branding
Goner, Goner je příběhový survival horor s dinosaury

Goner je příběhový survival horor s dinosaury

Autoři nás lákají na "Dino Crisis" z pohledu první osoby. Ještěři vás mohou vidět, slyšet i cítit

Zdroj: Loco Players
29. 7. 2020
Název: Goner Vývojář: Platformy: Žánr: ,

Pokud čtete a sledujete Vortex pravidelně, určitě si vzpomenete na hru Deathground. Jde o survival horor s dinosaury inspirovaný hrami Alien: Isolation, Dino Crisis či Left 4 Dead a samozřejmě také Jurským parkem. Hra od britského nezávislého studia Jaw Drop Games se v polovině července objevila na Kickstarteru, kde se v kampani uchází o přízeň publika. Autoři fanoušky požádali o 100 tisíc dolarů a 16 dní před koncem kampaně už mají jistých 111 tisíc.

Řada z vás při představení titulu psala, že je velmi zaujal, ale i když nabízí vedle kooperace také sólovou akci, mnohem víc byste si ho užili coby klasickou příběhovou hru. A zdá se, že přání se vám splní. Sice ne s Deathground, ale přece. Jako by volání po singlové variaci vyslyšeli autoři jiného dinosauřího survival hororu nazvaného Goner.

„Existuje spoustu dinosauřích her, ale nebyl tu žádný singleplayerový příběhový survival horor od vydání Dino Crisis před 20 lety.“

I tato hra zamíří na Kickstarter. Kampaň už je připravená a spustí se 4. srpna, oznámil tým. Na hře pracuje nezávislé studio Loco Players, které sídlí na Kanárských ostrovech a sami sebe vývojáři označují za fanoušky dinosaurů. Hlavním hrdinou je Anthony Sunder, který pátrá po své matce. Hledání jej zavede až na tajuplný ostrov obývaný pravěkými ještěry. Šéf studia Yeray Schwartz nechodí dlouho kolem horké kaše, když vysvětluje, v čem je podle něj jejich hra výjimečná. “Existuje spoustu dinosauřích her, ale nebyl tu žádný singleplayerový příběhový survival horor od vydání Dino Crisis před 20 lety. A to nebyla hra z pohledu první osoby,” uvedl Schwartz.

Autoři říkají, že jde o nový přístup ke klasickému survival hororu. Goner hráče vezme do otevřeného světa a otestuje vaše odhodlání přežít. Prostředí má být velmi realistické a bude prý záležet jen na nás, zda zachráníme jen sami sebe, anebo se pokusíme pomoci i dalším postavám. Nepřátelé vás mohou vidět, slyšet i cítit. S predátory můžete bojovat, anebo před nimi vzít nohy na ramena. Musíte se ale umět dobře schovat. Utíkat nemůžete věčně.

Termín survival ze slovního spojení survival horor bere tým doslovně. Budeme muset sledovat úroveň hladu, žízně, vyčerpání, zdraví i teplotu. Abychom v džungli přežili, jsme nuceni lovit, vařit, jíst, pít, sbírat suroviny, vyrábět, ale i odpočívat. Náš inventář přitom bude mít omezenou kapacitu, takže nemůžete s sebou neustále tahat vše, a samozřejmostí je střídání dne a noci i proměnlivé počasí. Vývojáři slibují, že se můžeme těšit na komplexní umělou inteligenci. Abychom se naopak nepřátelům vyhnuli, můžeme zamaskovat svou pachovou stopu třeba s pomocí bláta. Máme konstruovat zbraně, vyrábět si oblečení i klást pasti.

Zdejší ostrovní svět bude kromě lidských protivníků plný přírodních nebezpečí, mezi která patří toxické plyny, jedovatá flora, nebezpečná fauna, láva nebo tekutý písek. Najdeme tu ale také bezpečná útočiště, kde si můžeme oddechnout a vyrobit či vylepšit vybavení. Upgradovat však nebudeme jen své nástroje a zbraně, ale také vlastní schopnosti a odemykat úplně nové skilly. Prostředí okolo nás se přitom má neustále proměňovat.

Na výběr budou dva režimy – survival a příběhový. V survivalu bude naším úkolem jednoduše přežít co možná nejdéle. Příběhový mód pak odstartuje zmíněné pátrání po matce a jejím týmu. Společně se máte samozřejmě dostat pryč, zatímco v průběhu hry zjistíte víc o tajuplném ostrově. Vývojáři slibují nezapomenutelné postavy i zajímavé vedlejší úkoly.

Kampaň na Kickstarteru má samozřejmě autorům pomoci najít další finanční prostředky na vývoj projektu. S jejich pomocí chtějí vylepšit animace, modely nebo textury. Ale rádi by také portovali hru na další platformy a VR zařízení.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru