Dýško vývojářům skvělých her? Mike Ybarra by byl pro

Dýško vývojářům skvělých her? Mike Ybarra by byl pro

Bývalý prezident Blizzardu by rád po dohrání hry přispěl autorům dalších 10-20 dolarů

Zdroj: Microsoft
15. 4. 2024

Bývalý prezident Blizzardu a videoherní veterán Mike Ybarra už koncem minulého týdne upoutal pozornost myšlenkou, kterou rozvedl v delším příspěvku na Twitteru. Podle svých slov už nějakou dobu přemýšlí nad tím, zda by nebylo správné, aby se po odehrání hry objevila možnost přispět vývojářům a vydavatelům dalšími penězi nad rámec základní ceny. Ybarra myšlenku staví kolem pozitivního dojmu z daného titulu a zájmu dostatečně ocenit zážitek, který si ze hry odnesl. A to i v případě, že se cena her v nedávné době minimálně v ranku AAA titulů plošně zvýšila.

„Jsou tu hry, po jejichž dokončení zůstávám v úžasu, o jak skvělý zážitek šlo. Na konci si proto často pomyslím, že bych si přál dát vývojářům dalších 10-20 dolarů, protože to celé stálo za víc než původních 70 dolarů, zvlášť když se ze mě nesnažili každou sekundou sami vymámit nějaké peníze navíc,“ napsal Ybarra. Připustil, že tuhle myšlenku asi všichni hráči neuvítají, zvlášť když podle jeho názoru panuje všeobecná únava spojená s „přihazováním dýšek“ komukoliv na internetu. On sám to ale vidí trochu jinak, především proto, že v tomhle případě by nešlo o žádnou nutnost, ale svobodnou volbu, která by placení extra za hru, u které se člověk bavil, odlišila od ostatních spíše nepříjemných případů.

„Hry jako Horizon Zero Dawn, God of War, Red Dead Redemption 2, Baldur’s Gate III, Elden Ring a další,“ vyjmenoval Ybarra příklady titulů, u nichž by byl ochotný zaplatit víc. Pořád by si ale přál něco vývojářům přidat, i když uznává, že 70 dolarů může být samo o sobě dostatečné. „Některé hry jsou zkrátka až takhle speciální,“ dodal bývalý prezident Blizzardu, který momentálně odpočívá a patrně čeká na další příležitost, kam posunout svou kariéru. A kdo ví, třeba se vydá i směrem poradenství, což by minimálně podle komentářů pod citovaným příspěvkem ne všichni hráči uvítali.

Jedním z morálních problémů, který Ybarra v podstatě nereflektuje, ale pro několik diskutujících jde o poměrně závažnou věc, je skutečnost, že by peníze šly dané společnosti, nikoliv jednotlivým autorům. Ačkoliv jsou za svou práci ohodnoceni podle svých smluv, někteří hráči cítí, že by bylo vhodnější příspěvek na víc posílat jen se zárukou, že se rozdělí přímo mezi zaměstnance a nepůjde „jen“ o zvýšení příjmu z prodeje hry pro celou společnost. Další hráči pak operují s myšlenkou, jak by tomu bylo naopak, kdyby třeba závěr hry jejich dojem zcela pokazil a oni by chtěli své peníze zpět. Na to už Ybarra odpovídá podle očekávání, a sice, že v případě odehrání několika desítek hodin hry by už nedávalo jakýkoliv smysl žádat peníze zpět. Zmínil, že například Steam vrací peníze podle pravidel – tedy do 2 odehraných hodin ve 14 dnech po nákupu – a to považuje za dostatečné. Souhlasil nicméně s tím, že by namísto možnosti přispět nad rámec základní ceny mohla hra po odehrání nabídnout možnost věnovat ji darem jinému hráči na dané platformě, aby si také on mohl užít tak skvělý zážitek.

Nahlásit chybu v článku

11

Napsat komentář

Další články
Nahoru