EA čelí několika žalobám kvůli loot boxům

Případy spojuje FIFA Ultimate Team. Problémem je hazard i dynamická úprava obtížnosti

Zdroj: Electronic Arts
13. 11. 2020
Název hry: FIFA 21 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 9. 10. 2020 Platformy: , , , , , , Žánr:

Vývojáři z Electronic Arts museli v loňském roce vysvětlovat zástupcům vlád několika evropských zemí svůj přístup k loot boxům. Jednání probíhala například ve Velké Británii a státech Beneluxu, kde posléze došlo i na určité restrikce a úpravy toho, jak funguje na mikrotransakce navázaný režim FIFA Ultimate Team z oblíbené fotbalové simulace. Situace kolem loot boxů ale stále není uspokojivá a zmiňovaní vývojáři čelí momentálně třem žalobám – jedné v Kanadě a dvěma ve Spojených státech. Co se týče sporu v první zmiňované zemi, už od konce září se řeší, zda a případně nakolik porušují EA loterijní zákon ve více než 60 svých titulech. Žaloby v USA se pak rovněž týkají loot boxů a jejich vztahu k loterijnímu zákonu státu Kalifornie, resp. domnělé dynamické změny obtížnosti her v sérii FIFA, která má podněcovat zájem o nákup dalších balíčků s fotbalisty do režimu FUT.

Trojice žalobců se domnívá, že EA zneužívá systému dynamické změny obtížnosti, na který je navázaný pocit nutnosti koupit další balíček fotbalistů/hokejistů v příslušných režimech.

Poslední zmiňovaná kauza je současně i nejčerstvější událostí, která se kolem vývojářů z Electronic Arts točí. Žalobu podala k oblastnímu soudu Severní Kalifornie trojice Jason Zajonc, Danyael Williams a Pranko Lozano, která obvinila autory her FIFA, Madden NFL a NHL od ročníků 2017 za zmiňovanou dynamickou úpravu obtížnosti a odvolává se na tři roky starý patent. EA tehdy popsali funkci, která má maximalizovat hráčské zapojení v digitálních titulech na základě heuristické analýzy chování daného jedince, jeho rozpoložení, míry znudění či frustrace. Hlavním zájmem podle patentu je, aby hráč strávil se hrou co nejvíce času, což se podle abstraktu již podařilo a systém vykazoval zlepšení hráčského zapojení o jednotky procent. Zmíněná trojice žalobců se ale domnívá, že EA tohoto systému zneužívá zvýšením obtížnosti a na ni navázaný pocit nutnosti koupit další balíček fotbalistů/hokejistů v příslušných režimech. Vývojáři podle žaloby také neuvádí, že k dynamické úpravě obtížnosti vůbec dochází, čímž má být hráč úmyslným způsobem klamán a vzbuzuje to v něm pocit, že jeho tým už kvalitativně nestačí na další soupeře.

„Jedná se o soběstačný cyklus, který přináší výhody vývojářům z EA na úkor hráčů titulů [vycházejících pod labelem] EA Sports. Kvůli mechanismu automatického přizpůsobování obtížnosti se hráči domnívají, že jejich týmy nejsou tak silné, než ve skutečnosti jsou, což je vede k nákupům dalších balíčků hráčů v naději, že budou konkurenceschopnější,“ uvádí podle magazínu Games Industry žaloba doslova. Zmiňovaná trojice proto požaduje, aby vývojáři upustili od klamání zákazníků, spustili kampaň, která hráče s popisovaným mechanismem plnohodnotně seznámí a následně vrátili všechny peníze, které tímto způsobem získali. Games Industry dále dodává, že podobná kauza se už v minulosti řešila, ovšem s odkazem na systém, který neupravuje obtížnost, nýbrž algoritmus matchmakingu. Hráči měli být párováni se silnějšími protivníky ze stejných důvodů, jakým má být nyní upravována obtížnost hry, není však v tuto chvíli zřejmé, zda EA tento systém používá.

Co se týče reakce protistrany, Electronic Arts na konto žaloby pouze uvedli, že je zcela bezpředmětná, překrucuje fungování jejich her a pochopitelně dodali, že se hodlají bránit.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím