Cities: Skylines II, Paradox Interactive, Cities: Skylines II nedopadlo dobře ani z pohledu Paradoxu

Cities: Skylines II nedopadlo dobře ani z pohledu Paradoxu

Vydavatel vnímá, že titul nesplnil očekávání hráčů. Musí se podle finanční zprávy zlepšit

Zdroj: Paradox Interactive
6. 2. 2024
Název: Cities: Skylines II Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: , Datum vydání: 24. 10. 2023

Společnost Paradox Interactive zveřejnila finanční zprávu (přes PCGamesN) shrnující celý kalendářní rok 2023 a v jejím závěru došlo na komentář CEO Fredrika Westera. Jde o závěrečná slova k výsledkům, které nejsou špatné, ale jak sám Wester uvádí, mohly být mnohem lepší. Sluší se samozřejmě zmínit, že švédský vydavatel a vývojář dosáhl na obrat ve výši 995,6 milionů švédských korun, což představuje nárůst o 72 procent v porovnání se stejným obdobím v loňském roce, jednotlivé hry si ale podle Westera nevedly vždy úplně bezchybně a je tu prostor pro zlepšení. Jako první titul, který nedosáhl takových výsledků, s jakými Paradox počítal, pak CEO společnosti zmiňuje Cities: Skylines II, což je vracející se téma a další poukázání na problém, který musí nyní vývojáři ze studia Colossal Order řešit. Minulý týden jsme vás po sérii nepříliš pozitivních zpráv informovali o propadu počtu aktivních hráčů, nyní Fredrik Wester volá po zlepšení hry a dosažení takové kvality, která by splnila očekávání hráčů.

„Pokud jde o nově vydané hry, emoce jsou smíšené,“ uvádí Wester podle strojového překladu v závěru finanční zprávy. „Velkou hrou bylo Cities: Skylines II, mrzí nás ale, že jsme nenaplnili očekávání hráčů ohledně výkonu a také to, že jsme nedokázali titul vydat na všech platformách současně,“ dodává Wester a připomíná tím, že zatímco PC verze vyšla už 24. října loňského roku, slíbené verze pro PS5 a Xbox Series jsou prozatím naplánovány na druhé čtvrtletí roku 2024. Z druhé strany ale Wester uklidňuje zejména investory, že i přes nedostatky hry se titul prodával dobře a během prvních tří měsíců dokázala přimět ke koupi přes milion hráčů. Je však jisté, že vývojáři musí i nadále na hře pracovat a dovést ji do mnohem uspokojivějšího stavu, než v jakém momentálně je. „Zároveň je ale zřejmé, že můžeme a hlavně musíme pracovat lépe,“ říká kriticky Wester a hned vzápětí potvrzuje, že vývojáři z Colossal Order pracují na změnách a vylepšeních. „Jsme plně oddaní pokračovat ve vylepšování i dalším vývoji hry, protože silně věříme v její budoucnost a uděláme vše proto, abychom se [s titule] dostali na vyšší úroveň,“ slibuje pak Wester.

Není to však pouze pokračování Cities, ke kterému má Wester kritické připomínky. Za komerční neúspěch označuje The Lamplighters League a následně v obecné rovině mluví o špatném přístupu k celému portfoliu, resp. způsobu, jak ho dále rozšiřovat. Svůj komentář nicméně uzavírá tím, že Paradox je společností, kterou netrápí dluhy, má navíc k dispozici podle svého generálního ředitele značné finanční rezervy a tudíž i podmínky pro růst. V neposlední řadě pak zmiňuje i „vzrušující portfolio“ nadcházejících her a slibuje, že rok 2024 bude dalším intenzivním rokem, ve kterém společnost dosáhne dalších úspěchů. V případě druhého dílu Cities ale je celková strategie narušena tím, že momentálně hraje víc hráčů první díl a hlavně, že vývojáři nedokázali nastavit adekvátní tempo přidávání slíbených věcí spolu s opravou toho, co se zprvu zdálo jako problém na několik týdnů, ale ve finále se například zmíněný výkon hry příliš nezlepšil a hráči stále postrádají například nástroje pro vytváření modifikací.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru