Harrison vývojáře Stadie chválil a brzy nato je poslal domů

K uzavření interních týmů prý přispěla i snaha Microsoftu koupit společnost ZeniMax Media

Zdroj: Stadia
17. 2. 2021

Nedávné uzavření interních vývojářských týmů cloudové streamovací služby Stadia od Googlu mělo velmi bizarní předehru, jak se ukazuje. Podle magazínu Kotaku, který cituje anonymní zdroje, viceprezident společnosti Phil Harrison pochválil zaměstnance za skvělý pokrok jen týden předtím, než bylo oznámeno zrušení vlastních studií. I když v tu dobu už podle všeho musel vědět, co vývojáře čeká.

Konstatoval přitom, že vytváření AAA videoher stojí stále více času a peněz, jako by snad bylo překvapením, že takové hry od nově zformované divize nemohou vyjít za rok či dva. Později měl Harrison zaměstnancům říct, že k rozhodnutí vycouvat z vývoje vlastních her podle Googlu přispělo, že Microsoft avizoval akvizici společnosti ZeniMax Media, i když není na první pohled zjevné, jakou to má souvislost. Částečně prý může být na vině i probíhající pandemie koronaviru.

Typhoon Studios získal Google v prosinci 2019 krátce před vydáním první hry Journey to the Savage Planet.

Vývojáře oznámení o ukončení dalších prací velmi zaskočilo, říká Kotaku s tím, že někteří se o něm první dozvěděli z médií. Harrison se jim měl na přímý dotaz, co se během tak krátké doby od pochvaly na situaci změnilo, omluvit a připustit, že komunikace nebyla správná. V každém případě exkluzivní hry pro Stadii jsou minulostí.

Namísto toho se prý chce Google zaměřit na hledání partnerů a nabízení platformy jiným vývojářům a vydavatelům. Stadia měla dva vlastní týmy v Los Angeles a kanadském Montréalu. Typhoon Studios získal Google v prosinci 2019 krátce před vydáním první hry Journey to the Savage Planet. Zakladatelem studia byl Alex Hutchinson, který dříve pracoval na hrách Army of Two: The 40th Day, Assassin’s Creed III nebo Far Cry 4.

Uzavření studií se dotkne asi 150 lidí

Všechny vyvíjený projekty jsou zrušené, aniž by je Google předtím představil veřejnosti. Uzavření studií se dotkne asi 150 lidí, i když se jim firma pokusí najít jiná místa ve své rozvětvené struktuře. Šéfka vývoje Jade Raymond opustí Google, a na kontě má tak bohužel další nedokončenou misi po štacích ve studiích Visceral Games a Motive.

Závěrem musím ještě jednou zdůraznit, že celá tahle mise byla opravdu zvláštní. Necelá dva roky vývoje musely stát spoustu peněz a na konci z toho není nic. Google nevypadá, že by měl hluboko do kapsy a stěží mohl očekávat nějaké výsledky dříve. Působí to, jako by vedení bylo bohužel podobně chaotické jako komunikace Stadie navenek.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím