Half-Life: Alyx, Valve Corporation, Dabér G-Mana tvrdí, že ví o příběhu Half-Life více než my

Dabér G-Mana tvrdí, že ví o příběhu Half-Life více než my

Michael Shapiro promluvil o tajemné postavě s kufříkem i o svých začátcích ve Valve

Zdroj: Fandom
8. 4. 2020
Název: Half-Life: Alyx Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 23. 3. 2020

Jméno Michael Shapiro by vám příliš povědomé být nemuselo, jeho práce už ale musí být notoricky známá snad všem hráčům, a to již po v íce než dvě dekády. Jde o herce skrývajícího se za hlasem nejtajemnější postavy série Half-Life. Řeč je pochopitelně o G-Manovi, který provází Gordona Freemana a jeho parťáky už od prvního dílu série z roku 1998. A s vydáním nejnovějšího Half-Life: Alyx se samozřejmě G-Man opět dostává do popředí a i díky tomu se můžeme podívat na to, co o této tajemné postavě říká právě Mike Shapiro. 

Rozhovor s ním měly možnost udělat například weby PC Gamer a VICE. A z obou vyplývá, že nejen G-Man, ale dokonce i sám Michael Shapiro toho ví více, než kolik sám přiznává a kolik toho my hráči můžeme v sérii vidět a zaslechnout. Ve dvojici interview Michael Shapiro kromě náznaků týkajících se pokračování popisuje i začátky spolupráce s Valve. V devadesátých letech žil Shapiro v Seattlu a byl v té době součástí něčeho, co sám nazývá zlatou érou hraní. Byl zároveň také součástí komunity několika dalších dabérů spolupracujících s herními studii – v Seattlu v té době sídlily například společnosti Microsoft, Headbone, Humongous, Sierra a další. A právě skrze ně se dostal i k Billu Van Burenovi, pozdějšímu producentovi série Half-Life. S ním začal spolupracovat, natáčení nejprve probíhalo ve studiu Pure Audio a někdy zamířil přímo i do kanceláří Valve. A tehdy v devadesátých letech začala dle Shapira vznikat jedna z nejzajímavějších postav, na které kdy měl možnost spolupracovat: „Postavu G-Mana jsme spolu vytvořili velmi rychle, okamžitě vzniklo velmi zvláštní pouto a já ihned věděl, že Half-Life je odlišným typem hry.“ Naráží tím na to, že již z textů a prvních artworků, které měl k dispozici, šla vyčíst snaha o něco více než jen o prostoduchou koridorovou střílečku.

„Vím o něm a jeho příběhu mnohem víc, než jsem kdy mohl říci nahlas. Pokud jste hráli Half-Life, pochopíte, co myslím tím, že vím, co bylo i co bude. G-Man se neřídí časem,“ uvádí Shapiro.

Shapiro nadále G-Mana popisuje jako tajemnou a tak trochu i všemocnou postavu, ke které dodává následující: „Způsob, jakým mluví, je úzce spojený se způsobem, jakým manipuluje s prostorem, se vším, co se v něm odehrává, i se všemi přítomnými postavami.“ Dabér navíc přiznává, že ví mnohem více, než i ti nejpozornější fanoušci série: „Je to vzrušující. Vím o něm a o jeho příběhu mnohem více, než jsem kdy mohl říci nahlas. Pokud jste hráli Half-Life, pochopíte, co myslím tím, že vím, co bylo i co bude. G-Man se neřídí časem.“ Shapiro poté trefně poukazuje na svoji pozici uvedenou na Twitteru: „uvnitř času“. Ve svých náznacích je herec samozřejmě patřičně nekonkrétní a kromě vzkazech o tom, že ví o minulosti i budoucnosti této postavy, jedním dechem dodává, co fanoušci série i postavy ví již dávno – čas je jen veličina, která nehraje v životě G-Mana roli. Skoro se i chce dodat, že snad možná právě proto trvá čekání na každý další informační přírůstek tak dlouho.

S postupem času se ale samozřejmě posouvají technické možnosti série, která krásní a spolu s tím se pochopitelně lepší i podání postav. To se samozřejmě nevyhýbá ani postavě G-Mana, kterou je díky tomu údajně jednodušší tvořit: „Jak se grafická stránka zlepšila, propůjčila postavě větší detailnost a integritu. Čím jasněji ho můžete vidět, tím je očividnější, že nevidíte všechno, co se v ději odehrává. Vylepšení grafiky postav i celého světa propůjčilo hře větší komplexitu. Čím více detailů na něm rozeznáme, čím ostřejší jsou textury na jeho klopě, tím jasnější je, že rozehrává opravdu dlouhou partii.“ A velmi podobně zní v Shapirově podání i odpověď na otázku, zda bude Half-Life ještě pokračovat. O jeho pozitivním vztahu k tajemné postavě pak ještě velmi dobře vypovídá i to, že mu v kanceláři leží kufřík patřící G-Manovi. Nejde ale o rekvizitu od Valve, kterých prý má také celou řadu, ale o jeho vlastní nápad a koupi. Protože přesně něco takového by si dle něj G-Man pořídil. A co je na tom nejzajímavější je to, že Michael Shapiro dle svých slov tuší, co v kufříku jeho virtuálního kolegy po celou tu dobu vlastně je.

Half-Life: Alyx, Valve Corporation, Dabér G-Mana tvrdí, že ví o příběhu Half-Life více než my

Kamarád do deště i hlavní záporák

Michael Shapiro v sérii Half-Life nepropůjčil svůj hlas pouze tajemnému gentlemanovi v obleku, ale také sympaťákovi Barneymu. Ten plnil roli ochranky v laboratořích Black Mesa a později se objevil i jako vůdce odboje ve druhém dílu série. A nejen to, analýzou zvukových souborů dospěla komunita k závěru, že hlasem Michaela Shapira mluvil i antagonista prvního dílu série – Nihilanth.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru