Cyberpunk 2077, CD Projekt, Designér Cyberpunku vysvětlil absenci automobilových honiček

Designér Cyberpunku vysvětlil absenci honiček aut

Nemá je Elden Ring ani nový Sonic, říká Paweł Sasko. Je ale kritika za výrok na místě?

Zdroj: CD Projekt RED
21. 12. 2021
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: , Datum vydání: 10. 12. 2020

Designér Cyberpunku 2077 Paweł Sasko to nemá lehké. A to ani nemusíme zmiňovat, že pracoval na hře, která si prošla velmi krušnými chvílemi a navázala na sebe obrovskou kontroverzi, kvůli které utrpěla reputace celého CD Projektu. Saskův problém paradoxně je, že se snaží být vůči komunitě hráčů maximálně otevřený, přes všechny potíže Cyberpunku 2077 hru pravidelně streamuje na svém kanále na YouTube a dává během toho prostor divákům, aby pokládali otázky, na které neváhá i velmi zevrubně odpovídat. Ne vždycky je ale schopný udržet pozornost a nezapomínat, že i díky svému postavení je do značné míry vyslancem vývojářů, takže tu a tam přešlápne pomyslnou hranici a řekne něco, čeho se internet chytí a Saska na dálku rozcupuje. Jako v případě odpovědi na dotaz přibližně v čase 3:38:40, proč nebyly v Cyberpunku 2077 ve větší míře zastoupeny honičky s ostatními auty.

Pokud vyrazíte na Reddit, kde se Saskova odpověď řeší na ploše bezmála 800 komentářů, můžete se podívat na minutu a půl dlouhé video vystřižené z přibližně 6hodinového streamu. Otázka zazní tak, jak je položena výše, ovšem s dovětkem, že každý open-world přece takové honičky nabízí. Sasko se ale nejdříve chytá právě této části dotazu a očividně s nadsázkou říká, že ačkoliv chápe důvod, proč se ho na to divák ptá, určitě ne všechny open-world hry honičky obsahují. „Myslím, že je nebude mít nový Sonic ani Elden Ring,“ řekne Sasko, což na určitou část fanoušků působí jako rozbuška. Nepřidává tomu ani fakt, že si Sasko v zápalu hraní není schopen vybavit jiného zástupce open-world her s vozidly, než je GTA a Watch Dogs, takže diskutující sami rychle přidávají tituly jako Saints Row, Sleeping Dogs nebo Mafia. A ano, i když šlo pouze o nadsázku a nepovedený žert, přirovnáním se s notnou dávkou ironie a kritiky baví řada hráčů i médií.

Když ale budete ve sledování původního videa pokračovat, dostanete plnou odpověď, která rezonuje s tím, co Sasko i další vývojáři z CD Projektu RED v minulosti opakovali. „Už jsme o tom mluvil v mnoha předchozích streamech – naráželi jsme na nejrůznější omezení a v tomto konkrétním případě šlo o omezení technického rázu,“ říká designér dále a snaží se vysvětlit, že výsledek není dán rozhodnutím honičky jednoduše nezahrnout. „Prostě jsme to nezvládli vytvořit. Byly tady určité důvody, které nám zabránily tuhle věc doručit,“ uzavírá designér. Tím jen potvrzuje všeobecné domněnky, že tým z CD Projektu RED ani po několika odkladech nestíhal a byl již pravděpodobně tlačen shora, aby mohla hra konečně vyjít. Pokud tedy má přijít nějaká kritika – a klidně i na Saskovu hlavu – pak by měla reflektovat právě tyto okolnosti a vzniklou situaci, nikoliv dvě věty řečené během několikahodinového streamu, za který designéra – mimochodem – většina diváků chválí.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru