Hra 1428: Shadows over Silesia bude mít český dabing

Středověkou akční adventuru namluví skupina Fénix ProDabing. Poslechněte si ukázku

Zdroj: KUBI Games
30. 9. 2020
Název hry: 1428: Shadows over Silesia Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 6. 9. 2022 Platformy: Žánr:

České hře 1428: Shadows over Silesia se na Vortexu věnujeme pravidelně. Titul jsme si představili letos v únoru, vyzpovídali jeho autora Petra Kubíčka přes internet i osobně ve vidcastu a dokonce jsme si s ním zahráli preview verzi ve streamu. Nyní se středověká akční adventura opět hlásí o slovo a její vývojář má pro nás samé dobré zprávy.

Hra inspirovaná husitskou trilogií Andrzeje Sapkowského kombinující historii a fantasy prvky se v první řadě dočká českého dabingu. Ten vznikne ve spolupráci se skupinou Fénix ProDabing. Jeho kvality už můžete sami posoudit v čerstvém videu.

Zájemce o titul určitě potěší také zpráva, že si jej budou moci snad už brzy vyzkoušet. Koncem října by měla být exkluzivní hratelná ukázka k dispozici na akci Gamer Pie v Brně. Můžeme jen doufat, že z festivalu nesejde.

I když našim pravidelným čtenářům asi nemusíme novinku zdlouhavě představovat, určitě se sluší připomenout si to nejdůležitější a vypíchnout novinky, na které Petr láká. Celé Slezsko je podle něj prosycené magií. “Narazíš na čaroděje pod falešnou identitou, posedlé uctívače ďábla, sexuální démony, pekelné bestie, ale také bytosti známé z evropské mytologie,” uvedl.

I když hra na pohled působí jako RPG, jde o směsici průzkumu, hádanek a soubojů bez klasických RPG prvků.

Budeme se pohybovat po svých i na koni a navštívíme řadu skutečných i fiktivních míst. Příběh má být přitom dospělý, temný, ale s příměsí humoru. “Pro pozorné hráče je připravena řada popkulturních odkazů na známé filmy, seriály, nebo knihy,” láká Petr Kubíček. I když hra na pohled působí jako RPG, jde o směsici průzkumu, hádanek a soubojů bez klasických RPG prvků.

“Budeš muset využívat prostředí, hledat předměty, získávat informace a luštit rébusy nebo šifrované zprávy. Některé problémy jde řešit různými způsoby, nebo je šikovně obejít,” slibuje Petr. Soubojový systém se spoléhá na dvojici tlačítek, má být jednoduchý na pochopení, ale jak to tak v podobných případech bývá, o to náročnější bude v akci.

Výzvou budou zejména souboje proti většímu počtu nepřátel. Přesile hrdina snadno podlehne, a tak je třeba dobře taktizovat. Bojovat navíc nebudeme jen proti lidem, ale také nadpřirozeným bytostem. Petr rovněž upozorňuje, že ne vždy je souboj nejlepším řešením. Někdy bude lepší pokusit se protivníkům vyhnout a obejít je.

Petr Kubíček titul 1428: Shadows over Silesia vyvíjí s pomocí několika externích kolegů, ale drtivá většina práce je jeho. Hru pohání engine Unity a v tuto chvíli míří jen na Windows. Její autor už ale uvažuje o dalších možných platformách.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru