Cliff Bleszinski rozdává rady ke Gears of War

Cliff Bleszinski rozdává rady ke Gears of War

Microsoft ho stále neangažoval, proto designér otevřeně říká, jak by si nový díl představoval

Zdroj: Microsoft
24. 2. 2024

Bývalý videoherní designér Cliff Bleszinski se už dlouhou dobu snaží proniknout zpět k vývoji značky Gears of War, kterou před lety v Epic Games přivedl k životu. V uplynulých letech více či méně otevřeně naznačoval, že by se rád coby poradce připojil k vývojářům ze studia Coalition a sdílel své nápady na další díl série. Na konci letošního ledna nicméně po nulové reakci ze strany vývojového týmu či Microsoftu sepsal příspěvek, který působil jako poslední záchvěv zájmu a nabídky ze své strany. I já osobně jsem mezi řádky četl, že jde o finální výstřel, po kterém se Bleszinski stáhne a bude se dál věnovat svým aktuálním iniciativám, jako je produkování show na Broadwayi, vedení restaurace či přípravy komiksu. Netrvalo to však ani měsíc a legendární CliffyB je zpět, tentokrát už s konkrétními radami, které by pro vývojáře měl.

S Bleszinskim mluvili redaktoři magazínu PCGamesN a přivedli ho ke konkrétním odpovědím stran toho, jak by si evoluci své značky vlastně představoval. „Měla by se vrátit ke strachu,“ uvedl designér a prozradil, že stejnou radu dal Phil Spencer Rodovi Fergussonovi, když Microsoft značku Gears of War získal. „Vraťte [do hry] trochu děsu. To je ta věc. Osobně hodně věřím v cyklus strachu, který vás následně posílí,“ dodal Bleszinski. Ještě konkrétněji pak skrze zmíněný magazín radí vývojářům, aby zasadili příští hru do Dne vynoření – tedy Emergence Day, nechali hráče hrát za Marcuse nebo někoho z COG a postavit jej proti chaosu a nutnosti doslova vybíjet Locusty. „Pak ale tuhle linku střídejte s linii, kde jste jen dítě beze zbraní,“ dodává autor série.

Výsledkem by měl být pocit, jako když se bojíte bubáka ve skříni, a zážitek následně přirovnal třeba k The Last of Us a pasážím, kdy se Ellie oddělí od Joela. „Tohle je pár rad zcela zdarma, Microsofte. Ale jen první bude bezplatná,“ zavtipkoval pak podle PCGamesN, ale ve skutečnosti si osobně umím představit, že to vlastně myslel vážně. V závěru rozhovoru, resp. části, která se týká právě Gears, ještě prozradil, že původní námět na spin-off v podobě Gears of War Judgement, na kterém pracovali vývojáři z People Can Fly, přinesl Bleszinski a promoval ho interně jako díl podobný Halo 3: ODST. „Chtěl jsem mít naše Halo: ODST. Měli tam být čtyři příslušníci Onyx Guard s hi-tech vybavením, které původní skupina z trilogie neměla nikdy možnost použít. Noktovizory, termovize, lasery, všechny tyhle věci,“ uzavřel Bleszinski.

Podoba Judgementu je ale nakonec jiná a stále se zdá, že CliffyB bude své nápady patrně skutečně jen zveřejňovat prostřednictvím rozhovorů či sociálních sítí. Ani tentokrát se totiž nezdá, že by to lidi v Coalition jakkoliv zajímalo.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru