jako vývojář vás požádám jen o to, abyste zvážili podporu a nákup hry v případě, že se vám Danger Gazers bude líbit a budete chtít v budoucnu další nezávislé hry,” napsal autor ke svému počinu na pirátské základně. A tento pokus se mu zjevně vyplatil, protože podle jeho slov vzrostl prodej hry o 400 procent.

„Sám jsem vyrostl v podstatě v situaci, kdy pirátství bylo jediným řešením a způsobem jak získat nově vydaný software.“

Hráči tuto skutečnost dokonce reflektují ve svých recenzích na Steamu, kterých sice není moc, ale jsou v drtivé většině kladné. Ne každý je možná nadšený ze hry samotné, ale leckdo přišel autora odměnit za jeho statečnost a ochotu nabídnout hru těm, kteří si ji třeba ani nemohou dovolit. Čímž rozhodně netvrdíme, že jde o nějaký univerzálně platný recept na úspěch, ale netradiční manévr v tomto případě vyšel.

Zatímco hráči podpořili autora a ocenili jeho ochotnu nabídnout hru zdarma, Šota Bobokhidze v rozhovoru pro Polygon vyjádřil pochopení pro ty, kteří si hru nemohou koupit. „Sám jsem vyrostl v podstatě v situaci, kdy pirátství bylo jediným řešením a způsobem jak získat nově vydaný software,“ říká. “Je tady spousta lidí v podobné pozici, kteří si nemohou dovolit hru koupit, ale chtějí ji podpořit jinými způsoby,” doplnil s tím, že o titulu mluví, podporují ho na sociálních sítích nebo pošlou děkovný mail s pozitivní zpětnou vazbou.

A také v tomto případě autor naráží na skutečnost, že i po několika letech vývoje her je stále obtížnější zaujmout hráče a dát jim vědět, že tu takový malý titul existuje. I to je důvod, proč se rozhodl zvolit neortodoxní strategii a jak je zjevné, ani publicita mu nyní nechybí. Kromě toho, že se prodeje hry zvedly o 400 procent, titul Danger Gazers se podle něj objevil na větším počtu seznamu přání na Steamu než kdy dřív.

A tím to prý neskončilo. Někteří hráči se rozhodli vývojáři přispět nad rámec ceny hry. Šota prý také obdržel mnoho mailů od dalších lidí, kteří mu vyjadřují podporu. “Jsem vděčný za to, že moje zpráva byla zřetelná,” dodal. Vývojář originálně povýšil pirátství na nový druh guerillového marketingu a povedlo se mu alespoň částečně vymanit z problému, který pro nezávislé autory představuje zahlcení Steamu a jejich “neviditelnost” ve srovnání s velkými projekty.

Svou aktuální výzvu podle webu TorrentFreak napsal i na Reddit, odkud paradoxně původně zmizela, protože byla zřejmě mylně považována za šíření klasického nelegálního obsahu.

Podobný tah přitom prý plánoval už se svým titulem Kontrakt z roku 2018. Svou aktuální výzvu podle webu TorrentFreak napsal i na Reddit, odkud paradoxně původně zmizela, protože byla zřejmě mylně považována za šíření klasického nelegálního obsahu. I v tomto rozhovoru zavzpomínal na vlastní pirátské začátky, ale popírá, že by šlo o předem naplánovanou PR kampaň. Uvěřil jen, že pirátství může mít pozitivní vliv na věhlas hry.

“Nebylo by to efektivní, kdyby to byl naplánovaný PR tah jak přimět lidi koupit produkt,” prohlásil s tím, že měl jen štěstí, že si ho hráči všimli. I proto na tuto verzi neupozorňoval na svých sociálních sítích nebo oficiálním webu. Chtěl se dostat k jiné komunitě, což se mu povedlo a odezva podle něj byla skvělá.

Umíte si představit, že by tato strategie mohla slavit úspěch znovu a někdo dokázal tento trik zopakovat, nebo šlo jen o výjimečné kouzlo neobvyklé situace?

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru