Fortnite: Save the World přestane fungovat na Macu

Update už neobdrží ani battle royale. Apple tvrdí, že jde o marketing Epicu kvůli úpadku hry

Zdroj: Epic Games
21. 9. 2020
Název hry: Fortnite: Save the World Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , Žánr:

Naposledy jsme se kauzou kolem hry Fortnite a obecně sporu mezi společnostmi Epic Games a Apple zabývali začátkem září. Tehdy podal Apple na autory hry protižalobu, aby reagoval na jejich postup v souvislosti s porušením pravidel App Storu, resp. vzájemné smlouvy a následné zavedení přímých plateb ve Fortnite. Rétorika Applu byla poměrně příkrá, v 67stránkovém dokumentu padala slova jako chladnokrevná loupež či nezákonné drzé požadavky a zdálo se, že všechno další se již bude řešit během soudního řízení. Už koncem minulého týdne ale vydali vývojáři z Epic Games na svých stránkách upozornění, které se týká Fortnitu ve verzi pro Mac a rozdmýchali další plamen sváru. Tvrdí totiž, že jim Apple zabraňuje, aby mohli aktualizovat část Save the World a naznačují, že problémy již brzy na Macu potká i battle royale.

Vzhledem k tomu, že i složka Save the World obsahuje mikrotransakce, vysvětlují zástupci Epic Games, že každý z hráčů bude mít nárok na vrácení peněz.

„Apple znemožňuje Epicu vydávat patche na Macu, čímž končí naše možnost vyvíjet a obecně poskytovat Fortnite: Save the World na této platformě,“ zní podstata celého sdělení. Vývojáři dále vysvětlují, že problém nastal ve verzi 13.40, která mnohým hráčům způsobuje problémy, ovšem aktualizovaná verze 14.20 se k nim již z uvedených důvodů nemůže dostat. „Protože už nemůžeme vydávat opravy, od 23. září nebude Fortnite: Save the World na operačním systému macOS hratelný,“ říká tým vývojářů. Vzhledem k tomu, že i složka Save the World obsahuje mikrotransakce, vysvětlují zástupci Epic Games, že každý z hráčů bude mít nárok na vrácení peněz. Týká se to tzv. Founder’s packů a Starter packů, jediným omezením však je, že nárok vzniká pouze tehdy, pokud daný hráč v rozmezí 17. 9. 2019 – 17.9. 2020 hru alespoň jednou spustil. Peníze se budou rovněž vracet za nakoupenou prémiovou měnu.

Jak ovšem uvádí redaktoři britského Eurogameru, podobný osud může potkat na macOS i battle royale část, protože ani tu už nemůže Epic žádným způsobem aktualizovat. Platí tedy, že pokud nastanou ve verzi 13.40 nějaké problémy, budou vývojáři nuceni přistoupit k podobnému kroku a odstřihnout další, byť v tomto případě méně početnou skupinu hráčů, nežli tomu bylo v případě iOSu. Důvodem je pochopitelně snaha zachovat všechny běžící verze na stejné funkční i obsahové úrovni a bude zřejmě až na soudu, aby určil, jestli se Fortnite na zařízení Applu vrátí, případně kdy a za jakých podmínek. Dá se však očekávat, že řízení bude probíhat poměrně tvrdě, což ostatně naznačují i pokračující slovní útoky Applu, který naznačuje, že celá akce je jen velkou marketingovou kampaní.

Tlak z více stran

Pokud sledujete dění na poli mobilních aplikací pečlivěji, nemohla vám ujít kauza kolem možného zabanování TikToku na území Spojených států. Ačkoliv k rozhodnutí ještě nedošlo, tamější rada ministerstva vnitra posuzuje také společnosti Riot Games a Epic Games kvůli jejich navázání na čínský Tencent. Podle Bloombergu je prý nasnadě, že se bude vláda USA zabývat tím, jak Tencent ovlivňuje nakládání s osobními údaji a není vyloučeno, že se produkty zmiňovaných herních společností objeví na seznamech nežádoucích aplikací. Na druhou stranu by bylo přehnané mluvit o tom, že hry jako League of Legends nebo právě Fortnite dostanou na území Spojených států stopku a šlo by spíše o další kolo jednání a dokazování, zda je vše v souladu s nařízeními a zákony.

„Z důvodů, které nemají co dočinění s nařčeními Epicu vůči Applu, popularita Fortnitu uvadá. V porovnání s říjnem 2019 poklesla k letošnímu červenci o 70 procent. Celá žaloba (spolu s titulky v médiích) proto působí jako část marketingové kampaně, která má opět zažehnout zájem o Fortnite,“ uvádí Apple. Odpověď od šéfa Epic Games ale toto přesvědčení vyvrací a na základě vlastních dat uvádí, že skutečnost je opačná. „Opravdová čísla ohledně hráčů, kteří hrají Fortnite (a ne výsledky z Googlu) potvrzují, že Apple se ve svém tvrzení o úpadku zájmu mýlí. Během období, které si Apple pečlivě vybral pro své porovnání [v popularitě vyhledávání slova Fortnite na Googlu] narostla denní statistika hráčů Fortnitu o více než 39 procent,“ říká Tim Sweeney. Za připomínku pak stojí, že vyjádření Applu nebyla v souvislosti s tímto případem přesná ani v minulosti, když bylo uvedeno, že si Epic chce vynutit speciální dohodu o přímých platbách jen pro sebe. Tehdy Tim Sweeney díky zveřejněné mailové komunikaci dosvědčil, že alespoň na papíře hájil zájmy všech vývojářů distribuujících na App Storu.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru