Česká adventura The Past We Are žádá o podporu na Hithitu

Česká adventura The Past We Are žádá o podporu

Jde o psychologický thriller i komedii. Stojí za ní Madmen Pictures a láká na český dabing

Zdroj: Early Feelings
23. 2. 2024

Jelikož českých her není nikdy dost, představme si další zajímavý titul, který už je ve vývoji dlouhé roky a nyní usiluje o úspěšné dokončení. The Past We Are: Act One je 2D adventura se silným zaměřením na příběh a atmosféru, která kombinuje žánry psychologického thrilleru se satirickou komedií. Na hře pracuje Jaroslav Belza, jehož někteří mohou znát i pod přezdívkou Keks a jako autora animovaných videí a krátkých filmů na kanále Madmen Pictures. Znalci jeho tvorby pak postřehnou, že se jeho známá výtvarná stylizace promítla i do samotné hry. Na vývoji nicméně pracuje už od roku 2018 a k dokončení potřebuje finanční podporu. Proto se pustil do crowdfundingové kampaně na Hithitu.

Hlavní postavou hry The Past We Are je mladá Rylee Willis, jež odkrývá svou temnou minulost a na cestě za poznáním se opakovaně ocitá v nečekaných absurdních situacích. „Je to tak trochu konceptuální a experimentální dílo, ale zase ne až moc. V základu se jedná o 2D point-and-click adventuru, avšak do hry se prolínají i další žánry,“ popisuje svůj projekt Belza. Hratelnost nemá být založená na velkém počtu objektů a předmětů, přičemž v první kapitole dokonce bude možné použít jen jeden a ještě s předem jasným důvodem. Všechny náležitosti a esence pravé adventury však mají být zachovány, proto nebude chybět klasický inventář s předměty a také celá řada výzev v nejrůznějších podobách. Samotný první akt (Act One) se pak skládá ze tří kapitol, přičemž celková herní doba by měla činit zhruba tři hodiny. „Mým cílem bylo vytvořit atmosférický umělecký zážitek a v průběhu hry hráče něčím neustále překvapovat,“ doplnil Belza.

Inspirací mu pak byly i české adventury Polda a Posel smrti, které v dětství miloval, a bylo jeho snem jednoho dne také nějakou adventuru vytvořit. Vývoji hry Belza nicméně věnoval veškerý svůj volný čas, což se bohužel začalo projevovat na jeho zdraví, až se se dostalo do bodu, kdy už nemohl dál. Z toho důvodu shání financování, aby se mohl namísto práce plně věnovat hře. Belza v kampani přispěvatele žádá o 760 tisíc korun, přičemž tyto peníze mají posloužit k dokončení ilustrací a animací scén a postav v gameplayi, vytvoření přibližně 15 minut předrenderovaných cutscén nebo k naprogramování všeho, co chybělo v prototypu. Dále by peníze šly na ozvučení, tvorbu hudby a také na dabing, před jehož natočením je ještě potřeba udělat finální úpravy textu. Ukázku českého dabingu, si lze poslechnout už ve videu uvádějícím kampaň, přičemž do hlavní role Rylee byla obsazena herečka Tereza Císařová. Na závěr by došlo i na testování.

Nabídka odměn pro podporovatele zahrnuje poděkování za příspěvek, digitální klíč ke hře, jméno v titulcích nebo balíček All In s již zmíněnými odměnami s fyzickým plakátem, možností zanechat vzkaz ve hře nebo se zúčastnit soukromého livestreamu. Kampaň běží do 23. března 2024 v 16:20, do této doby lze vývoj a projekt podpořit.

U příležitosti spuštění kampaně jsme navíc neváhali Jaroslava Belzu vyzpovídat a více se dotázat na některé náležitosti hry i samotného roky trvajícího a náročného vývoje. Dozvěděli jsme se tak něco dalšího o jeho přístupu k žánru i hře samotné, čemu v průběhu let a vývoje čelil, jak se hra postupně proměnila, nebo jaké má další plány s dabingem a koho by rád obsadil do zbývajících rolí…

V čem spočívá ono označení hry za konceptuální a experimentální dílo?

Na adventurách mi vždy vadilo, když jsem byl zahlcený obrovským množství obrazovek, předmětů a objektů. Většina hádanek šla vyřešit jednoduše zkoušením kombinací všeho na všechno a hra od hráče v podstatě nevyžadovala nad hrou přemýšlet, pokud nechtěl. A tak jsem si řekl, že celou první kapitolu udělám bez předmětů. Jeden tam teda sebereš (a nějaké už máš, které slouží jen pro vyprávění příběhu a nikdy se nepoužijí), ale celou dobu budeš vědět naprosto přesně, na co ho použiješ. A tak na tebe budou čekat různé výzvy i takové, které předměty vůbec nepotřebují.

Můžeš prozradit něco víc, aniž bys vyzradil něco zásadního či překvapivého?

Za experiment považuju právě i kombinaci žánrů. Temný thriller společně s komedií a absurditami a bizarnostmi, ale určitě nejsem první, kdo něco podobného zkoušel. Mám kruhový inventář, který je současně i questbook. Hra je doprovázená voice overy, první akt je totiž vyprávěný, a i proto třeba ve hře nejde zemřít, protože se vše musí stát tak, jak se to stalo. Nápovědy v questbooku jsou komentáře postavy, která řekne v minulém čase, jak problém vyřešila.

Snažím se ve hře hráče dostávat do nečekaných bizarních situací – každá kapitola má jednu takovou pasáž a jsou záměrně možná až trochu přehnané a šílené, takže jsem zvědav na reakce hráčů. Ale tady nemůžu říct víc, snažím se z těchto části nikde nic neukazovat a nechat to jako překvapení. Takže jsou to spíš takové menší věci a celkový přístup ke hře, zase od toho nelze očekávat úplnou divočinu, je to přeci jen pořád adventura.

Co se za ty roky vývoje změnilo?

Hlavní postava byla nejprve muž, ale nemohl jsem najít žádného herce, který by mi tam seděl. Až když jsem našel Terezu Císařovou, tak jsem scénář upravil, aby hlavní postava byla žena. A pravda je, že to celé hře pomohlo, najednou jako kdyby do sebe všechno zapadlo. Pro mě to bylo hlavně to, že jsem se postupně víc věnoval technickému zpracování. Lip-sync, animace, které se neodsekávají, rozmazané pozadí za titulky, LOD, efekty hýbající se kamery v letadle a podobné technické drobnosti, které jiné hry třeba tolik neřeší, ale mně na nich postupně začalo víc a víc záležet. A čím jsem na hře dělal déle, tím více jsem čelil vyčerpání, a tak se postupně snižoval čas, který jsem tomu byl schopen věnovat. To vedlo k tomu, že jsem optimalizoval všechny možné pracovní metody a podobné věci, abych byl co nejvíc efektivní a vývoj tím urychlil.

Česká adventura s českým dabingem, na to nepochybně zdejší hráči slyší – jak jsi na tom s obsazením v tuto chvíli?

V tuhle chvíli jsem domluvený pouze s Terezou Císařovou, herečkou hlavní postavy. Objevil jsem jí skrze Euforii, kde dabuje Zendayu a její hlas si mě získal. Bylo to přesně to, co jsem hledal. Mám velkou radost, že se mi ji podařilo pro hru sehnat. Další herce nemám zatím domluvené, ale udělám vše proto, abych naplnil svou vizi.

Máš vyhlédnuté nějaké další herce pro dabing?

Na druhou hlavní postavu hry Franka Browna chci Petra Rychlého. Je to nejvážnější a nejserióznější role v celém příběhu. Petr je úžasný herec s krásným hlasem a obsazovat ho do komediálních rolí mi přijde jako nevyužití obrovského potenciálu. V Californication byly vážné scény, ve kterých ukázal, že v nich exceluje. Dokonce to považuji za jeden z nejlepších dabingů. A proto chci právě Petra Rychlého a právě do takové role. I toto považuji za experiment, protože je to nezvyklé, ale jsem si tím naprosto jistý.

Dále bych si přál Jiřího Dvořáka, Vladislava Beneše, Libora Hrušku, Valérii Zawadskou, Danu Černou a další. Hru mám již plně obsazenou, snad se mi podaří se všemi i domluvit.

Nahlásit chybu v článku

4

Napsat komentář

Další články
Nahoru