Dragon’s Dogma II, Capcom, Dragon’s Dogma II je po vydání terčem ostré kritiky

Dragon’s Dogma II je po vydání terčem ostré kritiky

Hráči nejsou spokojení s technickým stavem. Ještě více je ale rozlítily mikrotransakce

Zdroj: Capcom
22. 3. 2024
Název: Dragon’s Dogma II Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 22. 3. 2024

Od dnešní půlnoci se už první hráči mohli pustit do hraní Dragon’s Dogma II. Netrpělivě očekávané pokračování původní hry z roku 2012 se ještě před vydáním dočkalo mnoha pochvalných recenzí a v posledních hodinách před nočním uvedením se už nedočkavost dala vysloveně krájet. Poté, kdy hra dorazila na Steam a obě konzole, však přišlo nepříjemné vystřízlivění, zejména kvůli technickému stavu, resp. optimalizaci, ale také kvůli mikrotransakcím, které se ve hře s vydáním náhle objevily. Ačkoliv si za skutečné peníze mohou hráči koupit předměty, které lze získat vlastním hraním, podle ohlasů je dráždí jejich samotný výskyt a skutečnost, že řada těchto předmětů je ve hře poměrně vzácná.

Zdroj: Capcom

Co je důležité říct hned na úvod – mikrotransakce v podobě placených DLC se objevily skutečně až s vydáním hry. V době recenzování nebývají hry zpravidla napojené na jednotlivé digitální obchody, na konzolích nefungují trofeje či achievementy a mnohdy se ani nezapočítává herní čas do interních měřících systémů konzolí. Z toho důvodu nebylo možné posoudit, co přesně lze za skutečné peníze koupit a zohlednit to v recenzi. Jinak řečeno, osobně jsem byl překvapený podobně jako vy, když se zprávy o placených DLC začaly v průběhu noci šířit. Pokud se ptáte, co Capcom nabízí ke koupi, jde o herní měnu Rift Crystals, kterou potřebujete k najímání Pawnů nebo kupování speciálních předmětů. Zakoupit si můžete také Wakestone, který slouží k jednorázovému oživení, dále Portcrystal pro vytvoření místa k rychlému cestování pomocí Ferrystonu a zakoupit si můžete také knihu Art of Metamorphosis, která vám u kadeřnice dovolí vstoupit do editoru a změnit váš vzhled, případně vzhled vašeho hlavního Pawna.

Jak už bylo uvedeno výše, všechny tyto předměty lze získat i hraním, nejde však o běžné předměty, které byste si mohli nakupovat ve větším množství. Problémem tedy ve finále není skutečnost, že Capcom umožňuje přímou platbu a rychlé získání vypsaných předmětů, ale spíše to, že hra rázem popírá svůj vlastní design i předchozí slova autora titulu Hideakiho Icuna, který se snažil složitější přístup k rychlému cestování po mapě obhájit. V rozhovoru pro magazín IGN uvedl, že pokud někdo považuje pohyb po svých za nudný, je to proto, že je nudná samotná hra a že stačí jen učinit putování zábavnější, to už ale rázem tváří v tvář zmíněné možnosti kupovat si „teleport“ za 3 eura tak úplně neplatí.

Nejsou to ale jen popisovaná DLC, jejichž seznam najdete v digitálních obchodech příslušných platforem, hráči si stěžují také na v úvodu zmíněný technický stav a značnou hardwarovou náročnost zejména na PC. S vydáním recenzí se přirozeně objevily i technické rozbory, které dokazují, že hra v některých pasážích na Xboxu Series X ani PlayStationu 5 není schopná udržet 30 fps. A co se týče PC, tam je především problém se zahlcováním procesoru, který vypočítává fyziku spojenou s postavami v otevřeném světě. Kvůli tomu i na sestavách se silnými grafickými kartami dochází k nepříjemnému zpomalování hry a propadům frekvence snímků pod snesitelnou hranici. I kvůli tomu má momentálně Dragon’s Dogma II na Steamu od hráčů jen necelých 40 procent pozitivních recenzí, byť je samozřejmě na místě brát číslo s rezervou kvůli bezobsažným výkřikům a negativním recenzím opakujícím jen nechuť k mikrotransakcím. Přesto ale nelze přehlédnout i obecné stížnosti stran složitosti restartovat vlastní progres ve hře – Dragon’s Dogma II nepodporuje více rozehraných her či profilů – případně nemožnost manuálně ukládat více pozic.

Capcom už nicméně stihl zareagovat a ve svém vyjádření pro PCGamesN vývojáři uvedli, že si jsou problémů vědomi a budou podle očekávání pracovat na jejich vyřešení. Momentálně ale není známo žádné konkrétní datum, kdy by mohl dorazit první patch, případně co by mohl nad rámec nakládání s prostředky CPU opravovat a v jakém rozsahu.

Nahlásit chybu v článku

49

Napsat komentář

Další články
Nahoru