EA uvolní zdrojový kód remasteru Command & Conquer

Zaručuje tím plnou podporu modifikací. Příkladem od vývojářů je funkční nukleární tank

Zdroj: Electronic Arts
22. 5. 2020
Název hry: Command & Conquer Remastered Collection Vývojář: , Vydavatel: Datum vydání: 5. 6. 2020 Platformy: Žánr:
Command & Conquer Remastered Collection

Jak už jsme vás informovali na začátku března, očekávaná kolekce remasterů Command & Conquer a prvního Red Alertu se všemi vydanými datadisky vyjde už 5. června. Jak se hráči postupně od vývojářů z Petroglyph Games dozvěděli, záměrem není jakkoliv inovovat či jiným způsobem měnit hratelnost, ale jen vytáhnout z původní grafiky co nejvíc, pochopitelně i za přispění umělé inteligence, a hlavně nic neměnit na celkovém zážitku. Dojde tedy na restaurované filmečky, překreslené textury, modernější pojetí interface a nově nadabované hlášky ikonickým hlasem bývalé zaměstnankyně Westwoodu Kii Huntzinger. Hráči se nicméně stále dožadovali odpovědi, jak to bude s modifikacemi a odpověď je snad ještě lepší, než si mohli vysnít. Producent Jim Vesella totiž v nejnovějším příspěvku komunitě potvrdil, že společně s vydáním kolekce dojde i na uvolnění zdrojového kódu, čímž jsou mody zaručeny v tom nejširším možném pojetí.

„Už od oznámení remasterované kolekce mířil jeden z nejčastějších dotazů k podpoře modifikací. Vzhledem k neuvěřitelným projektům od komunity kolem C&C, které se v uplynulých dvou dekádách objevily, plně chápeme důležitost této otázky. Ještě než na ni ale odpovíme, máme pro komunitu jedno překvapení,“ začíná Vesella svůj vzkaz. Hned vzápětí potvrzuje výše uvedenou informaci, že společnost Electronic Arts posvětila uvolnění TiberianDawn.dll a RedAlert.dll spolu se zdrojovým kódem pod licenci GPL 3.0, která zaručuje volné nakládání se softwarem pro jakékoliv účely, včetně libovolných změn a možnosti tento software distribuovat komerčně. Jak Vesella uvádí, jde pravděpodobně o první velkou RTS sérii, která k tomuto kroku přistoupila a zaručuje budoucí kompatibilitu s projekty jako CnCNet nebo Open RA. „Naším snahou je zpřístupnit zdrojový kód, aby z toho mohla těžit celá komunita a věříme, že se i díky tomu v budoucích letech objeví zajímavé projekty,“ dodává producent.

Co by se asi stalo, kdyby Nodi zajali Mammoth Tank? Někdo by řekl, že by nahradili věž obřím dělostřeleckým kanónem a nechali by ho střílet atomovky! A přesně takhle se zrodil Nuke Tank!

Na dalších řádcích svého vzkazu pak vysvětluje, že se do tvorby vlastního obsahu budou moci pustit i hráči, kteří neoplývají tolika zkušenostmi – konkrétně prostřednictvím nového editoru map. Všechno ostatní už ale bude vyžadovat trochu cviku a hlavně proniknutí do zmiňovaných knihoven obou titulů. Pak už bude možné například vytvářet vlastní jednotky, zcela nahrazovat stávající grafiku, upravovat logiku a fungování herních mechanismů a editovat jakákoliv další data. Jako příklad pak Vesella mluví o speciálním tanku, který vytvořili přímo autoři remasteru ze studia Petroglyph. „Co by se asi stalo, kdyby Nodi zajali Mammoth Tank? Někdo by řekl, že by nahradili věž obřím dělostřeleckým kanónem a nechali by ho střílet atomovky! A přesně takhle se zrodil Nuke Tank,“ říká v odlehčeném tónu Vesella. Potvrzuje nicméně, že Nuke Tank je skutečný, bude ve hře dostupný prostřednictvím oficiální modifikace a odstartuje záplavu dalšího obsahu, který hráči najdou ve Steam Workshopu. Pokud však budete hrát hru přes Origin, modifikace bude nutné instalovat manuálně.

Zdroj: Electronic Arts

Poslední věc, kterou Vesella ve své aktuální zprávě zmiňuje, je hraní přes LAN. Ačkoliv i v tomto případě rozumí, proč se na tuto variantu multiplayeru hráči ptají a sám ji považuje za esenciální prvek, na launch remasteru nebude připraven. Důvodem jsou opatření, která museli vývojáři z Petroglyph Games zavést kvůli pandemii koronaviru a už nyní vědí, že za dva zbývající týdny nestihnou rozhraní dokončit a hlavně řádně otestovat, vzhledem k tomu, že se v kancelářích nepotkávají. „Jsme zklamaní, že jsme tuhle věc museli prozatím vyškrtnout, ale pořád ji necháváme na seznamu priorit,“ ubezpečil na závěr Vesella.

# real-time # strategie

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru