Electronic Arts neplánuje zavést televizní reklamy do her

Electronic Arts neplánuje zavést televizní reklamy do her

Společnost odmítá, že by uzavřela dohodu s majitelem reklamního systému playerWON

Zdroj: Electronic Arts
7. 7. 2021

V dozvucích novinek z uplynulých svátečních dní se musíme vrátit ke kauze, která se rozhořela kolem společnosti Electronic Arts, aby byla následně skrze oficiální vyjádření opět rychle uhašena. Magazín Axios, který se potichu etabloval coby zdroj poměrně zajímavých a mnohdy exkluzivních informací o videohrách, přinesl zprávu o reklamní platformě playerWON, prostřednictvím které mají být do her implementovány televizní reklamy. Prvním partnery z řad vývojářů a vydavatelů videoher mělo být Hi-Rez STudios a právě Electronic Arts, což automaticky vyvolalo vlnu obav, že nad rámec kreativních druhů monetizace budou muset hráči přetrpět i 30sekundové reklamní spoty. Týkat se přitom měly her na PC i konzolích a sloužit k odemykání dalšího obsahu ve free to play titulech. Přinejmenším z pohledu Electronic Arts se ale má jednat o výmysl a mluvčí společnosti vyvrátil, že by kdy k podobné dohodě s platformou playerWON došlo.

Upřesnění přinesl PC Gamer, uvádí ale, že případ ještě není uzavřen a reklamní systém mohou vedle Hi-Rez využít i jiná studia. „V návaznosti na nepravdivé zprávy, které naznačují, že chystáme zavést do našich konzolových her televizní reklam, jsme chtěli objasnit, že se tímto tématem nezabýváme, ani jsme v této souvislosti nepodepsali žádnou dohodu,“ uvádí Electronic Arts. Mluvčí společnosti dodal, že prioritou zůstává vytváření co nejlepších herních zážitků, s kterými reklamy ve free to play hrách zřejmě nekonvenují. Otázkou samozřejmě zůstává, zda k dohodě opravdu nikdy nedošlo, nebo jen EA rychle zareagovala na množství kritických ohlasů a urychleně zařadila zpátečku. Hráči se v diskuzích také ptají, proč mluvčí zmiňoval konkrétně „konzolové“ hry, a zda jde jen o reakci na dotaz PC Gameru, nebo náznak toho, že PC her se reklamy týkat mohou?

Důvodem pro zapojení reklam a přímého provázání s herními prvky a obsahem, pak zástupce Simulmedia vysvětlil jako způsob, díky kterému budou moci free to play hry fungovat i nadále.

Pokud by k zapojení playerWON nakonec došlo, hry by skrze krátké reklamní spoty samozřejmě cílily na skupinu mladých hráčů ve věku od 18 do 34 let, které je složité zasáhnout tradičními způsoby video marketingu. Společnost Simulmedia, která platformu playerWON vlastní, také uvedla, že pro odemknutí kýženého obsahu by musel hráč-divák zhlédnout reklamu celou a nestačilo by jen počkat několik vteřin a následně spot přeskočit, jako například na YouTube. Důvodem pro zapojení reklam a přímého provázání s herními prvky a obsahem, pak zástupce Simulmedia vysvětlil jako způsob, díky kterému budou moci free to play hry fungovat i nadále. Až 90 procent hráčů totiž podle Simulmedia si žádný obsah v bezplatné hře nekoupí, na druhou stranu se ale nezdá, že by si herní společnosti – EA nevyjímaje – na tento platební model stěžovaly. Ostatně, pokud by systém nefungoval tak, jak je, žádné další takové hry by nevznikaly.

Navíc, reálné reklamy ve hrách nemají příliš dobrou historii a o přímé implementaci se většinou mluví jako o kuriozitě. Výjimky samozřejmě existují – například sportovní či závodní hry jsou defacto reklamou na odvětví, které zpracovávají – ale když už na reklamy například kolem fotbalového hřiště dojde, nejedná se o žádný interaktivní herní prvek, se kterým by se museli hráči déle zabývat. Občas také reklamy působí nepatřičně, jako například v Death Stranding, kde billboardy lákaly na film s Normanem Reedusem, který současně propůjčil svůj vzhled i hlas hlavnímu protagonistovi. Ani v tomto případě se ale nezdálo, že by Kojima Productions vyznačilo nový směr a zapojení playerWON by tak našlo nejbližší srovnání s velmi otravnými reklamami v mobilních titulech.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru