Dojmy z Resiho 3 slibují překonání loňského úspěchu

Podívejte se na nové záběry, odhalující skvělou grafiku i souboj s Nemesis. Demo již brzy

26. 2. 2020
Název hry: Resident Evil 3 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 3. 4. 2020 Platformy: , , Žánr: ,

Už během víkendu zaplavily sociální sítě a herní diskuze obrázky z připravovaného remaku Resident Evil 3. Redaktoři francouzského magazínu GamerGen jednoduše neuhlídali embargo a kolem obrázků Jill Valentine, Carlose Oliveiry a Nemesis bylo živo o několik dní dříve, než si Capcom přál. Materiály totiž pocházely z novinářského preview eventu, který se uskutečnil minulý týden, ale mluvit se o něm mohlo začít až v úterý večer. Nyní už oficiálně tedy můžeme sledovat dlouhé úseky z hraní, zkoumat zmiňované obrázky ve vyšším rozlišení a hlavně rozebírat první dojmy, které si pozvaní novináři odnesli z přibližně dvouhodinové ukázky a která by měla být již brzy uvolněna veřejnosti ve formě hratelného dema.

Pokud jste hráli remake druhého dílu, budete s námi pravděpodobně souhlasit, že Capcom našel skvělý recept, jak zůstat věrný předloze a přesto udělat ze hry moderní AAA záležitost. Není se proto čemu divit, když hráči dopředu vyjadřovali svá přání, aby se na úspěšné taktice nic neměnilo a třetí díl v podstatě jen okopíroval všechno, s čím zabodoval Capcom loni v lednu. Podle aktuálních dojmů se zdá, že na to měli japonští vývojáři stejný názor a ve všech článcích i videích se demo remaku Resident Evil 3 chválí v podstatě od začátku do konce.

Omezeným zásobám munice nahrávají ikonické červené barely a prskající generátory, jejichž výbuch dokáže odklidit hned několik mrtváků najednou.

Ukázka začíná krátce po úvodu hry, kdy Jill Valentine odchází z vlakové stanice Racoon City, vyzbrojena pouze pistolí a několika náboji. Ve zpracování jejího pohybu chtěli autoři hry zůstat věrní originálu, takže vás čeká spíš rychlejší chůze nežli běh a pomalé nervydrásající míření. Střílet v obležení hordy zombií se ale samozřejmě nevyplácí, a i na tomto místě se nesnaží remake proměnit sám sebe v akční jízdu, kde se na nic a nikoho nehledí. Omezeným zásobám munice nahrávají ikonické červené barely a prskající generátory, jejichž výbuch dokáže odklidit hned několik mrtváků najednou. Současně s tím musíte dávat pozor na zdraví hlavní hrdinky, léčit ji za pomoci sprejů či kytek a do toho všeho samozřejmě řešit sadu hádanek, posouvajících vás ve stále velmi lineární záležitosti dál. Co se týče grafiky, hra vypadá údajně ještě lépe než remake druhého dílu, hraje si s hloubkou ostrosti a v cut-scénách exceluje.

Nečekané odhalení

V souvislosti s aktuálními informacemi o Resident Evil 3 došlo díky rozhovoru v japonském magazínu Dengeki k překvapivému odhalení, kdo vede vývoj chystaného remaku. Není jím Kazunori Kadoi nebo Jasuhiro Anpo jako v případě druhého dílu, ale Kijohiko Sakata, který šéfuje vývojářskému týmu, bez ohledu na to, že má svou vlastní vývojářskou společnost Red Works. Sakata dříve pracoval přímo v Capcomu, podílel se na sérii Resident Evil a u čtvrtého dílu figuroval coby šéf programátorů. Kariéra jej ale zavlála i do PlatinumGames, kde pracoval na Vanquish, Anarchy Reigns nebo The Wonderful 101. Je proto velmi příjemné sledovat, že se Capcom snaží zdolat i jinak spíše nepřekonatelné překážky a okolnosti a chce, aby u remaku tak důležitých her z vlastního portfolia byli lidé, kteří před dvěma dekádami nechávali vzniknout originálu.

Vrcholem je pak střet s novým typem nepřátel – Hunter Gamma – nahrazující přerostlé zmutované slepice Hunter Beta z původní hry a ke slovu samozřejmě přišlo i dostaveníčko s Nemesis. Kromě přepracovaného vzhledu a efektů se zdá, že Nemesis bude plnit stejnou roli jako před jednadvaceti lety, tedy neustále pronásledovat Jill, zjevovat se v těch nejméně vhodných chvílích a neustále připomínat, že vyhraje ten, kdo uteče. Novinkou mají být chapadla, pomocí kterých si dokáže Nemesis svou oběť bleskurychle přitáhnout a umělá inteligence, lépe reagující na snahy hráče vymanit se s nebezpečné oblasti. Ukázka střetem s Nemesis vrcholí, nemusíme ale asi sáhodlouze vysvětlovat, že k finálovému souboji budeme muset všichni dojít sami až poté, kdy hra 3. dubna vyjde.

Tím ovšem preview event nevyčerpal všechny zajímavosti. Na místě byla k zahrání i asymetrická multiplayerová odbočka Resident Evil Resistance, která není podle Capcomu kanonická, ačkoliv se snaží být z podstaty věci věrná příběhu i zasazení série. Časově by se měla odehrávat přibližně v době Resident Evil 3 a hrstka teenagerů v ní vystupuje coby testovací skupina Umbrella Corp., která zjišťuje, jak velký chaos může vyvolat šíření T-Viru. Jinými slovy, vyberete si ze šestice přeživších – každý s vlastními speciálními schopnostmi – a budete kosit zombie, které na vás z řídící místnosti sešle Mastermind. Dojmy z hraní pak mluví o zprvu trochu zmatečné, ale jinak vcelku slibné akci, u které však hrozí rychlé sklouznutí k opakování stále stejných postupů dokola. Variabilita je například podle Video Games Chronicle tím, čím může Resistance trpět, což nakonec jenom podtrhuje skutečnost, že multiplayer Resident Evilu nikdy příliš nešel.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru