Hellgate: Redemption, Hellgate: London po 17 letech vyhlíží pokračování

Hellgate: London po 17 letech vyhlíží pokračování

Autor původní hry oznámil získání licence a nový titul s pracovním názvem Redemption

Zdroj: HanbitSoft (ilustrační, London)
28. 3. 2024

Temné akční hack-and-slash RPG s roguelike prvky Hellgate: London vyšlo v roce 2007 a po dlouhých letech se nečekaně opět hlásí o slovo. Studio Lunacy Games založené v roce 2022 Billem Roperem, autorem původní hry, vyvíjí pokračování prozatím označované jako Hellgate: Redemption. Novou hru pohání Unreal Engine 5, má jít o AAA záležitost a titul míří na PC i konzole PlayStation 5 a Xbox Series. Děj hry bude sledovat dosud neznámé události a zákoutí alternativní historie či spíše budoucnosti, kterou před 17 lety nastolilo právě Hellgate: London.

Za původní hrou stálo studio Flagship, jež po odchodu z Blizzardu založil zmiňovaný Bill Roper s Davidem Brevikem, kteří měli řadu zkušeností z práce na sériích Warcraft, Diablo a StarCraft a také zastávali pozice viceprezidenta a prezidenta studia Blizzard North. Rok po vydání hry však studio Flagship zbankrotovalo a značka byla zabavena coby zástava. Hru tehdy vydávaly Namco Bandai a Electronic Arts, přičemž první zmiňovaný pak ještě rok udržoval v provozu některé servery pro multiplayer. Práva na hru (a Mythos, další hru studia) nakonec získala jihokorejská společnost HanbitSoft a došlo na přepracování ve free-to-play titul Hellgate London: Resurrection a vydání v Jižní Koreji, v rámci čehož se do hry dostala mapa Soulu, později mělo dojít i na Tokio a uvažovalo se o vydání v dalších zemích. V roce 2018 vyšlo Hellgate: London na Steamu, ale tím nakonec příběh této hry přece jen nekončí.

Znovuotevření Hellgate

Sám Bill Roper se vyjádřil, že návrat k Hellgate je pro něj v podstatě takové vykoupení (redemption), proto minimálně nyní pracuje s takovým názvem, ačkoli ještě nemusí být definitivním. „O návratu k sérii, již jsme stvořili v roce 2007, jsem snil opravdu mnoho let. Vždycky jsem měl pocit, že mám se značkou Hellgate nevyřízené účty,“ vysvětlil v tiskové zprávě. Mnoho podrobností o samotném pokračování bohužel nesdělil, snad jen to, že nás pochopitelně čeká návrat do démonicko-apokalyptického světa a že v designu nové hry zachovávají základní herní prvky z Hellgate: London. Dá se tedy očekávat, že i nadále půjde o looter shooter, přičemž z dnešního pohledu bývá hra považována za jednoho z průkopníků. Zároveň je však záměrem vývojářů využít pokroků a nových možností, které se v průběhu sedmnácti let od vydání naskytly, a hodlají hráčům nabídnout vzrušující zážitek.

V rozhovoru pro VentureBeat navíc Roper uvedl, že nová hra vzniká díky licenci v rámci dohody s již zmíněnou společností HanbitSoft, jež značku vlastní. Hellgate: Redemption nicméně není jediným titulem, na němž studio Lunacy Games pracuje. Ještě předtím se vrhli do vývoje survival RPG z Divokého západu, jež má nabídnout „grafickou věrnost jako Red Dead Redemption 2, průzkum a vyprávění ve stylu Skyrimu a prvky a volnost jako v Conan Exiles“. To zní rozhodně ambiciózně, na druhou stranu ve studiu momentálně dle jeho vlastních slov na plný úvazek pracuje pouhých pět lidí a kromě toho se stále hledají potřebné investice. I vzhledem k těmto rozsáhlým plánům se dá očekávat, že se Hellgate: Redemption ještě nějaký ten čas nedočkáme, ostatně ani Roper neudává žádné termíny, což je s ohledem na popsanou situaci vcelku očekávané.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru