branding
Halo Infinite, Microsoft Studios, Dojmy z kampaně Halo Infinite

Dojmy z kampaně Halo Infinite

Rok a půl po vysmívané prezentaci příběhového singlu může Halo ovládnout vánoční trh

Zdroj: 343 Industries
19. 11. 2021
Název: Halo Infinite Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 8. 12. 2021

Halo Infinite od studia 343 Industries má zaděláno na comeback roku. Podceňovaná akce, která nabrala oproti původnímu plánu a uvedení konzole Xbox Series na trh víc než roční zpoždění, je konečně za dveřmi. Vyzkoušeli jsme si příběhovou kampaň a můžeme vám prozradit, že má nakonec v kombinaci s free-to-play multiplayerem uvolněným v předstihu potenciál vypálit rybník jiným first person akcím, které byste možná ještě před pár měsíci považovali za favority. Naše dojmy z kampaně jsme důkladně probrali ve videu, ale začíst se můžete i do krátkého textu.

Ty tam jsou pochyby z loňského roku a první ukázky singlu. Halo Infinite má skvělý rozjezd a od první chvíle slibuje emotivní a velkolepý hrdinský příběh, jehož hlavním hrdinou je opět nezdolný Master Chief. Vynikající cut scény vás rychle vtáhnou do děje a nikoho nenechají na pochybách, že nás čeká výpravná sci-fi, která dokáže být naléhavá, dramatická, komorní i emotivní a přitom se vyhýbá přehnanému patosu, ačkoli vývojáři jasně staví protagonistu do role skutečného hrdiny, skoro až spasitelské.

Pokud se vám z posledních ukázek zdálo, že původně kritizovaná grafika zaznamenala značný pokrok, nemýlíte se. I když možná nestačí na absolutní špičku, v prostředí tu a tam narazíte na nějaká hrubší místa nebo kulisy, v nichž autoři šetří detaily, je těžké stěžovat si tváří v tvář skutečnosti, jak velký pokrok alespoň subjektivně hra na poli celkové estetiky a nasvícení učinila. Vše působí mnohem čistějším dojmem a hlavně má konečně člověk opět chuť obdivovat jedinečnou architekturu a stylizaci zdejšího světa. Sice jsem místy narazil na věci, které by zasloužily další péči, jako je laciný vizuální efekt při sprintu, mimika postav nebo pohyb rtů, ale sama skutečnost, že se člověk věnuje takovým věcem, je svého druhu důkazem, že už se můžeme nimrat v maličkostech a nemáme problém s celkovou podobou.

I když svět ságy Halo vždy působil trochu sterilním dojmem, Infinite získává organičtější charakter i díky tomu, že se pohybujeme v částečně otevřeném světě, máme větší svobodu a ačkoli nenarazíme na destrukci v rozsahu, jakou nabízí třeba Battlefield, dokážeme v prostředí leccos zničit. Když kolem vás začne vlivem boje všechno vybuchovat a hořet, nepřátelé létají hlava nehlava a na nebi se vznáší loď protivníků, celá scéna budí právem dojem větší živelnosti, kterou možná někdy ve hrách navzdory moderní grafice postrádáme. Navíc tady nejde mnohdy jen o skripty, ale věci, které se dějí situačně.

Halo je nápaditá a velmi zábavná first person akce. Už tradičně nabízí skvělý gunplay, který patří mezi to nejlepší na poli stříleček ovládaných na gamepadu.

Nakonec to ale samozřejmě není ani upgradovaná grafika, povedený dabing, skvělá hudba nebo pohlcující efekty, co vás vtáhne do hry především. Je to akce samotná. Halo je prostě nápaditá a velmi zábavná first person akce. Už tradičně nabízí skvělý gunplay, který patří mezi to nejlepší na poli stříleček ovládaných na gamepadu. V tomto smyslu se skoro vyrovná stálicím jako Call of Duty nebo Destiny, které můžete kritizovat za leccos, ale střelbu na ovladači mají zvládnutou perfektně. Souboje jsou napínavé, zábavné a umělá inteligence vás pořád drží ve střehu.

Nezáleží na tom, jakou zbraň zrovna držíte v ruce, zda plníte hlavní misi, anebo zvolníte tempo a čas si krátíte vedlejším úkolem třeba v podobě dobývání nepřátelské základny nebo osvobozením zajatých spolubojovníků. Akce má skvělou dynamiku a jakkoli to může znít hloupě, střílení je prostě zábavné. Zejména když v boji kromě různých strojů a stacionárních věží upotřebíte i šikovnou kotvičku. Ta hrdinovi umožňuje rychle se dostat na vyvýšená místa, ale také k sobě přitáhnout výbušný kanystr, který může obratem hodit po skupince protivníků.

Tento kus vybavení můžete podobně jako další nástroje vylepšit. Časem tak posílíte svůj energetický štít nebo zlepšíte možnosti senzoru. Zdá se přitom, že pohyb v semi-open worldu prstence Zeta Halo krásně zapadne do konceptu 20 let staré série. Koneckonců nejrůznější samohyby byly nedílnou součástí pohybu i akce odjakživa. A přímo se tak nabízí dopřát hráči kromě hlavních misí i vedlejší úkoly a aktivity, na které může organicky narážet při průzkumu futuristického světa. Zvlášť když lze plnohodnotně zkoumat exteriéry i útroby různých budov.

I když Halo Infinite pokračuje v dosavadním příběhu, domnívám se, že se do hry rychle dostane i ten, kdo starší hry nezná, nebo nehrál všechny. Ačkoli vývojáři neprezentují hru jako nějaký soft-reboot nebo restart a vysloveně nejdou nováčkům na ruku, každý se s trochou snahy může obratem zorientovat ve zdejších událostech a ekosystému. Nemusíte být veterán ságy, abyste rychle pochopili, kteří nepřátelé jsou zbabělci a začnou před vámi prchat při sebemenší známce přesily, a kteří naopak vyžadují v boji trochu důvtipu a neměli byste se jim připlést do cesty nepřipravení. Určitě by někdo mohl namítnout, že prezentovaná hratelnost vlastně ničím mimořádným zatím nepřekvapila a že celá akce je docela starosvětská, ale takové Halo do značné míry je a takového ho fanoušci chtějí mít. Svoji revoluci už hra udělala a teď na položených základech staví dál.

Halo má velmi dobře našlápnuto k tomu stát se jedním z příjemných překvapení letošní turbulentní sezóny.

Jeden z nejdůležitějších titulů Microsoftu byl ve vývoji dlouho, ale zdá se, že se autorům investovaný čas nakonec vyplatí. Odklad hře jednoznačně prospěl a Halo Infinite je dalším důkazem tvrzení, že někdy je zpoždění hry nutné a nakonec jej hráči ocení. A současně změny, které autoři učinili na poli grafiky, ať už si o prvotním ohlasu fanoušků mysleli cokoli, podtrhují, že naslouchat komunitě se vyplácí.

Dojmy z kampaně jsme mohli pořídit na základě několika prvních misí. Nemohu říct, jaká bude hra dál, zda se jí podaří udržet nastavené tempo a bude nás bavit po celou dobu. Má ale velmi dobře našlápnuto k tomu stát se jedním z příjemných překvapení letošní turbulentní sezóny. Skutečnost, že momentálně šetřím kritikou je dána jednak tím, že se pohybujeme na ploše hands on preview, ale také tím, že jsem si během prvních několika hodin neměl důvod příliš stěžovat. Master Chief se navzdory mnoha pochybnostem a porodním komplikacím může vrátit ve velmi dobré kondici. A to je zatraceně optimistická zpráva pro všechny, kteří tuhle ságu milují, ale i ty, kteří hledají na poli stříleček něco trochu jiného.

Zajímá vás víc? Určitě se podívejte na naše video.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru