FIFA 22 se představuje na prvních záběrech z hraní

Ujali se ji dva profesionální hráči. Reakce diváků jsou ve větší míře velmi kritické

Zdroj: Electronic Arts
3. 9. 2021
Název: FIFA 22 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 1. 10. 2021 Platformy: , , , , , , Žánr:

Pokud jste s nadějí přijali první informace o nové podobě eFootballu od Konami, abyste byli následně vrženi do obrovské nejistoty, nemáme pro vás zřejmě na konci týdne dobré zprávy ani z tábora konkurence. FIFA 22 od Electronic Arts se sice ukazuje v prvních záběrech z hraní jednoho zápasu, na první pohled – a hlavně k nemilému překvapení hráčů – se však příliš neodlišuje od posledních dvou ročníků. Vývojáři sice mluvili o novém systému animace – Hypermotion – ale hráči při pohybu po trávníků podivně klouzají a výsledek nepůsobí vysloveně nově. Prezentaci ale pravděpodobně nejvíc ubližuje fakt, že se do hraní pustili hráči, pohybující se vždy na hranici té nejefektivnější mety a celková podoba zápasu tak spíše připomíná cvičení v kličkách a naučených akcích.

Aktéry první prezentace FIFY 22 jsou hráči Tom Leese a Tekkz, kteří do hry vstoupili se svými týmy z režimu FIFA Ultimate Team. Vývojáři tím jasně demonstrují, co je pro ně nejdůležitější a hráči podle stovek komentářů nejsou úplně nadšení. Celé video má přitom necelých 20 minut, takže poskytuje dostatek materiálu k posouzení, jak se chovají brankáři, jak reaguje rozhodčí, případně jak vypadají animace oslav, jenže i tady možná EA trochu šlápli vedle výběrem hráčů, kteří jsou zvyklí je v podstatě obratem ukončit, aby se mohlo hrát dál.

Efekty systému Hypermotion možná nejsou tak revoluční, jak vývojáři předesílali, ale s ohledem na různé styly hraní by nakonec mohly ze hry vystupovat trochu výrazněji.

Abychom ale nad prvními záběry jen nehořekovali, když hra trochu zvolní, nebo když si všímáte hráčů, kteří momentálně nejsou na míči, pohyb působí velmi plynule a jsou v něm vidět rozdíly oproti předchozímu ročníku. Nejsou možná tak revoluční, jak vývojáři předesílali, ale s ohledem na různé styly hraní by nakonec mohly ze hry vystupovat trochu výrazněji. Oba hráči po zápase komentovali také animaci míče a celkově uvěřitelnější pocit ze hry, který podtrhují i brankáři, do jejichž chování a schopností museli vývojáři po srpnové betě sáhnout. Zdáli se totiž až příliš dobří, což se změnilo.

Bohužel je ale jasně patrné, nakolik silné jsou střely s falší, z nichž padly úvodní dva góly a jde o fakt, kterého si rovněž diskutující všímají. Zakroutit míč za záda vyběhnutého brankáře je nyní poměrně snadné a množí se obavy, zda dal jediný zápas nahlédnout na to, jak budou vypadat všechny ostatní. Upřímně, osobně to poznat nedokážu – FIFU na bůhvíjaké kompetitivní úrovni nehraji – snad ale zasáhne umělá inteligence hráčů v obraně, která se naopak zdá poměrně kvalitní.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru