Už v pondělí odpoledne se vývojáři ze studia CD Projekt RED přihlásili po delší době s informacemi o novém updatu pro Cyberpunk 2077, jehož stěžejní vylepšení představili prostřednictvím vysílání zpráv z kanálu 54 News. Dozvěděli jsme se o přepracované minimapě, levnější možnosti, jak resetovat perky a také o úpravě mise Automatická láska, v níž nebylo tak úplně jasné, jakého společníka, či společnici pro nadcházející chvíle vlastně volíte. Jak už jsme ale předesílali v pondělí, seznam všech změn a oprav bývá tradičně velmi dlouhý, což se potvrdilo i u updatu na verzi 1.3. Co víc, tradiční poznámky k patchi začínají potvrzením, že přinese první ze sady slíbených DLC, zatím se ale nejedná o nic velkého a přídavky tak zůstávají ryze kosmetického charakteru.
Patch 1.3 for Cyberpunk 2077 is coming soon!
Here’s a list of the most notable changes coming in this update: https://t.co/P4BZ9pohBS pic.twitter.com/awBD6KWdAn
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) August 17, 2021
Jde o bezplatný alternativní vzhled Johnnyho Silverhanda, který je možné aktivovat v nastavení hry, dále o dvojici bund, které se objeví v šatníku hlavního hrdiny/hrdinky a v neposlední řadě o speciální verzi vozidla Archer Quartz v provedení Bandit. Pravda, není to mnoho, vnímejme to ale jako signál, že si vývojáři konečně trochu uvolnili ruce a po sériích nekonečných oprav mohou konečně přinášet i nový obsah, jehož součástí by do budoucna měly být i mnohem větší přídavky, včetně nových větví příběhu. Tedy, alespoň podle toho, co vývojáři dříve naznačovali a jakou péči obdržela jejich předchozí hra Zaklínač 3. Dále už se ale vývojáři věnují několikrát zmiňovaným opravám a nutno přiznat, že je toho opravdu hodně.
Vývojáři si rovněž pohráli s obtížností i vybalancováním některých prvků a další změnou prošli policisté, u nichž byla opět snížena rychlost a četnost reakcí na podezřelé činy.
Zvýší se například počet slotů pro automaticky uložené pozice, budete si moci zapnout tečku uprostřed obrazu, pokud trpíte kinetózou, fixeři budou volat méně častěji s nabídkami koupě nějakého vozu, v inventáři přibude značka u questových předmětů a do výtahu budete moci nastoupit a použít jej i v momentě, kdy ponesete něčí tělo. Vývojáři si rovněž pohráli s obtížností a vybalancováním některých prvků, další změnou prošli policisté, u nichž byla opět snížena rychlost a četnost reakcí na podezřelé činy v jejich okolí, případně by měly zmizet glitche spojené se zamrznutím některého vyskakovacího okna v rozhraní hry, jak se stávalo například s tutoriálovými tipy. Podle dalších položek se má hlavní hrdina V chovat přirozeněji v momentě, kdy přeskočíte některý z dialogů, změní se chování řady NPC v soubojích, vývojáři také přidali některé nové animace a již nebude možné používat vystrašené obyvatele Night City jako živý štít při střetu s ozbrojenými složkami města.
Vývojáři pochopitelně řešili i technické části, jako je stabilita, celkový výkon hry, rychlost streamování dat, optimalizace paměti, a pak nekonečný soupis jednotlivostí, týkající se všemožných glitchů a bugů, které možná nerozbíjely hru, ale minimálně hraní znepříjemňovaly. Do práce se pustili také designéři, kteří upravili některá místa na mapě, skriptéři nastavovali nové dráhy pro vozidla korzující ulicemi a nemělo by už docházet k žádnému výraznému doskakování předmětů přímo před oči hlavního hrdiny/hrdinky. Další obrovskou část v poznámkách k patchi pak zahrnují drobné změny snad ve všech dostupných questech i vedlejších úkolech, včetně animací a další plejády chyb.
Patch na verzi 1.3 by měl být podle dostupných informací k dispozici již brzy pro PC, konzole i Stadii.