branding
Dirt 5, Codemasters, Dirt 5 nabídne příběhový režim a split-screen pro 4 hráče

Dirt 5 nabídne příběhový režim a split-screen pro 4 hráče

Na novince dělají pohrobci Evolution Studios. Hra má být největším dílem série

11. 5. 2020
Název: Dirt 5 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 16. 10. 2020

Ačkoliv zaznívají na konto Inside Xbox z minulého týdne poměrně kritické ohlasy, neztotožňujeme se s tím, že v rámci prezentace nebylo co sledovat. Ať už šlo o ambiciózní adventuru The Medium od Bloober Teamu nebo o kyberpunkové RPG The Ascent, jsme nadšení z toho, co jsou menší studia schopna vyprodukovat a jak jejich hry vypadají, což beze zbytku platí také o Dirt 5. Mohli byste namítnout, že Codemasters není malé studio, v souvislosti s pátým dílem těchto arkádověji pojatých závodů ale musíme doplnit, že na něm pracuje menší tým z Cheshiru a neklade si zrovna malý cíl.

Ještě než se pustíme do probírání novinek ohledně pátého dílu série, která si dala tříletou pauzu od vydání Dirt 4 v roce 2017, zastavme se u zmiňovaných vývojářů. Pokud sledujete dění kolem závodních her pravidelně a pečlivě, možná ve vás Cheshire vyvolal vzpomínku na sídlo Evolution Studios. Pokud ano, pak vás zřejmě nepřekvapí, že autoři Dirt 5 jsou jejich následovníky a píší další kapitolu značně pohnutého osudu tohoto studia. V době svého rozkvětu se Evolution Studios – patřící v té době japonské Sony – podepsali pod sérii WRC a Motorstorm, jejich labutí písní pak byl Driveclub z roku 2014, kterému následovaly už jen dva roky existence Evolution Studios. Postupné propouštění zaměstnanců totiž vedlo k uzavření studia a přechod pod křídla Codemasters. Coby Codemasters Evo pak torzo původního týmu pracovalo na hře Onrush a vzhledem k tomu, jak neslavně tento titul dopadl, rozhodla se centrála Codies k druhému přejmenování na prosté Codemasters Cheshire. Navenek zbaveni okovů minulosti tak stejní lidé zkouší již poněkolikáté zabodovat a podle dostupných informací dávají do Dirtu 5 maximum.

Bez ohledu na to, že se hráči mohli s prvními záběry seznámit na akci od Microsoftu, Dirt 5 dorazí také na konzoli PlayStation 5 a dostupný bude začátkem příštího roku i na Stadii.

Jak padlo v prvním preview po odvysílání Inside Xbox, nový Dirt má být ve všem větší. Ať už se bavíme o nabídce vozidel, zastoupených lokacích nebo možnostech úpravy jednotlivých vozů. Nic tak velkého jsme prý ještě v podání Codies nemohli nikdy spatřit a už nyní je jisté, že finální prezentaci přímo pomůže výkon nových konzolí. Bez ohledu na to, že se hráči mohli s prvními záběry seznámit na akci od Microsoftu, Dirt 5 dorazí také na konzoli PlayStation 5 a dostupný bude začátkem příštího roku i na Stadii. Už letos v říjnu si jej navíc budou moci hráči užít na PC a současných konzolích, byť může ke slovu přijít obsahové i technologické omezení, o kterém však vývojáři zatím oficiálně nemluví. Jen těžko by ale šlo na PS4 či Xboxu One splnit frekvenci 120 fps, případně rozlišení 4K s 60 snímky za vteřinu, což je jedna z vlastností, kterými se Dirt 5 okázale chlubí.

Další zajímavé informace se pojí s příběhem, který má být přímou součástí singleplayerové kariéry a vývojáři se jej snaží dle svých slov posunout na novou úroveň. Pravděpodobně si jsou sami vědomi, jak to s příběhem v závodních hrách obvykle dopadá, a proto slibují důležité volby, propracované filmečky a dva průvodce hrou – Troye Bakera a Nolana Northa. Zatímco první bude správňák, který vás bude motivovat k dalšímu postupu jednotlivými závody, druhý vyplní roli úhlavního nepřítele a obávané nemesis, které se budete muset postavit tváří v tvář na startovním roštu. Jak to celé bude fungovat slibují vývojáři postupně odhalit, sami jsme ale upřímně zvědaví zejména na to, zda se někomu konečně podaří vymyslet funkční a ne úplně pitomou zápletku.

Pokud vás režim režim rozdělené obrazovky neláká, k dispozici bude také online závodění až pro dvanáct pilotů, které bude navíc obaleno možností/nutností plnit předem stanovené úkoly.

Co se týče dalších módů, i k něm se budou Codies vyjadřovat v průběhu nadcházejících týdnů, už nyní ale slibují několik režimů multiplayeru, mezi kterými nechybí ani split-screen. Ten by měl být dostupný až pro čtyři hráče najednou, což je v případě velkých a hardwarově náročných her přinejmenším nezvyklé. Jde tím pádem o další z prvků, který s největší pravděpodobností nebude dostupný na současné generaci konzolí a PC, byť vývojáři znovu nic konkrétního neupřesnili. Pokud vás režim režim rozdělené obrazovky neláká, k dispozici bude také online závodění až pro dvanáct pilotů, které bude navíc obaleno možností/nutností plnit předem stanovené úkoly, aby mělo ježdění nějaký hlubší smysl. Nemělo by přitom záležet, jestli se zrovna posadíte do buginy, rallye speciálu či náklaďáku, ježdění by nemělo nic zásadního limitovat a stejně jako v prvních dílech téhle minisérie bude doménou volnost a pohodové arkádové závodění za přítomnosti barevných kulis a nejrůznějších efektů.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru