DualShock 5 nabídne variabilitu i tlačítka navíc

Haptickou odezvu doprovodí sada zadních tlačítek a možnost prodloužit rukojeti

29. 12. 2019

Nedlouho před vánoci jsme se dozvěděli o chystané možnosti upravit si ovladač DualShock 4 za pomocí dvojice programovatelných přídavných tlačítek. Sám jsem si v ten moment neodpustil poznámku o tom, že by to mohla být příprava na dosud neodhalený DualShock 5. A z dalšího přísunu dosud neoficiálních informací to vypadá, že přesně to by mohl být ten případ. DualShock 5 by totiž dle holandského webu LetsGoDigital měl na zadní straně skutečně obsahovat sadu extra tlačítka navíc.

Informace pocházejí z patentového řízení, což znamená důvěryhodný zdroj a zároveň nejde o první podobný únik. V polovině listopadu jsme například informovali o robustnější podobě ovladače s náznakem přesunutého mikrofonu. Stejně tak lze nyní vzpomenout i na příslib přidání haptické odezvy na úkor klasických vibrací, což má umět přinést širší spektrum hmatových vjemů. A aktuálně odhalené patenty zase vypovídají o něčem více, a to i ve srovnání s přídavným modulem pro DualShock 4. Na každé straně ovladače by totiž měly být rovnou dvě tlačítka navíc, a nejen to. Obě rukojeti ovladače by měly být upravitelné a dle vlastních preferencí je bude možné buďto prodloužit, anebo zkrátit. Stejně tak dvě ze zadních tlačítek nabídnou senzory tlaku pro detekci míry stisknutí a navrch je bude možné posouvat po konstrukci ovladače nahoru a dolů. To zjevně proto, aby vždy byly v ideálním dosahu, tedy i při prodloužených rukojetích. Více o podobě a umístění už napoví přiložené obrázky. Kromě jedné ilustrace z citovaného patentu můžete níže spatřit i nákresy pocházející z webu LetsGoDigital a předběžné rendery italského designéra Snoreyn. Ty vycházejí z dříve naznačených informací a z předchozích patentů.

Opět ale platí, že finální podoba stále zůstává zahalená tajemstvím a i současné patenty se zaměřují pouze na funkci. Odhalují tedy přibližnou a nikoli finální podobu ovladače. Ruku v ruce s tím není vlastně ještě ani zcela jasno v tom, zda bude DualShock 4 plně kompatibilní s novou konzolí. Obecně tedy v otázce ovladače příliš jasno nemáme. Ale času je ještě dostatek a tak jako tak, upravitelnost v podobě prodlužování rukojetí a tlačítka navíc mohou být obecně příslibem komplexnějšího zážitku.

Programování pro PlayStation 5 je hračka

S blížícím se plnohodnotným odhalením nového PlayStationu se dozvídáme i něco ze softwarové části vývoje. Poslední číslo japonského magazínu Dengeki PlayStation nabídlo rozhovor se Šuhejem Jošidou, prezidentem Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios. Ten v interview tvrdí, že si interní týmy maximálně pochvalují lehkost programování pro PlayStation 5. V kontextu tohoto prohlášení lze připomenout, že v případě třetí generace byly tyto komentáře zcela opačné. Architektura konzole byla velmi složitá a teprve až s koncem životního cyklu konzole se vývojáři dušovali, že programování pro PS3 mají zvládnuté. V případě PS4 už ale byla situace opačná a s příchodem aktuální generace si vývojáři lehkost programování jen pochvalovali. Nicméně nyní to má být ještě o něco lepší a jednodušší. Na konkrétní výsledky si ale pochopitelně počkáme.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Další informace Rozumím