Grand Theft Auto VI, Rockstar Games, Rockstar právě oficiálně zveřejnil trailer GTA VI

GTA VI bude vypadat jako v traileru, říká animátor

Mike York pracoval na GTA V i RDR 2. Ve svém rozboru hráče ujišťuje, že se není čeho bát

Zdroj: Rockstar
7. 12. 2023

Jednou z mnoha věcí, která se momentálně řeší napříč internetovými diskuzemi v souvislosti s trailerem z GTA VI, je grafika a úroveň detailů. Tedy přesněji, zda může hra ve finále vypadat, jak slibuje první ukázka, nebo jestli vývojáři náhodou nepřestřelili a budou muset kvůli optimalizaci na detailech ubrat. Věšteckou kouli nemáme, faktem ale je, že vývojáři z Rockstaru zpravidla skládají svá videa ze záběrů přímo ze hry a i v minulosti platilo, že to, co se objevilo v trailerech, bylo možné v téměř identické podobě najít i ve hře. Dobrým příkladem je Red Dead Redemption 2, které v traileru představovalo scény přímo ze hry a v porovnání s konzolovými verzemi došlo jen na drobné úpravy týkající se vyjádření světla nebo nejrůznějších obrazových filtrů. Jak na tom ale bude GTA VI, a to nejen ve smyslu vlastní grafiky, ale také velikosti herního světa a hustoty objektů? Odpověď přináší bývalý animátor z Rockstaru Mike York, který za vývojáře slibuje: „Hra bude vypadat jako z traileru.“

Jde samozřejmě do určité míry o nadsázku – York nemůže z povahy věci nic slibovat, ale nabízí ve svém videu pohled insidera a člověka, který strávil několik let v Rockstaru. V části, kdy se vyjadřuje ke zpracování traileru a jeho promítnutí do finální verze hry, mluví zejména o obrovské velikosti hry v porovnání s GTA V. Nejde přitom ale z jeho pohledu jen o mapu a prostor, po kterém se budou hráči pohybovat, ale o navýšení počtu všeho podstatného. Lidí v ulicích, vozidel nebo vegetace, což by mělo vést k realističtějšímu zpracování a uvěřitelnějšímu pocitu ze živoucího světa.

Ještě důležitější je ale podle Yorka množství animací, které bude dramaticky navýšeno a zaručí, že se všechno ve scénách bude pohybovat nezávisle a unikátně. Záběry z pláže nebo nočního klubu to mají v plném rozsahu dokazovat, nejvíce ohromen byl ale York při detailní pohled na pozdrav dvou mužů, ať už díky animaci nebo detailů třeba na zlatých řetězech kolem krku jednoho z nich. K očekávané podobě hry pak uvedl to, co zaznělo výše – Rockstar používá záběry přímo ze hry, nikoliv připravené cutscény, takže podle Yorka například budete moci jít ke každé budově, kterou uvidíte a můžete očekávat přesně takový ruch v ulicích, jak znázorňuje trailer. A i proto dle bývalého animátora z Rockstaru všechno trvalo tak dlouho.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru