Druckmann se těší na svou další hru a využití AI

Druckmann se těší na svou další hru a využití AI

Prezident Naughty Dog hodlá redefinovat pohled na mainstreamové videohry

Zdroj: Sony
24. 5. 2024

Neil Druckmann je nejen uznávaným herním designérm, ale rovněž také svého druhu vizionářem, který má ve studiu Naughty Dog i PlayStationu jako takové zvláštní postavení. Jak uvedl v nedávném rozhovoru pro Sony, měl ve své kariéře to štěstí, že stál u několika snových projektů a další se už pod jeho rukama rodí. Na jeho konto nešetřil superlativy, v rozhovoru nicméně nastínil svou vizi pro videohry v nadcházejícím desetiletí a je přesvědčen, že v ní důležitou roli sehraje umělá inteligence. A to i v případě psaní příběhů, na kterých si dává Druckmann a jeho tým tak záležet a které by zřejmě ještě před několika lety jen neradi svěřovali nějakému automatu.

Rozhovor vznikl v rámci interní iniciativy Sony pojmenované Creative Entertainment Vision. Druckmann byl jedním z těch, kdo na téma promluvil a podělil se tak s vlastním pohledem na herní segment, nejnovější trendy i konkrétněji na svou aktuální práci. Tím můžeme začít, byť Druckmann nezacházel do přílišných detailů. Uvedl, že projekt, na kterém pracuje v tuto chvíli, považuje za ten nejvíce vzrušující, patrně i z toho důvodu, že k jeho přípravám vstoupil obohacen o jednu myšlenku, kterou mu přinesla seriálová adaptace The Last of Us. Uvědomil si podle svých slov, že vzniká zájem, aby hry dokázaly překlenout různé věkové skupiny a oslovovaly i „obyčejné lidi“, nikoliv pouze skupinu hráčů. To je podle Druckmanna zcela odlišné od toho, co zažíval v mládí a přináší to dle slov designéra přemýšlet o hrách trochu jinak. Odrazit se to má tedy i v nové hře od Naughty Dog, protože by dle Druckmanna mohla redefinovat mainstreamové přijetí videoher.

Neil Druckmann varoval před etickými otázkami a případnou závadností toho, co může umělá inteligence vytvořit.

Druhým zajímavým okruhem byla v úvodu zmíněná umělá inteligence, kterou studio nepřehlíží a její prezident s ní má naopak velké plány. Asi nejpodstatnějším sdělením je, že Druckmann vnímá umělou inteligenci jako další z nástrojů, který může usnadnit herní vývoj a posunout jej na novou úroveň. Jako příklad používá ruční animování postav ve hře Jak and Daxter a přesun k motion capture při vývoji Uncharted. Podobný posun by proto mohla zajistit i umělá inteligence, například na poli vytváření ještě bohatších rozhovorů a plastičtějších postav. „Je nicméně velmi důležité přesně řídit tyto nástroje, abychom dosáhli požadovaných výstupů,“ uvedl Druckmann a varoval před etickými otázkami a případnou závadností toho, co může umělá inteligence vytvořit. Přesto ale věří, že nové technologie umožní vyvíjet hry snadněji a levněji, což by ve finále mělo otevřít bránu ambiciózním projektům, které chtějí zkoušet nové věci, bořit mantinely a přinášet další evoluční krůčky na cestě k moderním titulům.

Pokud by vás konkrétněji zajímalo, na čem v Naughty Dog pracují, žádná nová hra oficiálně oznámena nebyla. Obecně se ale má za to, že jedním z projektů může být pokračování The Last of Us, což by dávalo smysl zejména díky popularitě seriálu. A druhým projektem „něco“, o čem v náznacích mluvil Druckmann už v roce 2022 a zapadalo by to do jeho aktuálního vyjádření. Na konci předloňského roku v rozhovoru pro magazín The New Yorker uvedl, že příští hra bude trochu jiná a může víc připomínat seriál nežli hru. Projevit se to má nejen ve struktuře vypravování, ale i v samotném příběhu nebo způsobu, jakým pro hru vzniká v Naughty Dog scénáře. Inspirací totiž měla být Druckmannovi právě práce na seriálu The Last of Us a s některými ze scenáristů, s nimiž se u seriálu potkal, hodlá spolupracovat i v případě hry.

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru