Epic Games se stávají dalším velkým vydavatelem

Prvními partnery jsou autoři Controlu, Limba a The Last Guardian. Epic jim zaplatí celý vývoj

Zdroj: Sony
26. 3. 2020

Dnešní zpráva vývojářů z Remedy předznamenávala odhalení prvních detaiů o dvojici chystaných her, na nichž má finské studio momentálně pracovat. Nakonec se ale ukázalo, že mnohem podstatnější informace se aktuálně týká onoho nejmenovaného velkého vydavatele, který bude vývoj obou her financovat. Nejedná se totiž ani o Sony, o které se spekulovalo už dříve, ani o Microsoft, s nímž Remedy spolupracovalo například v souvislosti s hrami Alan Wake či Quantum Break. Není to nakonec ani 505 games, kteří pomohli na svět dosud poslednímu Controlu, ale překvapivě je řeč o společnosti Tima Sweeneyho – Epic Games. Důvod, proč jméno Epicu nezmínili Remedy v první zprávě, teď dává absolutní smysl – provozovatelé Epic Games Store a autoři Fortnitu si totiž na dnešní den přichystali oznámení svého vlastního vydavatelského labelu a odhalili, že vedle Remedy jsou prvními klienty z řad vývojářů studia Playdead (Inside, Limbo) a gen Design (The Last Guardian).

Informaci přinesli zástupci Epicu prostřednictvím tiskové zprávy a blogového příspěvku, ve kterém kromě vyjmenování prvních spolupracujících studií vypisují i výhody, které partnerství s Epic Games Publishing přináší. Podobně jako v případě Epic Games Store, i na tomto místě chce Tim Sweeney podpořit segment videoher a jde vývojářům naproti. „Budujeme model, který jsme si sami během spolupráce s vydavateli vysnili,“ říká šéf Epicu konkrétně a svá slova podtrhuje třemi stěžejními body. Prvním z nich má být maximální možná míra svobody, jdoucí ruku v ruce s potvrzením, že značka (IP) zůstane i po vydání hry majetkem vývojářského studia. Epic Games se dále zavazují k tomu, že pokryjí veškeré náklady na vývoj, ale i na testování, lokalizaci a hlavně na marketing, který mnohdy tvoří i nadpoloviční část celkového rozpočtu. Tohle všechno pak Epic Games nabízí za příslib, že si bude moci s vývojáři rozdělit zisky rovným dílem, z čehož vyplývá, že jediný, kdo skutečně riskuje materiální újmu, je vydavatel.

Epic Games se zavazují k tomu, že pokryjí veškeré náklady na vývoj, ale i na testování, lokalizaci a hlavně na marketing

Při pohledu na trojlístek prvních partnerů je ale jisté, že i z tohoto důvodu bude Epic Games vybírat své partnery velmi pečlivě, když v první vlně rozhodně nemířil nízko. O Remedy nemá smysl polemizovat – renomované studio se i díky Controlu vyšvihlo zpět do sedla a ve studiu vládne optimismus. Šéf společnosti Tero Virtala už dříve mluvil o tom, nakolik jim Control pomohl překonat další důležitý milník a oba tituly, které ve spolupráci s Epic Games Publishing, mají velkou šanci zabodovat. O to víc, bude-li se jednat o další díly starších značek, které na své pokračování čekají už dlouhé roky. Co se týče studia Playdead, jejich Limbo a následné Inside definovaly a posouvaly žánr moderních hororových plošinovek a nutno připomenout, že se užuž chystá další hra. Podle dosavadních náznaků půjde o third person sci-fi adventuru, zasazenou do vzdáleného koutu vesmíru a rozhodně nepochybujeme, že v ní zruční vývojáři uplatní všechno, co se v případě předchozích dvou titulů naučili.

Asi nejpřekvapivější je ale spolupráce se studiem designéra Fumita Uedy – genDesign – které stojí za hrou The Last Guardian, ale nese přirozeně i odkaz předchozích Uedových projektů Ico a Shadow of the Colossus. Až dosud totiž byla jejich práce nedílně spojená s konzolí PlayStation, což už v tuto chvíli nemusí platit. Nový projekt sice nebyl oficiálně oznámen, ale první náznaky začaly přicházet už v roce 2018 a financování ze strany Epic Games může leccos změnit. Není navíc pravděpodobné, že by tým v genDesign momentálně pracoval na více projektech souběžně, je ovšem otázkou, jakou roli bude nyní sehrávat skupina Kowloon Nights, zajišťující dosavadní financování genDesign.

Otázek je mnoho, ale doufáme, že v nejbližších dnech dojde na upřesnění nastalých okolností a rozhovory s lidmi, kterých se Epic Games Publishing přímo týká. Je nicméně fascinující sledovat, kolik možností může dát jedné společnosti úspěch jedné jediné hry. Jinými slovy – bez zbytečného předstírání už lidé z Epic Games mnohokrát mluvili, že všechno, co se momentálně s jejich firmou děje, je dáno Fortnitem.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru