Deathloop, Bethesda Softworks, Deathloop nabídne v PvP režimu taktickou válku

Deathloop nabídne v PvP režimu taktickou válku

Vývojáři z Arkane představili multiplayerovou složku chystané sandboxové akce

Zdroj: Bethesda
20. 8. 2021
Název: Deathloop Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: Datum vydání: 14. 9. 2021

QuakeCon není místem, kde by se nutně probíraly pouze hry od id Software. Svůj prostor zde mají všechny tituly z portfolia Bethesdy a jejich studií, takže jsme se novinky dozvěděli o Skyrimu, stejně jako o chystané akci Deathloop od autorů Dishonored. Zástupci Arkane Studios se pustili do podrobného popisování vlastností multiplayerové složky, která spočívá v možné invazi do hry jakéhokoliv hráče, ovládajícího hlavního hrdinu Colta. Pokud se totiž hráč rozhodne, vzít na sebe roli assassínky Julianna, může znepříjemnit Coltův život a jeho snahu vymanit se z vražedné časové smyčky a ostrova Blackreef.

Základní premisa hry Deathloop je už zřejmě dobře známá. Colt se probudí v neznámém prostředí a záhy zjišťuje, že každá smrt vede k restartu časové smyčky, v níž uvíznul. V průběhu dalších cyklů se má dozvědět, že cesta ven – ze smyčky i z ostrova – může vést skrze odstranění osmi cílů, které zastupují tzv. Vizionáři. Úkol je to poměrně náročný, vzhledem k tomu, že se to Coltovi musí povést v rámci jediného dne, ani to ale vývojářům nestačí. Dalším důležitým elementem bude zmiňovaná assassínka Julianna, která z dosud nevyjasněného důvodu potřebuje, aby byl časový paradox zachován a snaží se každý den Colta sama odstranit. To se může dít buďto přičiněním umělé inteligence, nebo právě vstupem živého člověka, který se rozhodne zahrát si Deathloop pohledem druhé strany a znepříjemnit život některému z hráčů.

Předně, režim invazí není povinným prvkem, a pokud se vám někdo do hry nabourá, dostanete možnost jednoduše odejít z ostrova a spustit hru bez živého hráče. Jestli bude možné přímo zamezit napojování protihráčů, nebylo z prezentace zcela patrné, podstatné ale je, že lidé z Arkane nechtějí nikoho nutit. Na druhou stranu, jednotlivé vlastnosti invaze zní poměrně lákavě a mohly by na Blackreefu rozpoutat zajímavou taktickou válku mezi dvěma lidmi, kteří si plně uvědomují časové vězení a chtějí ho využít ve svůj prospěch. Jak? Například detailní znalostí mapy a pohybu NPC – pokud totiž hráč v roli Julianny ví, že v dané ulici prochází v tuto chvíli NPC, ale ono tam není, je jasné, že postavu Colt odstranil a možná bude na blízku.

Předností celého režimu pak mají být nepředvídatelné momenty a chaos, který mohou dva živí hráči v cyklicky fungujícím světě vyvolat.

Hra za Juliannu bude navíc semknutá nutností více taktizovat a rozmýšlet každý krok, protože na rozdíl od Colta má pouze jediný život. Ačkoliv volí ze stejné sady zbraní a výstroje, Colt má unikátní schopnost Reprise, která mu dává možnost dvakrát během jediného dne vstát z mrtvých. Předností celého režimu pak mají být nepředvídatelné momenty a chaos, který mohou dva živí hráči v cyklicky fungujícím světě vyvolat. Coby motivace má posloužit vidina zajímavého kořisti – Colt může získat lepší výbavu, dobíjet si schopnost Reprise, případně shromažďovat speciální měnu, která mu umožní ponechat si některé zbraně do dalšího cyklu. Julianna naproti tomu získává za zabití Colta kosmetické předměty a další výbavu, kterou je možné použít v další invazi.

Pro vstup do hry jiného hráče nemusíte mít nic odehráno, mód je zamýšlen jako další vrstva zábavy a v zásadě by neměl příliš ovlivnit průběh dějové linky. Na druhou stranu je ale možné, že vpádem do cizí hry narazíte na zkušeného hráče, kterému se bez znalostí mapy a zákonitostí Deathloopu jen těžko vyrovnáte…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru