Digitální Gamescom přilákal přes 13 milionů diváků

Digitální Gamescom přilákal přes 13 milionů diváků

Veletrhu se i navzdory okolnostem dařilo. Úvodní show sledovaly najednou 2 miliony hráčů

Zdroj: Gamescom
1. 9. 2021

Organizátoři Gamescomu v březnu sebevědomě prohlašovali, že se letošní ročník uskuteční za přítomnosti vývojářů a hráčů přímo na výstavišti v Kolíně nad Rýnem. Situace kolem pandemie koronaviru ale nakonec přinutila pořadatele vydat se již podruhé ryze digitální cestou a vzdát se tak nejen klasické podoby, ale nepochybně i značných financí za vstupenky, které statisíce hráčů v předchozích letech nadšeně kupovaly. Podle zveřejněných statistik ale nešlo o prohru v pravém slova smyslu a ukázalo se, že i na poli virtuálního veletrhu, jehož hlavní těžiště leží v online přenosech herních prezentací, může dojít k navýšení zájmu a uspokojivým výsledkům. Letošní Gamescom totiž překonal ten předchozí a přilákal k monitorům a televizím přes 13 milionů diváků ze 180 zemí světa. Jde o 30procentní nárůst v porovnání s loňským ročníkem a zveřejněné statistiky na tomto místě nekončí.

Přichází také detaily na konto Opening Night Live – akce moderátora Geoffa Keighleyho, prostřednictvím které startuje německý veletrh od roku 2019. Letos ji sledovalo 5,8 milionů diváků, musíme ale zmínit, že do finálního čísla jsou zahrnuty i statistiky z mnoha restreamů. Zajímavý je nicméně počet 2 milionů souběžně sledujících lidí, což je skvělý výsledek a rovněž 30procentní nárůst oproti loňsku. Co se týče ostatních přenosů, dílčí statistika nepřichází, nicméně přenos Awesome Indies sledovalo živě 500 000 lidí, a i na tomto místě jde o vyšší zájem nežli loni. Kromě streamů, narostl také zájem o připojený festival na Steamu – meziročně o 43 procent, interaktivní stánek s indie hrami navštívilo 15 000 lidí a komunita fanoušků vybrala téměř 7000 eur pro nadaci Gamescom Forest, která se snaží obnovit klimaticky odolný les poblíž německého města Bayeruth.

„S naším digitálním konceptem se nám podařilo učinit obrovský krok kupředu, a to k radosti mnoha našich partnerů i celé komunity,“ říkají organizátoři veletrhu v tiskové zprávě. Gamescom 2021 označují za obrovský úspěch a tvrdí, že jim to poskytne skvělý digitální základ pro budoucí ročníky. Ten nejbližší by se měl podle aktuálního prohlášení konat standardně, tedy přímo na výstavišti v obvyklém termínu na konci srpna. Organizátoři již vymezili, že Gamescom 2022 proběhne od 24. do 28. 8. a jeden z organizátorů Felix Falk vyjádřil přesvědčení, že vše konečně dopadne podle představ. Nebránil se však myšlenky na hybridní akci a potvrdil, že by rád na digitálních základech do budoucna stavěl. Snad to tedy přinese lepší servis pro fanoušky, kteří nemohou, či nechtějí do Německa cestovat a že dojde na příjemné skloubení potřeb a možností, nikoliv přílišnou změnu konceptu. Ačkoliv se Gamescom od E3 v minulosti značně lišil, jde o akci určenou zejména pro fanoušky, a jako taková by snad k větší spokojenosti vyžadovala jen větší prostor a lepší dostupnost občerstvení. Podoba stánků, jejich množství a rozvrstvení, totiž odpovídá představám herního veletrhu velmi dobře a informace o necelých 400 000 návštěvnících v roce 2019 to jen podtrhuje.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru