Další pokus o neoficiální remake Star Wars: Dark Forces

Podívejte se, jak je na tom i starší počin od grafika Obsidianu. Oba vznikají v Unreal Enginu

Zdroj: Shadow Art Games
3. 8. 2020

First person akce Star Wars: Dark Forces patří mezi časté a vděčné “cíle” nejrůznějších modderů a komunitních výtvorů. Loni jsme například psali o neoficiálním remaku slavné střílečky od LucasArts do Unreal Enginu 4 v podání grafika ze studia Obsidian Entertainment Jasona Lewise. Nyní se na obzoru objevil další podobný pokus.

Tým Shadow Art Games sdílel na YouTube první rané záběry z vlastního pokusu modernizovat Dark Forces s pomocí současného enginu od Epicu. Jedná se samozřejmě také o neoficiální počin. Na kanálu autorů najdete víc střípků z rozpracovaného projektu, ale za pozornost stojí až poslední videa. Podívat se můžete na návrh prostředí, nepřátele i pár přestřelek. Fanoušci vtipně podotýkají, že hráč i postavy mají mušku přesnou asi jako ve filmové předloze. K dispozici je pár zbraní, ale autoři jsou očividně stále na samém začátku.

Někteří hráči správně poznamenávají, že remake v Unreal Enginu může postihnout totéž, co bezpočet jeho předchůdců. Lucasfilm a Disney si totiž svá autorská práva úzkostlivě střeží a drtivá většina podobných pokusů dříve či později skončí, když jejich autory kontaktují právníci. Jeden z diskutujících na YouTube třeba nabádá, že vývojáři by měli takovéto neoficiální hry držet pod pokličkou a vydat je, až když jsou hotové, aby se jich hráči dočkali. Problém je podle něj v tom, že autoři nedokáží odolat pokušení podělit se o své dílčí úspěchy.

Shadow Art Games na to reagovali s tím, že jsou to jen dva lidé, kteří se snaží zlepšit v Unreal Enginu a nikomu nic neslibují. Prostě se pustili do práce na něčem, co sami milují. Riziko, že z jejich snažení nakonec nezbude nic než zkušenosti, je ale vysoké, takže to mějte na paměti. A pořád nejsou jediní, kdo vylepšuje tuto klasiku.

Pokud by vás zajímalo, jak je na tom aktuálně předchozí pokus o remake Dark Forces, Jason Lewis se naposledy pochlubil s novinkami a posledním videem letos v únoru. I když na něm spolu s kolegy pracuje jen ve volném čase, profesionála v sobě nezapře. Jeho počin působí mnohem čistěji. Se stormtroopery mu třeba pomáhá kamarád Darran Hurlbut a na modelu a animacích má být ještě spousta práce. Ani v tomto případě zatím nejde o hru v pravém slova smyslu, jako spíš digitální procházku. Navíc bez akce.

Stále si také můžete vyzkoušet starší demo, které předvádí město Mos Eisley. To se samozřejmě nachází na pouštní planetě Tatooine, ale v původní hře se v této podobě nevyskytuje. Nečekejte ale žádnou přestřelku, úkolem demoverze je demonstrovat prostředí a chybí v ní nepřátelé. Oba projekty představují pro fanoušky Star Wars bolestnou připomínku, jak moc bychom si přáli vidět a hrát oficiální remake ozdobený moderními technologiemi.

Klasika jménem Star Wars: Dark Forces

First person akce z roku 1995 od studia LucasArts vyšla na PC i Macu a o rok později také na PlayStationu. Hlavním hrdinou je Kyle Katarn, který se objevil i v pokračování Jedi Knight, respektive celé sérii i dalších příbězích. Na první pohled klasická doomovka se díky špičkovému enginu mohla pochlubit celou plejádou novinek, které nebyly v polovině devadesátých let běžné. Úrovně měly několik pater, bylo možné rozhlížet se nahoru i dolů, skrčit se a vyskočit, použít baterku, dýchací masku, sekundární režim střelby nebo si vychutnat různé atmosférické efekty. I když Quake z roku 1996 o pouhý rok později v podání id Software předvedl doslova revoluci na poli FPS, Dark Forces ždímaly podobně jako Duke Nukem 3D z klasických enginů maximum a navíc nabídly skvělou hratelnost.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru