Gabe Newell slibuje nové hry a hodnotí Cyberpunk 2077

Gabe Newell slibuje nové hry a hodnotí Cyberpunk 2077

Pochválil novinku od CD Projektu a autorům vyjádřil sympatie. Valve dělají další tituly

Zdroj: koláž/Vortex
21. 1. 2021

Šéf Valve Gabe Newell potvrdil v rozhovoru pro novozélandský 1 NEWS, že jeho společnost má ve vývoji nové hry. “Rozhodně pracujeme na nových hrách, které oznámíme,” uvedl. Pochvaluje si přitom úspěch Half-Life: Alyx a návrat k singleplayerovým hrám. Vytvořilo to podle něj ve studiu zájem udělat víc podobných věcí. Řeč se proto přirozeně stočila také na pokračování hitů jako Half-Life nebo Portal. Do této oblasti se ale Newell příliš pouštět nechtěl.

Poznamenal přitom, že o těchto věcech dlouho nemluvil, což mu očividně vyhovuje. A plánuje v tom pokračovat. Když prý na podobné dotazy neodpovídá, vyhne se tomu, že komunita přijde s dalšími obtížně zodpověditelnými otázkami. V podobném duchu se nesla otázka na projekt s kódovým označením Citadel. Podle některých spekulací by se mohlo jednat o asymetrickou multiplayerovou akci, která by proti sobě postavila hráče s VR a bez VR ve dvou různých rolích.

„Nevím, co je Citadel. Co je Citadel?“

Gabe Newell se ale v rozhovoru tvářil, jako by tenhle název nikdy neslyšel. “Nevím, co je Citadel. Co je Citadel?” ptal se. Možná jen na oko. Na druhé straně připustil, že ve Valve používají interně různá jména a ta se časem mění. Odmítavý postoj ke komentování neoznámených interních projektů asi u spoluzakladatele Valve nikoho nepřekvapil, ale poměrně neobvyklé je, že se vyjádřil k jiné zásadní hře – Cyberpunku 2077.

Prohlásil, že novinku od CD Projektu hrál na PC a že její problémy s výkonem na konzolích jsou něco, s čím se potýká mnoho vývojářů. “Mám velké pochopení pro situaci, v níž se ocitne každý vývojář,” uvedl. “Vše, co vím, je, že je tu spoustu velmi spokojených hráčů na PC, kteří jsou pro nás nejviditelnější,” zmínil ve zjevné narážce na Steam.

„Je nespravedlivé házet kameny na jakéhokoli vývojáře, protože dokončit něco tak komplexního a ambiciózního je opravdu úžasné.“

“Existují tu stránky hry, které jsou prostě vynikající, a ukazují ohromné množství práce. Je nespravedlivé házet kameny na jakéhokoli vývojáře, protože dokončit něco tak komplexního a ambiciózního je opravdu úžasné,” poznamenal. Povídání se dotklo i stažení hry z PlayStation Storu a vracení peněz zákazníkům kvůli technickému stavu na konzolích. Podle Newella to byl neobvyklý krok.

S naštvanými hráči má také zkušenost a nejlepší je podle něj poučit se ze situace a vylepšit vše. Takový podle něj bude i přístup autorů Cyberpunku. “Mají za sebou dlouhou historii skvěle odvedené práce, kdy investovali dlouhodobě do svých produktů. Domnívám se, že budou velmi dobří v tom zase potěšit své zákazníky,“ dodal. Tuhle kapitolu Newell uzavřel s tím, že každý v oboru ví, že očekávání hráčů jsou vysoká. Když je naplníte, dají vám to vědět. A když je zklamete, dají vám to vědět také. Proto je to částečně také taková zábava.

Sluší se připomenout, že Newell odcestoval na Nový Zéland v březnu na desetidenní dovolenou, ale s ohledem na situaci okolo pandemie se rozhodl tu zůstat na dobu neurčitou.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru