Fallout 76 nabízí měsíční prémiové předplatné za 300 Kč

Vlastní server bude stát peníze navíc. Hráči rozhodnutí nechápou, o platbu se ale mohou dělit

23. 10. 2019

Taška, flaška, neuvážené bany, neexistující NPC, marné sliby Bethesdy. I takhle by se dal ve zkratce popsat příběh hry Fallout 76, který měl načít novou éru slavné a hráči RPG milované série, aby se všechno úsilí vývojářů proměnilo v ultra děsivou noční můru. Přesto nemá Bethesda dost a po všech přehmatech si znovu nabíhá hlavou proti zdi. Ačkoliv se o tom, že privátní servery nebudou zdarma, mluvilo už několik týdnů, nad finální podobou monetizace zůstává na první pohled rozum stát. Bethesda totiž představila program Fallout 1st, v rámci kterého přístup k vlastním serverům nabízí buďto za měsíční poplatek ve výši 13 dolarů, nebo roční platbu 100 dolarů. Podotýkáme také, že nutností je vlastnit základní hru, která se stále prodává v rozmezí 600-800 Kč na všech třech cílových platformách, a to je něco, co se hráčům v kombinaci s nově uvedeným předplatným ani trochu nelíbí.

„Od chvíle, kdy jsme spustili Fallout 76, neustále pracujeme na vylepšení a prohloubení zážitku v souvislosti s vaší zpětnou vazbou,“ začíná blogový příspěvek o předplatném na oficiálních stránkách Bethesdy. Uvádí se v něm, že Fallout 1st přichází zejména proto, aby splnil dlouhodobé volání po privátních serverech, které si mohou hráči užít ve skupince přátel. Služba byla spuštěna dnes a vedle možnosti rozběhnout a ukládat vlastní svět, přináší Fallout 1st i řadu dalších bonusů. Jmenovitě jde speciální a místem neomezený kontejner na materiál ke craftování. Dále speciální stan, který vytvoří bod pro rychlé cestování a naleznete v něm prostředky ke splnění základních potřeb, jako je spánek, nebo uložení věcí z inventáře. V každém měsíci, ve kterém budete mít předplatné aktivní, pak obdržíte 1650 Atomů (v ceně reálných 16 dolarů), společně s tím na sebe budete moci obléknout exkluzivní oblek rangera a nechybí ani balíček unikátních ikonek a emotů.

Všech ostatních sedm hráčů – takový je maximální limit – může do hry vstoupit standardním bezplatným způsobem a případně zakládajícímu pomoci s placením.

Co se týče privátních serverů, které logicky zůstávají tím nejdůležitějším, k čemu se prostřednictvím Fallout 1st dostanete, jde zejména o informaci, že předplatné musí mít jen ten, kdo svět zakládá a provozuje. Všech ostatních sedm hráčů – takový je maximální limit – může do hry vstoupit standardním způsobem a případně zakládajícímu pomoci s platbou. V takovém případě se už náklady mohou pěkně rozmělnit, s čímž Bethesda zřejmě počítá. Zároveň také slibuje, že se nabídka možností, jak nastavit a vést privátní server, bude v budoucnu měnit a rozšiřovat, a jedním z největších vylepšení bude zpřístupnění modifikací. Díky tomu může Fallout 76 chytit druhý dech a přivést zpět ztracené hráče, k čemuž ale i přes značné výhody členství zřejmě povede dlouhá cesta.

Jak už jsme naznačili výše, reakce hráčů je všeobecně negativní. Nerozumí, proč by měli platit za obsah ve hře, která není distribuována coby free to play a cena se jim zdá přemrštěná. V diskuzích na zahraničních herních webech se mluví o definitivní smrti Falloutu 76, o důkazu, že Bethesda už neví, kudy kam a skoro by se dalo říci, že jsou dny téhle ztrápené hry sečteny. A i když souhlasíme, že aktuální kroky zřejmě reputaci hry příliš nepomohou, nemůžeme označit předplatné za neférové či nevýhodné. Fallout 76 rozhodně není jedinou hrou, jejíž autoři chtějí přenést část nákladů za privátní servery na samotné hráče – české DayZ například požaduje 346 Kč za 30denní pronájem serveru pro 16 hráčů, platit se musí za vlastní servery v ARK a samozřejmě můžeme začít zmiňovat všechny další hry, nabízející dedikované servery, resp. provozovatele, které pak serverový prostor nabízí pro koncové zákazníky.

Jinými slovy – je zcela bez diskuze, že bychom od Bethesdy spíše očekávali ústupky, například v podobě omezené variantě privátních serverů zdarma. Je však rozumné předpokládat, že právě na tuto nabídku skupiny vytrvalců čekali a společná investice se jim nebude jevit jako příliš velká překážka. Fallout 76 i s tím ale zůstává obrovskou kaňkou v historii celé série, navíc momentálně umocněnou nadšeným přijetím The Outer Worlds, ke kterému zklamaní hráči vzhlíželi s velkými nadějemi a nebyli původními autory Falloutu: New Vegas zklamáni.

Nahlásit chybu v článku

15

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru