Halo Infinite, Microsoft Studios, Halo Infinite vyjde až na podzim 2021

Halo Infinite vyjde až na podzim 2021

Vývojáři pracují na vylepšení grafiky a ukazují první mapu z free to play multiplayeru

Zdroj: Microsoft
9. 12. 2020
Název: Halo Infinite Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 8. 12. 2021

Vývojáři ze studia 343 industries už několik týdnů slibovali, že se ještě před koncem roku přihlásí s novinkami ohledně Halo Infinite. A pokud jste tipovali, že si je schovávají na blížící se udílení cen The Game Awards, tipovali jste špatně. Před několika hodinami se totiž na oficiálních stránkách Halo Waypoint objevil obsáhlý příspěvek, ve kterém lidé z 343 zpovídají sami sebe a odhalují, jaký je momentální stav grafiky, případně co nového chystají pro multiplayer, o kterém už několik měsíců víme, že bude fungovat na principech free to play. To nejdůležitější ovšem zazní hned v úvodu – na Halo Infinite budeme čekat minimálně až do příštího podzimu.

Tým ve 343 industries využije čas k dalšímu vývoji hry, testování a vylepšování celkového zážitku na základě připomínek, které začaly proudit po červencovém zveřejnění prvních záběrů.

Informaci přináší Joseph Staten, který coby veterán série Halo vede od letošního srpna vývoj singleplayerové části, když přebral část agendy bývalého šéfa vývoje Chrise Lee. „Uplynulé čtyři měsíce jsem se vracel zpět do světa Halo a je mi ctí v roli creative directora pomoci týmu vydat Halo Infinite na podzim 2021,“ oznamuje Staten konkrétně. Vzápětí vysvětluje, že tým ve 343 industries využije čas k dalšímu vývoji hry, testování a vylepšování celkového zážitku na základě připomínek, které začaly proudit po červencovém zveřejnění prvních záběrů. „Celá diskuze vedla k nevyhnutelné skutečnosti, že potřebujeme více času,“ říká smířlivě Staten a odkazuje se i na větší pohodu v týmu, která díky odkladu a možnosti naplno si užít vánoční svátky vznikne.

Vzhledem k tomu, že největším terčem kritiky byla zejména technická část, věnují jí vývojáři v novém příspěvku značnou část přiděleného prostoru a vysvětlují například, že smyslem první prezentace bylo demonstrovat hratelnost, nikoliv grafiku. „Ačkoliv jsme první aspekt splnili, skutečnost se má tak, že vizuální stránka nebyla na očekávané úrovni, a to ani ve své rozpracované podobě,“ říká art director Neill Harrison. Vyjmenovává pak dílčí části grafiky, které neobstály a na nichž se usilovně pracuje, jako je osvětlení celé scény, ztvárnění různých materiálů, vegetace, oblaka, přechod mezi jednotlivými úrovněmi detailů nebo modely postav. Podle Harrisona a manažera grafického oddělení Aniho Shastry ale hráči nemusí mít obavu, protože 343 industries podle jejich slov zůstávají otevřeni k poznámkám hráčů a považují vizuální zpracování za stěžejní část celého zážitku.

Snad aby dodali váhu svým slovům, přímo komentují i postavu Craiga, který se stal symbolem červencové ukázky a prostředkem mnoha internetových vtípků. Brute, který nebyl ve své kůži, jak vývojáři nyní přiznávají, neměl také funkční obličejovou animaci, a proto jeho výraz působí tak bezduše. Neill Harrison ale znovu opakuje, že aktuální stav hry je jiný a že to, co hráči před několika měsíci sledovali, byly neutrální obličeje všech NPC, s nimiž grafici a animátoři začínají jako s výchozí podobou modelu a do té doby je nerozpracovávali.

Článek se pak dále věnuje interiérům, pro jejichž prezentaci si vývojáři vybrali jednu z rozpracovaných multiplayerových map. Už při letmém pohledu je patrné, že vývojáři zapracovali na stínech i nasvícení celého prostoru, což následně jednotliví zástupci 343 potvrzují. Harrison zachází navíc v popisování unikátních vlastností Halo Infinite dál a zmiňuje například, že i interiérové mapy podléhají denní době venku, takže se světlo bude dynamicky proměňovat, což bylo pro vývojáře velkou výzvou. To vše navíc bude renderováno ve vysokém rozlišení a při zachování 60 fps, což vyžadovalo i značné úpravy enginu a dalších vlastností, unikátně navržených pro Infinite.

Patří mezi ně i přepracovaný systém úpravy vzhledu vašeho bojovníka ve hře více hráčů, kde chtějí vývojáři z 343 industries – podobně jako se tak stalo v případě Anthemu od BioWare – nabídnout nejen různé barvy pro odlišné části výstroje, ale také možnost určit míru jejich poškození, případně materiál, ze kterého jsou vyrobeny. Týkat by se to mělo i zbraní a dopravních prostředků či bojových strojů, o tom všem ale chtějí vývojáři mluvit až později. Času na to ostatně mají vývojáři mnohem víc, než si mnozí fanoušci mysleli.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru