Epic odmítl remaster Unrealu, tvrdí vývojář

Epic odmítl remaster Unrealu, tvrdí vývojář

Hned několik autorů se zapojilo do debaty o vylepšené verzi. Epic o ni ale nemusí mít zájem

Zdroj: Epic Games/MobyGames
19. 8. 2023

V posledních týdnech a měsících jsme se dočkali hned několika vylepšených verzích starších populárních her. Vedle Red Dead Redemption vyšla třeba také nová verze klasické akce Quake II. A to samozřejmě začalo logicky svádět k otázce, zda se někdy dočkáme také rivala v podobě Unrealu. Do této debaty se ale vedle fanoušků začali zapojovat rovněž konkrétní vývojáři, kteří k tomuto tématu rozhodně mají co říci. Jedním z prvních byl Cliff Bleszinski alias CliffyB, kterého proslavila zejména série Gears of War, ale předtím se podílel i na Unrealu včetně originálu z roku 1998. Bleszinski na Twitteru naznačil, že by si právě Unreal také zasloužil podobnou péči jako Quake II.

Zajímavé věci ale zazněly i v některých dodatečných odpovědích a reakcích. Tady třeba CliffyB říká, že Epic se primárně soustředí na Fortnite kvůli penězům. Zmínil, že při svém odchodu z Epicu navrhoval kolegům, aby udělal právě remaster prvního Unrealu. Kromě jiných na CliffyhoB reagoval i šéf studia Nightdive Stephen Kick. Tento tým se přímo specializuje na remastery starších her a kromě jiných má na kontě třeba právě i Doom 64, Quake nebo Quake II. Ve svém příspěvku do debaty nepřímo zapojil i zakladatele a šéfa Epic Games Tima Sweeneyho, kterého oslovil s tím, že by Nightdive byli poctěni, kdyby se mohli postarat o Unreal podobně jako o Quake. Fanoušci kromě původního Unrealu navrhují, aby se podobné péče dočkal také Unreal Tournament s tím, že to bude pro Epic snadný výdělek.

Jenže nic z toho se stát prostě nemusí. Naznačuje to mimo jiné příspěvek spoluzakladatele společnosti Poppy Works Wolfganga Wozniaka. Ten na Twitteru prozradil, že se pokusili remaster Unrealu společnosti Epic Games navrhnout, když se Switch chystal na trh, a Epic tento nápad odmítl s tím, že Unreal je starý a nestojí to za to. Wozniak v dalším příspěvku prozradil, že odezva byla také dost neprofesionální a že člověk, se kterým jednali, se absolutně nezajímal o věc, která se jmenuje stejně jako engine, na kterém Epic vybudoval svůj byznys.

Jinými slovy i přes poptávku fanoušků žádný oficiálně vylepšený Unreal nikdy vyjít nemusí. Zájem musí mít v první řadě v Epicu. Že by si tahle série comeback zasloužila, o tom není sporu. Ale to ještě automaticky neznamená, že se fanouškům jejich přání splní.

Nahlásit chybu v článku

6

Napsat komentář

Další články
Nahoru