Facebook spouští mobilní aplikaci pro streamování her

Hráči mohou stiskem jediného tlačítka vysílat. Nejsou potřeba kabely ani externí zařízení

Zdroj: Facebook
20. 4. 2020

Facebook se chystá ve větší míře vstoupit do světa mobilního hraní, a jak je pro tuto sociální sít zvykem, středobodem vesmíru chystaného rozšíření zajeté herní platformy Facebook Gaming je komunita a pochopitelně také provázanost s domovským Facebookem. Právě tam třímá ohromná uživatelská základna čítající dnes už více než 2,5 miliardy unikátních uživatelů, z nichž nemalé procento je v těchto dnech zavřené doma a vyhledává alternativní formy zábavy. Na tuto uživatelskou skupinu i pro případné další zájemce pak společnost plánuje cílit za pomocí nové aplikace, která aktuálně míří na iOS i na Android a jejímž hlavním cílem bude nejen zprostředkovat hraní, ale také možnost sdílet jej spolu s ostatními.

Z komunity více než 2,5 miliard uživatelů se o hraní zajímá na 700 milionů z nich

Vedoucí vývoje mobilní aplikace Facebooku Fidji Simo tvrdí, že s nařízenou karanténou došlo k výraznému nárůstu zájmu o mobilní hraní. Údajně se z oné komunity více než 2,5 miliard uživatelů o hraní aktivně zajímá na 700 milionů z nich. To je obrovské číslo a potenciálně i ohromná hráčská základna, jejíž oslovení by mohlo být zajímavé i z marketingového a finančního hlediska. To si ve Facebooku samozřejmě moc dobře uvědomují a již delší dobu tak společnost chystá vlastní platformu a speciální aplikaci. Web The New York Times uvádí, že tato aplikace měla být dle původních plánů připravená k vypuštění až v červnu, nicméně kvůli situaci panující všude ve světě a vzhledem k domácím karanténám má k jejímu vydání na veřejnost dojít nakonec už dnes, 20. dubna. Verze pro Android je už nachystaná, edice pro iOS ale ještě čeká na finální schválení Applem.

Ve speciální aplikaci bude možné spouštět několik arkádových her, jádrem zábavy ale bude streamování obsahu a na opačné straně jeho konzumování. Aplikace by měla nabídnout možnost vlastní hraní živě vysílat přímo na platformu Facebook, což by nemělo být omezené pouze na hry přístupné skrze ni, ale i na tituly mimo aplikaci. Dosud museli uživatelé při podobné snaze sahat po složitějších mechanismech a dokonce i po externích zařízeních připojených přímo k telefonu, to už by ale mělo být minulostí. Je ale otázkou, jak to bude vypadat právě na iOS, což je operační systém v porovnání s Androidem poměrně uzavřený a možnost vzájemného ovlivňování aplikací (patrně nutnost pro vysílání her třetích stran) může být z toho důvodu problematická.

Tak jako tak Facebook slibuje maximální jednoduchost a přechod do on-line vysílání jen za pomocí stisknutí tlačítka „Go Live“. A tím se zjevně chce pokusit ukrojit si pro sebe část trhu, na kterém jinak dominují Twitch, YouTube a Mixer. Vedle nové aplikace k tomu mohou tomuto gigantovi sociálních sítí dopomoci například i dříve získané exkluzivní smlouvy se známými osobnosti z oblasti her i mimo ni. V tomto kontextu lze jmenovat například Gonzala „ZeRo“ Barriose, Corinnu Kopf a bývalou šampiónku UFC, Rondu Rousey.

Zachovaná forma příspěvků

Pokud jste se již s platformou Facebook Gaming stihli seznámit v její desktopové variantě, pak jistě víte, že vysílající hráči mohou dostávat poděkování od sledujících ve formě hvězdiček. Ty si mohou sledující kupovat a jejich odesláním kromě virtuální podpory zasílají vysílajícím hráčům také finanční příspěvek. Ten má hodnotu 0,01 amerických dolarů za jednu hvězdičku, tedy zhruba 25 haléřů. A právě tento systém má být zachován i v rámci mobilní aplikace s tím, že Facebook explicitně uvádí, že systém prozatím pojede bez reklam a monetizace bude probíhat pouze formou těchto hvězdiček. V budoucnu by tomu ale zjevně mohlo být jinak.

Zda ale bude několik zvučných jmen a k tomu také jedna specializovaná aplikace stačit k úspěchu tváří v tvář tvrdé konkurenci na poli streamování her, to se samozřejmě teprve uvidí. V řeči čísel každopádně můžeme upřesnit, že za první tři měsíce zhlédli zájemci na Facebooku na 500 milionů hodin záběrů ostatních hráčů. Společnost Streamlabs & Stream Hatchet nadále pro srovnání uvádí, že na YouTube to byla rovnou miliarda hodin a na Twitchi to bylo ještě třikrát tolik. Facebook si každopádně pochvaluje 18 měsíců trvající testování aplikace v Asii a v Latinské Americe a do budoucnosti hledí s optimismem.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru