God of War a The Last of Us 2 využijí DualSense

Konzole PlayStation 5 teď nepodporuje rozlišení 1440p, ale v budoucnu by mohla

Zdroj: Sony
11. 11. 2020

Starší hry z PS4 se na PlayStationu 5 nemusí dočkat jen upgradu grafiky a rychlejšího nahrávání. Jejich vývojáři mohou své tituly rozšířit také o podporu haptické zpětné vazby a adaptivních triggerů na ovladači DualSense. Prvními takovými hrami jsou The Last of Us Part II od studia Naughty Dog a God of War od týmu SIE Santa Monica Studio, píše magazín GamesRadar.

Podobně jako u nativních titulů pro PS5 mají tyto hry zprostředkovat nové vjemy při používání zbraní, ať už jde o luk, moderní střelné zbraně či zbraně na blízko. Ve volné chvíli tuto informaci ověříme také po vlastní ose, abychom se přesvědčili, jak výrazný tento upgrade je.

Hry mohou podávat lepší výkon s updatem i bez něj

V posledních dnech jsme se opakovaně věnovali benefitům, které přináší PS5 starším hrám z PS4. Některé jako Blood and Truth, Ghost of Tsushima nebo Days Gone přichází s novými updaty, které jsou ušité na míru konzoli PlayStation 5. Vyšší výkon se ale může projevit i u her bez patche. Jako třeba u The Last Guardian v původní diskové verzi, která je bez updatu schopná dosáhnout na 60 fps. Patch, který vyšel už dávno ještě na PS4 paradoxně u digitálně verze přidal framerate cap na 30 fps, takže ta na 60 fps u PS5 nedosáhne.

Už několik dní se také řešit nepodpora rozlišení 1440p, které je oblíbené u herních monitorů. Nové Xboxy si s tímto formátem rozumí a zdá se, že nakonec by mohla i PS5. Hideaki Nišino v rozhovoru pro japonský magazín AV Watch prohlásil, že z technického hlediska tomuto výstupu nic nebrání. Podle Nišina chtěla Sony upřednostnit podporu televizí, což je důvod, proč v tuto chvíli PS5 rozlišení 1440p nepodporuje.

Podle magazínu AV Watch by podpora 1440p mohla přibýt v budoucnu v závislosti na dění na trhu a tom, jak velkou poptávku Sony bude v této věci cítit.

Jeho kolega Masajasu Ito ale zdůraznil, že teoreticky je možné této možnosti dosáhnout. Podle magazínu AV Watch by podpora 1440p mohla přibýt v budoucnu v závislosti na dění na trhu a tom, jak velkou poptávku Sony bude v této věci cítit. A zatím se zdá, že hráči o tuto funkci opravdu stojí, protože řada z nich má doma herní monitor s podporou 1440p, ale nikoli 4K, které jsou samozřejmě dražší zejména u modelů, které jsou schopné zobrazit vysoký framerate.

Obraz z PS5 do takového 1440p monitoru samozřejmě také dostanete, ale ne způsobem, který by si hráči přáli. Když se obraz hry renderuje ve 4K, s tímto monitorem se na PS5 downscaluje do 1080p a následně roztáhne na 1440p na výstupu. Což samozřejmě znamená horší kvalitu obrazu, než je na displeji možné dosáhnout. Jak už jsme uvedli, Xbox Series X i S podporují rozlišení 1440p nativně.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím