Hasbro otevřelo pod Wizards of the Coast nové AAA studio

Hasbro otevřelo pod Wizards of the Coast nové AAA studio

Zakládají ho veteráni z Warner Bros. První hrou nejsou již oznámení Transformers, ale G.I. Joe

Zdroj: Hasbro
27. 9. 2021

Už začátkem letošního roku se mluvilo o tom, že společnost Hasbro otevře pod hlavičkou vlastní divize Wizards of the Coast úplně nové vývojářské studio s velkými AAA ambicemi. Od únorové prezentace pro investory, kde padla zmínka o založení studia poprvé, však nepřicházely žádné další informace a jediné, s čím bylo možné alespoň neurčitě nakládat, byl příslib vývoje nové hry s námětem Transformers. Po více než půl roce ale konečně přichází aktualizace dosavadních informací a spolu s ním i upřesnění, na čem bude studio v sousedství měst Raleigh a Durham v Severní Karolíně pracovat. Jako první totiž nepřijde ke slovu další dějství války mezi Autoboty a Decepticony, nýbrž plnohodnotná velká hra G.I. Joe.

Informace pochází z nově vypsaných inzerátů, které se objevily na trochu spartánské korporátní stránce. Pozice, na které studio shání nové zaměstnance, jasně naznačují, že stavba týmu je teprve na začátku a všechny informace o konkrétních titulech tak musíme brát se značnou časovou rezervou. Hasbro, resp. Wizards of the Coast, hledají art directora, vedoucího animátora, hlavního designéra a také technického ředitele, což jsou pozice, které je nutné obsadit jako první a teprve na základě dílčích preferencí a rozhodnutí těchto pracovníků se přijímají další lidé. V detailech inzerátů nicméně zaznívá, že prvním společným cílem bude zmiňovaná hra ze světa akčního hrdiny G.I. Joa.

Budujeme nový vývojářský tým s těmi nejtalentovanějšími lidmi, kteří vytvoří naší první multiplatformní akční adventuru zasazenou do světa G.I. Joe.

„Nové studio v Raleigh vedou veterání z WB Games a dalších AAA studií. New Raleigh-Durham Studio je divizí společnosti Wizards of the Coast, která je součástí Hasbra,“ vymezují vývojáři postavení nového týmu, pro které zatím mají jen citované obecné označení. „Budujeme nový vývojářský tým s těmi nejtalentovanějšími lidmi, kteří vytvoří naší první multiplatformní akční adventuru zasazenou do světa G.I. Joe,“ podtrhují pak zástupci studia budoucí plány. Úvodní odstavec je shodný pro všechny čtyři inzeráty a dává víc než jasně najevo, s jakou značkou se bude v Raleigh nakládat. Není to však pouze G.I. Joe, kterému se chce Hasbro věnovat prostřednictvím vlastních kapacit – stranou nezůstávají ani zmiňovaní Transformers a značky jako Micronauts či Oujia.

Pokud bychom se měli ještě na krátkou chvíli vrátit k fenoménu G.I. Joe, je samozřejmě nutné podotknout, že z pohledu českých či slovenských hráčů vlastně o žádný fenomén nejde. Akční hrdina, reprezentující od poloviny 60. let minulého století univerzálního vojáka americké armády, je silně regionální záležitostí a na náš trh se ve větší míře neprobojoval. Přesto bylo možné hry s touto postavou hrát od začátku 80. let minulého století s tím, že poslední byla Operation Blackout z loňského roku, která byla uvedena na Switch, PS4, Xbox One a PC. Projekt čilských vývojářů ze studia IguanaBee ale žádné vysoké známky nesbíral a jediné, co ho – doufejme – spojí s připravovanou novinkou, je použitá technologie. Dosud poslední hra běžela na Unreal Enginu, což má chystaný titul od studia v Raleigh zopakovat, spekuluje se přitom, že by už vše mělo vznikat na nejnovější páté generaci tohoto enginu. Samo o sobě to ale v tuto chvíli neznamená mnoho.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru