Z videa do hry za pět vteřin

Podívejte se na záznam odhalení herní streamovací služby Stadia od Googlu

19. 3. 2019

V pondělí 18. března začala tradiční Game Developers Conference, kterou pečlivě sledujeme nejen kvůli zajímavým příběhům a postřehům z vývoje videoher, ale také kvůli důležitým oznámením. Proto bylo už dopředu jisté, že si nenecháme ujít keynote společnosti Google, na které se mluvilo o hrách a hlavně streamovací službě Project Stream. Kdo byl u toho s námi už ví, že se nová herní streamovací platforma jmenuje Stadia a zaměstnanci Googlu spolu s partnery z řad herních vývojářů o ní mluvili v místy až těžko uvěřitelných superlativech.

Pokud jste sledovali náš souhrn aktualit z prvního dne probíhající GDC, mohli jste vyslechnout sumář spekulací, se kterými přišel redaktor Kotaku Jason Schreier. Mluvil v průběhu pondělí o tom, že hraní nebude ničím limitováno, že se do něj dostaneme během několika vteřin a že bude celý zážitek ještě umocněn novým ovladačem, dovolujícím spustit hru na televizi takřka ihned poté, co se přesunete z jiného zařízení. A tohle všechno má být podle Googlu ještě letos realitou. Ve vybraných zemích, mezi kterými zatím bohužel nefiguruje Česká republika, si budou moci hráči službu za dosud neuvedenou cenu vyzkoušet a zjistit, jak vážně to zástupci Googlu myslí se spojováním dosud jasně oddělených komunit. Tedy vývojářů, hráčů a tvůrců obsahu z řad streamerů a youtuberů.

Funkcí, které doprovodí Google Stadia na svět, je celá řada a podporovat mají rovným dílem všechny členy zmiňovaných komunit. Vývojáři budou moci využít grafického výkonu 10,7 TF – což je víc, než kolik nabízí PS4 Pro a Xbox One X dohromady. Na tvůrce obsahu čekají například interaktivní odkazy, pomocí kterých bude možné skočit do konkrétního bodu v rozehrané hře nebo jimi přizvat diváky ke hraní. Samotní hráči pak dostanou systém, který bude v ideálním případě schopný spouštět nejmodernější hry ve vysokém rozlišení bez nutnosti cokoliv stahovat a načítat. Během konference bylo přímo na pódiu k vidění, kterak zaměstnance Googlu plynule přecházel během hraní Assassin’s Creed Odyssey z notebooku na mobilní telefon, z něj pro změnu na obyčejný počítač, dále na tablet a pak, pomocí nově představeného ovladače a funkcionality Chromecast na televizi. Právě přístupnost je něco, čemu přikládá Google obrovský význam a během hodinové keynote padlo tohle slovo mnohokrát.

Co se týče velkých her a spolupracujících studií, Google na pódiu přivítal zástupce id Software – ti slíbili plně funkční Doom Eternal v rozlišení 4K, s podporou HDR a 60 snímky za vteřiny. Dále došlo na potvrzení trvající spolupráce se společností Ubisoft, která poskytla AC Odyssey jako první testovací hru pro Stadia ještě během loňského testování. A dozvěděli jsme si o přípravě nového projektu od studia Tequila Works, tvůrců Rime. Ti všichni mají využít funkcionalitu Stadia na maximum, a to nejen ve smyslu výpočetního výkonu tak, jak jej standardně vnímáme, ale například i s možností bezztrátového hraní split-screenu, zabezpečeného propojování velkých skupin hráčů třeba v battle royale hrách nebo vypočítávání fyzikálních aspektů velkých herních světů v reálném čase. Google navíc počítá s vývojem vlastních exkluzivních her, které bude mít na starosti nově ustavená divize Stadia Games and Entertainment, kterou povede Jade Raymondová.

Co se zmiňovaného ovladače týče, většina předchozích informací byla rovněž pravdivá. Tělo nápadně připomíná DualShock 4 a nad rámec standardních tlačítek přichází s dvěma důležitými funkcemi navíc. Jednak pomocí ovladače budou hráči schopní ihned sdílet záznam z vlastního hraní – údajně při zachování nejvyšší možné kvality, včetně rozlišení 4K – a jednak se budou moci jediným tlačítkem spojit s Google Asistent a vyžádat si pomoc například ve chvíli, kdy nebudou vědět, jak dál. Zástupci Googlu tím chtějí zpříjemnit obvyklou praxi, kdy hráči velmi často přeruší hraní, na jiném zařízení vyhledají na YouTube něčí let’s play, který jim s problémem pomůže, a následně se vrátí zpět do hry. V případě Stadia by to měl umět vyřešit Google Asistent přímo ve hře a opět odstranit jakékoliv čekání nebo zamezit vytrhávání z atmosféry.

Podle Googlu se navíc nemáme obávat ani budoucnosti – Phil Harrison, který po většinu doby promlouval za Google k přítomným v sále, naznačil budoucí podporu 8K a schopnost Google Stadia reagovat na všechno nové, co do segmentu videoher v budoucnu přijde.

Nahlásit chybu v článku

9

Napsat komentář

Mohlo by vás zajímat

Nahoru