Hellblade je na Xboxu Series ještě hezčí

Hellblade je na Xboxu Series ještě hezčí

Update přináší tři módy zobrazení, včetně podpory 120 fps, ray tracingu, nebo 4K

Zdroj: Microsoft
9. 8. 2021

Vývojáři ze studia Ninja Theory vydali update pro Hellblade: Senua’s Sacrifice z roku 2017, který hru optimalizuje pro plné využití možností Xboxu Series. Jak je u podobných aktualizací zvykem, na Series X i Series S bude možné spustit hru ve třech módech, které upřednostňují framerate, rozlišení, resp. kvalitu grafiky. Společně s tím ale došlo také na vylepšení materiálů, úrovně detailů jednotlivých modelů i textur a vývojáři také zareagovali na přání komunity, takže nyní je už možné vracet se k jednotlivým kapitolám a znovu prožít oblíbené části hry, případně si pomoci k některým achievementům.

Co se týče jednotlivých módů, hardwarově vybavenější Xbox Series X je na tom pochopitelně lépe nežli slabší Xbox Series S a rozdíly spočívají nejen v rozlišení, ale i zmiňované frekvenci snímků. Režim výkonu na Xboxu Series X odemyká 120 fps, ovšem bez ray tracingu a s dynamickým rozlišením pouze do úrovně 1080p. Na Xboxu Series S je FullHD rozlišení garantováno bez dynamické změny, ale úroveň snímků za sekundu je poloviční. Druhý režim, který upřednostňuje rozlišení, umí na Xboxu Series X spustit hru v dynamickém rozlišení do úrovně 4K při 60 fps a na Series S v dynamickém rozlišení do 1440p při 30 fps. A poslední mód, plně se oddávající kvalitě grafiky, zachovává na Xboxu Series X stejné dynamické rozlišení do výše 4K, snižuje však počet snímků na 30 fps a odemyká ray tracing. Na Xboxu Series to pak je stabilní FullHD rozlišení a 30 fps.

Důvod, proč update přichází v tuto chvíli, je zjevný – první díl Hellblade totiž vyšel 8. srpna 2017 – updatu se však alespoň prozatím nedočkají ty verze, na kterých byla hra uvedena, tedy PC a PS4. V případě první zmiňované platformy prý mají být hráči trpěliví, ale vývojáři potvrdili, že update už je v přípravě. Na PlayStationu se ho ale pravděpodobně fanoušci nedočkají vůbec, protože další platformy ve smyslu next-gen updatu prý nejsou momentálně v úvaze. Vše samozřejmě vychází ze skutečnosti, že se majitelem Ninja Theory v letech po vydání Hellblade stal Microsoft, který má očividně zájem chránit si svou hru i s přihlédnutím k tomu, že se chystá její pokračování. A i na jeho konto se krátce zmínili v improvizované sekci otázek a odpovědí, kde chtěli především rozmetat obavy, že by kvůli práci na next-gen updatu utrpěl vývoj Hellblade II. O vylepšení původní hry se totiž postaralo studio QLOC, které má na svědomí i verzi pro Switch, což lidem z Ninja Theory umožnilo plně se soustředit na aktuální projekt. Uvidíme tedy, zda o něm něco nového uslyšíme na již potvrzené konferenci Xboxu na Gamescomu, do té doby update neočekáváme.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru