Cyberpunk 2077 byl odložen kvůli PS4 a Xbox One verzím

Vydání 19. listopadu by bylo možné, chceme ale udělat dobrý první dojem, říká šéf studia

Zdroj: CD Projekt RED
28. 10. 2020
Název hry: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Datum vydání: 10. 12. 2020 Platformy: , , , , , Žánr: ,

Včerejší oznámení odkladu vydání Cyberpunku 2077 z 19. listopadu na 10. prosince vyvolalo v řadách fanoušků vášně. Pochopitelně, hra byla odložena podobným způsobem již dvakrát a o listopadovém termínu se opakovaně mluvilo jako o definitivním. Na nevyřčené dotazy hráčů, co se se hrou stalo a jaké jsou příčiny dalšího posunu data vydání, vývojáři ve zprávě odpověděli, že potřebují více času na otestování hry, která vzniká pro devět různých platforem. Problémem je i nutnost pracovat z domu, což se nestřetává se všeobecnou efektivitou a také snahou o co nejlepší výsledek. Obecné vyjádření nicméně v rozpravě s investory upřesnil CEO společnosti Adam Kiciński a vyšlo najevo, že za odkladem stojí úskalí spojená s verzemi pro konzole PlayStation 4 a Xbox One.

„Hra je připravená pro PC a dobře běží také na systémech nové generace. Studio teď ale finalizuje proces, zahrnující aktuální konzole,“ řekl Kiciński investorům. Vysvětluje také, že termín 19. listopadu by jeho zaměstnanci dokázali dodržet, tři týdny navíc prý ale dají vývojářům možnost ještě opravit poslední chybky. „Rozhodnutí nebylo snadné, ale jsme si vědomi toho, že máme jedno datum vydání a první dojem je ten nejdůležitější,“ vysvětluje Kiciński dále kroky CD Projektu RED. Věří, že z dlouhodobějšího hlediska bude tahle nepříjemnost přínosem, protože se podle jeho slov vždycky na prodejích projeví, když jsou první dojmy dobré. „To je důvod, proč jsme se rozhodli hru odložit. Nemuseli jsme to dělat, ale čas navíc nám dává větší jistotu, že všechny věci budou na svém místě, až hra vyjde,“ dodává šéf CD Projektu.

Nejsou to však pouze hráči, kteří se mohou cítit odkladem hry poškozeni – jak uvádí finanční ředitel CD Projektu Piotr Nielubowicz, nové datum vydání s sebou přináší také nutnost dalších výdajů na marketing. Kampaň musela být přeplánována, což pochopitelně bude stát další peníze, Nieluobwicz teď ale není schopný přesně určit, jak vysoký účet na konci bude. Tvrdí však, že odklad nezpůsobil porušení žádných smluv, ať už navázaných na reklamu, nebo samotný vývoj a studio by nemělo platit žádné pokuty či penále svým partnerům. Odklad by rovněž neměl ovlivnit vývoj DLC a dalších rozšíření, podle Kicińského ale přeci jen proběhnou dosud nespecifikované změny v technických odděleních, kde se prý až příliš záležitostí dávalo dohromady na poslední chvíli.

Poslední stinnou stránkou odkladu tak očekávané hry, jakou Cyberpunk 2077 nepochybně je, jsou přehnaně emotivní až agresivní vzkazy některým vývojářům. Jak na svém Twitteru uvedl například designér Andrzej Zawadzki, on a někteří jeho kolegové obdrželi v uplynulých hodinách nenávistné zprávy a osobní výhružky, což obratem označil za zcela nepřípustné. „Chtěl bych zmínit jednu věc, která jde ruku v ruce s odkladem Cyberpunku. Rozumím, že jste naštvaní, zklamaní a chcete dát najevo svůj názor. Rozesílání výhružek smrtí vývojářům je ale absolutně neakceptovatelné a zvrácené. Jsme jen lidi, stejně jako vy,“ napsal Zawadzki. Jako příklad pak uvedl zprávu, ve které mu kdosi vyhrožuje upálením, pokud hru ihned nevydají, což má být prý jen slabý odvar dalších podobných zpráv. „Každou zprávu nahlašujeme a nebudeme je ignorovat. Rozhodně to neberte na lehkou váhu, jde o vážnou věc,“ sdělil Zawadzki a oznámil, že si bere od sociálních sítí na několik dní pauzu.

Nahlásit chybu v článku

14

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru