EA nemá zájem vydávat své hry na Switchi

EA nemá zájem vydávat své hry na Switchi

Hráči je radši hrají jinde, říká CEO. Opírá se o osekanou FIFU a pozdě vydaný Unravel 2

1. 8. 2019

Během konferenčního hovoru zástupců společnosti Electronic Arts a jejich investorů nad finančními výsledky za uplynulé čtvrtletí došlo k velmi kuriózní situaci. Jeffrey A. Cohen z investiční firmy Stephens Inc. položil dotaz, jakým způsobem se EA rozhoduje o cílových platformách pro své nové hry a zda by se například sérii The Sims nehodilo vydat i na Nintendu Switch. Odpověď přinesl šéf Electronic Arts Andrew Wilson, který však v pěti šesti větách dokázal takřka popřít sám sebe a takticky stočit dotaz úplně jiným směrem.

„Pokaždé, když otázku platforem vyhodnocujeme, zahrnujeme do rozhodování několik faktorů. Jedním z nich je, zda daná hra zapadá svým profilem do ekosystému konkrétní platformy a její komunity. Druhou otázkou pak je, jestli by hráči v této komunitě danou hru ocenili, nebo zda by si ji raději zahráli jinde,“ odpovídá Wilson obecně. Na tomto místě by se slušelo dodat, že EA zatím vydala pro Nitnendo Switch 4 tituly – ve dvou případech jde o fotbalovou simulaci FIFA – ročníky 18 a 19, které sekunduje druhý díl plošinovkové adventury Unravel a indie záležitost Fe. Stejně tak je ale nutné doplnit, že FIFA na Switchi není plnohodnotnou verzí v porovnání s tím, jak vypadá na ostatních platformách, Unravel Two vyšel na Switchi devět měsíců po svém původním uvedení a Fe – přiznejme si – není zrovna masovou záležitostí, podle které by šlo usuzovat cokoliv průkazného o zájmu, či nezájmu.

Sesbírali jsme spoustu dat, která naznačují, že většina vlastníku Nintenda Switch má také PlayStation 4, Xbox One, nebo PC. V případě námi vydaných her si pak velmi často vybírají jednu z těchto platforem.

V druhé části své odpovědi se nicméně Wilson snaží Cohenovi vysvětlit něco, co dosud nemohla EA skutečně zjistit a vývojáři se zákonitě budou točit v kruhu do té doby, dokud nezkusí vydat na Switch plnohodnotnou verzi některé z připravovaných novinek. „Sesbírali jsme spoustu dat, která naznačují, že většina vlastníku Nintenda Switch má také PlayStation 4, Xbox One, nebo PC. V případě námi vydaných her si pak velmi často vybírají jednu z těchto platforem, bez ohledu na to, že mají také Switch a užívají si na něm všechny skvělé hry, které jsou na této konzoli dostupné,“ říká Wilson. Na konto série The Sims pak pouze dodal, že se EA podařilo díky nové vlně marketingu přivést až 7 milionů nových hráčů, se kterými hodlají nadále pracovat, a to i ve smyslu uživatelského obsahu, který je podle Wilsona pro The Sims klíčový.

Pokud jste se tedy těšili na to, že by se zvyšující základna majitelů Nintenda Switch odrazila i v růstu knihovny her o tituly od EA, Wilson podobné úvahy pro blízkou budoucnost efektivně rozmetal. Je přitom úsměvné vzpomenout si na prohlášení EA z roku 2011, když tehdejší šéf John Riccitiello během E3 slíbil plnou podporu pro chystané Nintenda Wii U a EA skutečně vydalo Madden NFL 13, Mass Effect 3: Special Edition, NFS: Most Wanted U a FIFA 13. Trvalo to však jen pouhé dva roky, kdy EA své předchozí oznámení negovalo a z řad zaměstnanců se ozývaly velmi kritické poznámky zejména na konto výkonu zmiňované konzole. Bob Summerwill, v té době programátor v EA Canada, na Twitter bezostyšně napsal, že Wii U je k ničemu a označil Nintendo za kráčející mrtvolu. To byly tehdy časy…

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru