Marvel’s Avengers, Square Enix, CEO Square Enix vyjádřil své zklamání z Marvel’s Avengers

CEO Square Enix vyjádřil své zklamání z Marvel’s Avengers

Za viníky neoznačil Crystal Dynamics, jak se mnozí domnívají. Příště jen musí lépe plánovat

Zdroj: Square Enix
4. 11. 2021
Název: Marvel’s Avengers Vývojář: , Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 4. 9. 2020

Stejně jako řada dalších společností, také Square Enix v těchto dnech zveřejňuje finanční výsledky, obrací se za uplynulými měsíci a předkládá náznaky, co můžeme od tohoto japonského vydavatele čekat v budoucnu. Při bilancování nad úspěchy, či neúspěchy projektů, které Square Enix v nedávné době dodal, pochopitelně došlo vedle remaku Final Fantasy VII či Bravely Default II také na Marvel’s Avengers od Crystal Dynamics, a pokud dění kolem hry sledujete, ve vzduchu nepochybně cítíte jistou kontroverzi. Prezident Square Enix Jósuke Macuda se jí však dokázal vyhnout, bez ohledu na to, že řada médií dělá z jeho výroků senzaci a překrucuje, co ve výroční zprávě skutečně zaznělo. Macuda totiž neviní autory hry z neúspěchu, jak by se mohlo zdát zejména z rychle se šířící zprávy magazínu Video Games Chronicle, ale pouze vysvětluje, že u dalších projektů bude muset Square Enix pečlivěji volit, jakým studiím svěří jednotlivé projekty.

Problémy se nám podařilo překonat a hru vydat, bohužel ale nebyla tak úspěšná, jak bychom si přáli, říká CEO Square Enix

„Chtěl bych poznamenat, že Marvel’s Avengers byl ambiciózní projekt, ve kterém jsme využili live service model. V závěrečné fázi vývoje jsme překonali řadu nečekaných potíží, včetně nutnosti přejít na práci z domova kvůli pandemii,“ uvádí Macuda do souvislostí stav kolem neúspěšného titulu při souhrnu jednotlivých her za uplynulý rok. „Problémy se nám podařilo překonat a hru vydat, bohužel ale nebyla tak úspěšná, jak bychom si přáli,“ potvrzuje pak všeobecné přesvědčení a staví se k nepříjemné situaci čelem. Co se týče vývojářů z Crystal Dynamics, jejich jméno v Macudově prohlášení nezazní, CEO Square Enix ale poukazuje na to, že použití live service modelu poukázalo na spoustu problémů, který může společnost čelit v budoucnu. „Bude potřeba vybírat herní návrhy, které se shodují s jedinečnými vlastnostmi a schopnostmi našich studií, resp. vývojových týmů,“ vysvětlil Jósuke Macuda a rozhodně se nezdá, že by veřejně potopil autory Marvel’s Avengers.

Zdroj: Square Enix

Naopak je z jeho prohlášení cítit, že chybu učinilo vedení Square Enix, když schválilo Avengers na zmiňovaném modelu a současně vývoj svěřili lidem z Crystal Dynamics, kteří s ním v takové míře neměli dosud žádnou zkušenost. Ostatně, byl to sám Macuda, který v roce 2019 mluvil v rozhovoru pro magazín Games Beat, že je přesvědčen o perfektní symbióze zmiňovaného studia a konceptu Marvel’s Avengers, takže pokud má mluvit o nějaké vině, musel by mířit pouze na sebe. Výhledově to proto znamená, že spíš než odstřižení Crystal Dynamics od vývoje dalších her, přijdou ke slovu tituly, které se více podobají zbytku jejich portfolia, což je všechno, jen ne negativní zpráva. Na druhou stranu ale Macuda potvrzuje, že se nevzdávají ani live service modelu, protože v něm vidí potenciál i narůstající význam na ploše celého videoherního odvětví, bude však teprve věcí nadcházejících měsíců rozhodnout, jak k tomuto modelu Square Enix přistoupí.

Na konto Marvel’s Avengers můžeme nicméně připomenout, že se hra nakonec vzdá placených XP boostů, které do hry zamířily po přepracování celého systému progrese. Vývojáři se omluvili, že nezareagovali dřív a odstranili Hero’s Catalysts a Fragment Extractors coby placenou věc v nabídce. Dál ale bude možné tyto boosty získat jako odměnu přímo ve hře a ten, kdo už boostery vlastní, je samozřejmě může použít.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru