Exkluzivita Borderlands 3 stála Epic 3 miliardy korun

Velká část nákladů se ale vrátila po dvou týdnech. Bonusem byly statisíce nových zákazníků

Zdroj: Take-Two
4. 5. 2021
Název hry: Borderlands 3 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 13. 9. 2019 Platformy: , , Žánr:

Ráno jste si mohli díky zveřejněným dokumentům navázaným na spor Epicu a Applu přečíst, kolik první zmiňovaná společnost platí za hry, které dává hráčům zdarma. Netrvalo ale příliš dlouho a byly objeveny další zajímavé detaily, týkající se mohutných finančních investic Epic Games, konkrétně spolupráce s Take-Two na vydání Borderlands 3. Pokud si vzpomínáte, třetí díl oblíbené akce od Gearboxu se půl roku od svého uvedení neprodával na Steamu, což pochopitelně stálo Epic Games nějaké peníze, aktuálně odtajněná částka vás ale možná trochu zaskočí. Přičteme-li náklady na marketing, jednorázový poplatek za podpis smlouvy a licenci Borderlands: The Handsome Collection, resp. Civilization 6 do programu zdarma rozdávaných her, zaplatila společnosti Tima Sweeneyho neuvěřitelné 3 miliardy korun.

Zdroj: Epic Games

Automaticky vás musí napadnout, jestli to už v Epicu nepřehání – tedy i s přihlédnutím k tomu, že Sweeney otevřeně mluví o momentální ztrátovosti EGS – ve výsledku se ale exkluzivní práva na prodej Borderlands 3 vyplatily. Zveřejněná tabulka uvádí, že Epic dopředu zaplatil Take-Two 80 milionů dolarů coby minimální garantovanou částku, kterou by měla hra utržit. Dále se 15 miliony dolarů podílel Epic na marketingu a 20 milionů padlo na bonus k podpisu dohody. Co se týče dvou zmiňovaných her, které byly k dispozici zdarma, za Handsome Collection zaplatili lidé z Epic Games 11 milionů dolarů a za novější Civilization 6 rovných 20 milionů. Sečteno to dělá 146 milionů, tedy více než 3 miliardy korun.

Vzhledem k 12procentnímu podílu z prodeje každé hry ne EGS pak získal navíc 9,2 milionů dolarů a to se stále bavíme jen o prvních dvou týdnech celé šestiměsíční akce.

Druhá část tabulky ale jasně uvádí, že v pouhých dvou týdnech dosáhly tržby na hranici 100 milionů dolarů, z čehož 77 milionů pouze na EGS a 23 milionů z ostatních prodejů – tedy zejména z kamenných obchodů – které ale skrze aktivační klíč vedly opět na Epic Games Store. Za prvních 14 dní tak Epic skrze distribuci hry splnil sjednané garantované minimum – tudíž nemusel nic doplácet – a naopak získal celou částku zpět. Vzhledem k 12procentnímu podílu z prodeje každé hry na EGS pak získal navíc 9,2 milionů dolarů a to se stále bavíme jen o prvních dvou týdnech celé šestiměsíční akce. Co je také důležité, Borderlands přivedl na Epic Games Store přes 1,5 milionů hráčů, více než polovinu pak tvořili lidé, kteří dosud neměli u Epicu účet a pomohli tak rozšířit zákaznickou základnu. Jistě, neznáme číslo konverze nových uživatelů v dalším utrácení, ale je nepochybné, že tím Epic získal důležitá data a mohl s nimi dále pracovat.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím