Flight Simulator by se mohl objevit i na starším Xboxu One

Dosud se počítalo jen s verzí pro Xbox Series. Vývojáři prý ale budou hledat další způsoby

Zdroj: Microsoft
19. 1. 2021
Název hry: Microsoft Flight Simulator (2020) Vývojář: , Vydavatel: Datum vydání: 18. 8. 2020 Platformy: , Žánr:

Vývojáři ze studia Asobo nikdy neodmítli, že po vydání jejich Flight Simulatoru na PC přijde také konzolová verze. Až do loňského prosince ale museli hráči čekat na potvrzení, že se práce konečně rozběhly a prostřednictvím blogového příspěvku se dozvěděli, že Flight Simulator přiletí na Xbox Series X a S letos v létě. Vzhledem ke krvavým nárokům na hardware to bude pro mnohé hráče poprvé, kdy se budou moci konečně proletět nad světovými metropolemi, stejně jako nad rodnými městy či vesničkami a zjistit, jak velký posun série skrze aktuální díl učinila. Blížící se vydání však s sebou přináší jistou pachuť, když si uvědomíme kritický nedostatek konzolí a skutečnost, že drtivá většina hráčů na Xboxu stále disponuje jen zařízením minulé generace. Ani Xbox One by ale nakonec nemusel přijít zkrátka, když ředitel vývoje Jorg Neumann v rozhovoru pro Eurogamer naznačuje, že by Flight Simulator mohl později dorazit i na tuto konzoli.

Ve skutečnosti nemusí být vize vývojářů tak nečitelná, jak se na první pohled zdá a nedivili bychom, kdyby si Flight Simulator našel cestu na Xbox One skrze streamovanou verzi přes xCloud.

„Momentálně věnujeme veškeré úsilí na vývoj verze pro Xbox. Obracíme v podstatě každý kámen a zkoumáme všechny modely,“ říká Neumann a naráží na hardwarové limity nových konzolí. V mnohém ale probíhající optimalizaci pomohlo už zpřístupnění VR režimu, který je z pochopitelných důvodů ještě náročnější na výbavu počítače a bylo nutné fungování hry do značné míry upravit. Podle Nuemanna musí být všichni vývojáři VR her disciplinovaní a dbát na optimalizaci už od samého začátku, což si zřejmě mnohokrát opakovali v momentě, kdy uvolňovali veškeré kapacity a seřizovali chod Flight Simulatoru, aby ho bylo možné s momentálně dostupným hardwarem hrát při uspokojivé míře grafických detailů. Díky tomu ale mají solidní základ k tomu, aby hra na Xboxu Series X a především Series S fungovala plynule a veškeré kompromisy byly snesitelné.

Jak Bude vypadat konzolová verze?

Jorg Neumann v citovaném rozhovoru pro Eurogamer také popisoval, jak se má Flight Simulator na konzolích lišit od PC verze a zřejmě vás nepřekvapí zmínky o větší přístupnosti. Tu však chtějí lidé z Asobo zaručit ve všech dostupných verzí a cesta k ní vede přes další tutoriály a výukové módy. Vývojáři už posbírali spoustu dat, které jim prozrazují, jak hráči ke hře přistupují a chtějí je nechat promítnout do fungování hry. Už nyní je ale zřejmé, že díky interním nástrojům a obchodu s modifikacemi budou third party přídavky funkční i na konzolích, což je nepochybně skvělý bonus, který chystané prvky přístupnosti a nejrůznějších nápověd i pro občasné hráče pěkně podtrhnou.

Pak ovšem Neumann zašel ještě o krok dále a naznačil, že díky dosud odvedené práci není možná nutné úplně odmítat i verzi pro Xbox One, což bez kontextu působí jako hodně bláznivý nápad. „Největším problémem je nepochybně operační paměť. Na ultra grafické nastavení potřebujete výkonné PC, a to nabízí mnohem mnohem víc paměti než Xbox One,“ předkládá ředitel vývoje možné problémy. Přidává ale i řešení v podobě jiných způsobů, jak zaručit, že by Flight Simulator fungoval i na Xboxu One, ale nechce o nich mluvit příliš brzy. „Je to dlouhá cesta, jako ve většině jiných případů, takže dejme prostor k dokončení verzí pro Xbox Series, a pak se můžeme bavit dál,“ uzavírá tajemně Neumann. Ve skutečnosti ale jeho vize nemusí být tak nečitelná, jak se na první pohled zdá a nedivili bychom se tomu, kdyby si Flight Simulator našel cestu na Xbox One skrze streamovanou verzi přes xCloud.

Jak je ostatně známo, základní verze hry je dostupná přes Game Pass, který je nedílnou součástí xCloudu a Microsoft má v plánu rozšířit dostupnost služby v letošním roce z Androidů na iOS a Windows. Právě verze pro iOS, pro kterou bude muset vzniknout webová aplikace, by pak mohla pomoci rychlému rozšíření i na jakékoliv jiné zařízení s prohlížečem, a i bez nativní aplikace by se tím otevřela cesta ke streamovanému hraní i na konzoli. Neumíme si totiž představit, že by se byli v Microsoftu či studiu Asobo ochotní spokojit s tolika kompromisy, které by verze Flight Simulatoru pro Xbox One nepochybně přinesla a riskovat dobrou pověst i reputaci titulu. Uvidíme ale, jak se k tomu nakonec vývojáři postaví a jak, případně zda, tento náznak dotáhnou do cíle.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru