Hra žádá o 62 tisíc korun. Nikdo ji v kampani nepodpořil

Pozoruhodný neúspěch crowdfundingu. Chladnokrevný chce vaše peníze, ale nejde mu to

Zdroj: Špidla Data Processing
1. 9. 2021

Když teď zamíříte na Hithit, což je další crowdfundingová obdoba Kickstarteru nebo Startovače, najdete tam v sekci her projekt, kterému se pozoruhodně nedaří. Už několik týdnů tu běží kampaň na hru Chladnokrevný, která marně žádá o 62 tisíc korun. “Pošlete mi peníze, nebo bude zle,” varuje. Do konce kampaně zbývá 17 dní a zatím ji nikdo nepodpořil. Důvod není těžké uhodnout, ale celý tenhle pokus stojí za pozornost.

„Chladnokrevný je zábavná, barevná, prima a vůbec fajn počítačová hra.“

Nejprve fakta. Chladnokrevný je horor pro PC, který slibuje “opulentní grafiku”, cesty prostorem i časem a zákeřného zloducha. Titul bude v češtině a nabídne dva režimy – pro začátečníky a pokročilé. “Chladnokrevný je zábavná, barevná, prima a vůbec fajn počítačová hra,” píše společnost Špidla Data Processing, která za kampaní stojí. Dnes už její jméno možná mnohým nic neřekne, ale dvacet let nazpět byste kompilační CD této firmy našli v mnoha domácnostech.

“Vydání hry není zrovna levný špás a budeme moc rádi, když nás podpoříte. Umožní nám to vydat hru v lepší kvalitě a podstatně rychleji,” vysvětluje Radek Špidla. Pokud jde o titul samotný, má se jednat o fantasy hledačku kříženou se sci-fi, v níž mají hráči objevovat a zachraňovat trojici paralelních světů. Zde na ně čekají hádanky a hlavolamy a “hlavně spousta zábavy”. Celou zápletku o hrozící apokalypse tu nemá smysl tlumočit, najdete ji přímo na Hithitu. Nebo si pusťte video. Ne fakt, pusťte si ho.

Ten, kdo hru podpoří a má nárok na sběratelskou verzi, se může navíc těšit na bonusový příběh, možnost vracet se k jednotlivým minihrám, wallpapery, soundtrack nebo sběratelské předměty. A tím se samozřejmě dostáváme k odměnám. Mezi nimi najdete hrníčky, trička, ale i vaše jméno ve hře nebo dokonce setkání s autory kampaně, pokud na projekt přispějete maximální částkou skoro 8 tisíc korun.

Na první pohled je samozřejmě jasné, že Chladnokrevný není klasická videohra pro hardcore hráče, o kterých běžně píšeme. Společnost Špidla říká, že vydává jiné hry. Tituly pro příležitostné hráče, obyčejné lidi, kteří si chtějí u hry odpočinout. Pro takové, kteří se nechtějí nic moc učit, žádají češtinu a nízkou cenu. Naopak mezi nimi nenajdeme žádné střílečky ani jinak násilné tituly. O portfoliu si uděláte zdaleka nejlepší představu, když vyrazíte na oficiální web anebo kanál Špidly.

Podobné hry možná mají své publikum, ale skoro určitě ho nenajdete na podobných platformách, pokud vůbec takový titul podporu potřebuje.

Pokud jsem správně hledal, jde o první podobnou kampaň společnosti, která jinak plánuje vydat Chladnokrevného v listopadu, takže to úplně nevypadá, že by výsledek crowdfundingu měl vliv na to, zda titul dorazí na trh, anebo ne. Zdá se, že i bez této pomoci firma chrlí tituly úctyhodným tempem. Když vyrazíte na oficiální web Špidly nebo na Facebook, zjistíte, že vydávají hlavně “hledačky, obsluhovačky a spojovačky”. Chladnokrevný je hledačka, kdybyste byli na pochybách.

Jenže tahle nezkušenost na poli crowdfundingu se také na prezentaci na Hithitu významně podepsala. V tuto chvíli se jedná o vynikající praktické cvičení, jak podobné kampaně nedělat. Je to učebnicový příklad plejády chyb, přehmatů a uspěchaného velmi banálního crowdfundingu, který dnes už nefunguje. První chyba je už ve zvoleném tématu. Podobné hry možná mají své publikum, ale skoro určitě ho nenajdete na podobných platformách, pokud vůbec takový titul podporu potřebuje.

Odměny jsou spartánské, stejně jako celková prezentace. Ta největší bomba se ale ukrývá v dnes už jednou zmíněném katastrofálním videu. Uvítá vás hlas robota, sledujete zvláštní ilustrační výjevy a zbytek videa tvoří v podstatě nesestříhaný gameplay i se všemi myslitelnými nedostatky. Obraz je špatně oříznutý, video je v rozlišení 360p, sledujeme loading, záseky i vypínání celé aplikace… Pokud by vám to nestačilo, na kanálu společnosti Šidla najdete nespočet podobných klipů.

Hra jako taková je samozřejmě úplně z jiného těsta, než o jakých normálně na Vortexu píšeme. Ale v pořádku, pokud si najdete své zákazníky, je to každého věc. To není důvod se pohoršovat. Ale i takovou produkci lze nepochybně prezentovat uctivějším způsobem.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím