Diablovka Wolcen je akčním RPG na CryEnginu

Konkurent Path of Exile zaujme vedle krásné grafiky i velkou flexibilitou vývoje postavy

16. 2. 2020
Název hry: Wolcen: Lords of Mayhem Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 13. 2. 2020 Platformy: Žánr:

Patříte-li mezi fanoušky tradičních akčních fantasy RPG, tak vám jistě neunikl příchod dalšího zástupce žánru diablovek na Steam. Nový přírůstek nese jméno Wolcen: Lords of Mayhem a prakticky okamžitě vzbudil obrovskou vlnu pozornosti, nicméně rázem začalo být také jasné i to, že malý nezávislý tým jménem Wolcen Studio alespoň částečně přecenil své schopnosti a po čtyřech letech strávených v programu předběžného přístupu vypustil do světa ne zcela vyladěný titul. Alespoň tak o tom vypovídají první ohlasy. Pravdou ale je, že hra se drží v žebříčku nejhranějších i nejprodávanějších titulů a pozornost si tedy rozhodně zaslouží.

Wolcen: Lords of Mayhem se na první pohled netváří jako jakkoli objevné a originální RPG. Naopak – už z popisu hry je zjevné, že si hra primárně půjčuje od ostatních to nejlepší a to následně kombinuje v jeden atraktivní celek. Vedle hratelnosti vlastní jakékoli jiné klasické diablovce se mohou hráči těšit také ze zcela flexibilního vývoje postavy, který spočívá v upravitelnosti zbraní a v možnosti vybavovat se libovolnou sadou pasivních dovedností. Absence prakticky jakýchkoli významných restrikcí na první pohled nejvíce připomíná vývoj avatara v Path of Exile a je zde korunována tím, že ve hře nejsou zastoupené klasické třídy bojovníků. Naproti tomu se hráči mohou kdykoli rozhodnout, jakým směrem se vydat a stejnou upravitelnost a flexibilitu přináší i výbava hlavního hrdiny. Cílem následně samozřejmě není nic jiného než opět jednou záchrana celého světa. Tohoto nelehkého úkolu se hráči zhostí v roli jednoho z trojice přeživších divokého masakru, jehož pozadí zde nemá smysl příliš rozebírat. Na cestě za odplatou a vykoupením následně na hráče čeká obvyklá sada fantasy klišé, nepřátelských démonů a výzev v podobě soubojů s bossy. Jak to může vypadat v praxi, to už ukazuje přiložená upoutávka:

Z té můžeme odpozorovat hned několikero aspektů. Zaprvé autoři naznačují důraz na příběh, byť ten dle prvních ohlasů a ostatně i dle očekávání prim přeci jen nehraje. Na první pohled ale určitě může zaujmout grafická stránka hry. Z hlediska technologie se autoři opírají o CryEngine a v tomto ohledu určitě mají co nabídnout. Ruku v ruce s velkou upravitelností postav, celkovou flexibilitou a přizpůsobitelností herního zážitku se tak jedná o poměrně velké lákadlo, o čemž pár dní po vydání vypovídají i současné statistiky.

Dle aktuálních čísel ze Steamu se hra jen těsně nevejde do desítky nejhranějších titulů a chvíli po vydání autoři hravě dosahují i 60 tisíc současně hrajících. Vedle toho se Wolcen drží i v žebříčku nejprodávanějších titulů, za což lze malému nezávislému týmu jen gratulovat, nicméně zde více než jinde platí, že úspěch je dvousečná zbraň. Díky masivní oblíbenosti totiž vyplynuly na povrch značné problémy, jimž ihned po startu vévodily potíže s konektivitou. Wolcen je totiž primárně on-line záležitostí, do níž mohou hráči naskočit v režimu kooperace. S více než desetinásobným nárůstem popularity ve srovnání s programem předběžného přístupu ale autoři narazili na limity připravené infrastruktury a hráči byli ze hry odpojováni, nebo se tam třeba ani nedostali. Dle aktuálních tweetů by se již situace měla navracet do normálu, pověst ale pošramocena byla a spolu s tím se objevily i slabší recenze právě na Steamu.

Vedle potíží s konektivitou si v nich hráči stěžovali i na drobné problémy s audio stránkou hry a na nefunkční ukládání vývoje postavy v singleplayerovém režimu. Singl přitom lze hrát pouze s oddělenou postavou a tu následně není možné přenášet do on-line prostředí a nazpět. Nicméně i tento problém by již měl být vyřešen, tak jako tak ale ihned zazněly názory o tom, že hra měla v předběžném přístupu strávit více než ony předchozí čtyři roky. Ovšem rostoucí popularita hry vypovídá spíše o značném potenciálu a možná jen o neobroušeném diamantu, pravdu ale ukáže až čas. Vývojáři každopádně slibují dlouhotrvající podporu hry a to neplatí jen pro příchod oprav bugů. Slibují například PvP, jimi samotnými dříve avizovanou stavbu domů, dodatečná rozšíření herní náplně a další herní prvky, které před lety přislíbili například na Kickstarteru, kde běžela kampaň pod tehdy ještě jiným názvem. Ovšem už v toto chvíli hra nabízí dostatek náplně a na to konto nechybí například ani endgame obsah, který přizpůsobuje obtížnost nepřátel schopnostem postavy hráče. Dále pak autoři nevylučují ani možný příchod konzolových verzí, to se ale bude jistě odvíjet od dalšího úspěchu hry.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru