Homeworld 3 vybral v kampani 1,5 milionu dolarů

Vývojáři jsou nadšení ze zájmu a dál nabízí možnost přispět. Vývoj je ale stále na začátku

30. 9. 2019
Název hry: Homeworld 3 Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr:
Homeworld 3

Téměř na den přesně před měsícem jsme vás informovali o konkrétních plánech Blackbird Interactive a Gearboxu na pokračování série Homeworld. Třetí díl, do jehož vývoje se lidé kolem Randyho Pitchforda pustili teprve nedávno, zamířil v první etapě na crowdfundingový portál Fig, prostřednictvím kterého chtěli vývojáři především zjistit, zda budou mít fanoušci o hru zájem. I proto nastavili cílovou částku kampaně na pouhý jeden dolar a slavili obrovský úspěch. Dnes, s ukončením kampaně, si mohou vývojáři připsat 1,5 milionu dolarů a také zajímavý rekord v podobě násobku překonané cílové částky.

„DOKÁZALI JSME TO! Velký dík všem 8414 lidem, kteří se ke kampani na Homeworld 3 připojili,“ vzkazují vývojáři na úvod posledního updatu na Figu. Tvrdí, že ačkoliv kampaň skončila, vše je teprve na začátku a i nadále budou v případě zájmu přijímat jakoukoliv pomoc od fanoušků. Na rozdíl od Kickstarteru totiž lze na Figu přispívat i po skončení kampaně, byť za odměny už zaplatíte o trochu více, případně do vývoje vstoupit částkou ve výši alespoň 500 dolarů coby investor a očekávat podíl ze zisků z prodeje. Vývojáři nicméně zcela otevřeně komunikují skutečnost, že vývoj je skutečně na začátku a teprve v nadcházejících měsících budou k fanouškům proudit první obrázky, koncepty vznikajících nápadů a posléze i ukázky přímo ze hry. Prvním milníkem by přitom měl být listopad, kdy už budou uzavřeny dotazníky stran volitelných odměn a lidé z Blackbird se budou moci začít soustředit na práci.

Zvolený systém destrukce jde ruku v ruce s fungováním defenzivních formací, kdy silnější lodě chrání ty slabší, což v Homeworldu 2 nefungovalo vždy tak, jak hráči zamýšleli.

Co se samotné hry týče, vývojáři v průběhu září mluvili o prvních detailech na konto herních mechanismů a například u střelby se rozhodli uplatnit systém z prvního dílu. Ten v reálném čase počítal fyziku vystřelených paprsků či torpéd a na základě ní rozhodoval o tom, zda jste svůj cíl trefili, či nikoliv. Ve druhém díle však byla střelba počítána spíše matematicky a s výstřelem už bylo o zásahu rozhodnuto. To se však hráčům na diskuzních fórech, věnovaných třetímu dílu tolik nezamlouvalo a vývojáři se je rozhodli vyslyšet. „V komunitě panuje jasný názor, že balistický systém z Homeworldu 1 je lepší, s čímž souhlasíme. […] Hra z toho bude těžit v mnoha ohledech, například když budou chtít některé lodě blokovat střely vyslané na cennější plavidla,“ vysvětlují lidé z Blackbird. Zvolený systém pak jde ruku v ruce s fungováním defenzivních formací, kdy silnější lodě chrání ty slabší, což v Homeworldu 2 nefungovalo vždy tak, jak hráči zamýšleli.

Druhým zářijovým tématem pak byla destrukce lodí, kterou vývojáři konečně hodlají zpracovat realističtěji a nechat vlastní poškození vyprávět příběhy skončených soubojů. „Nebylo by skvělé, kdyby zadokovaný válečný křižník sám promluvil o tom, co se mu stalo v bitvě, jen pohledem na jeho zdecimovaný trup,“ ptají se vývojáři. Doplňují pak, že zatímco zásahy menších zbraní by zanechávaly jen malé škrábance, torpéda by byla schopná klidně odhalit vnitřnosti lodi, případně časti plavidel oddělovala. Svoji vizi však zatím demonstrují na konceptu založeného na křižníku z Homeworld 2 a je jen otázkou, jak bude třetí díl vypadat a fungovat, až se vývoj trochu posune, případně se v roce 2022 nachýlí ke konci. Na každý pád to ale kolem Homeworldu 3 vypadá zdravě a nadějně, zvlášť když jsou nyní vydavatelé z Gearboxu v euforii z úspěšného startu nových Borderlands, což by se mohlo na tomto projektu pozitivně odrazit.

# real-time # sci-fi # strategie # vesmír

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru